834HF42F242 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 For mange år siden så tenkte jeg: "I fremtiden kan vi nok kjøpe en liten chip som puttes i en sprekk på stereoanlegget" Tenkte videre at dette selfølgelig ville være umulig, men at det hadde vært artig. Idag er det fullt mulig, og MP3-spillere var første steget i denne utviklingen. CD-en vil ikke gå ut på dato før et nytt og annerledes format presenteres. Om ikke lenge kan man sikkert kjøpe en liten brikke (alla minnebrikke) som inneholder et album. Lydkvaliteten vil være overlegen alt annet og hver sang vil være på flere hunder Mb eller et noen GB. Men før vi ser dette, må det bli billigere å produsere små brikker med stor lagringsplass. Jeg setter min tvil på at fremtiden er å kjøpe musikk via nedlastning fra nettet. Folk ønsker noe håndfast å sette i en hylle. Et cover på størrelse med dagens CD-cover, med innhold av en 10x5 cm brikke, ka fungere... SACD derimot vil aldri bli mer populær enn hva Video Disc ble. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå