Winters Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Yo! Jeg lurer på hva folket mener om SACD, flere og flere cder kommer på SACD, det er jo betydelig bedre kvalitet, men noe som kanskje stopper piratene også? det går jo ikke ann å rippe cdene, så når SACD tar over(hvis det skjer) er jo det ikke like mange pirater lenger? Hva mener dere? er det fremtidens format? Mvh, Wintha Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Enkelt og greit : Nei. Ikke en sjans i havet engang. Orker ikke å forklare det, så sier : "Go figure". Altfor dårlig format, sært, dyrt, spesielt og kostbart i lengden. EDIT: Ikke dårlig lydmessig, men ^^ Endret 17. april 2005 av apoxdigital Lenke til kommentar
Winters Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det er mulig, men det blir vell kanskje satt ned prisen på platene etterhvert? og spillerne blir vell billigere og, i begynnelsen så var vell CD dyrt og? Mvh! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Er jo to nye formater nå, dvd audio og sacd. sacd er jo sony's format, men mange andre merker støtter dette også nå. Vanskelig å vite hvilke av de to formatene som vil overleve etterhvert, siden plateselskapene velger forskjellig... Men lyden er det hvertfall ikke noe og si på! Det lureste hvis du skal kjøpe deg en spiller, blir nok å kjøpe en som støtter begge formater. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Dyrt å oppgradere, må også ha ny forsterker og høytalere. Endret 17. april 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vanskelig å vite hvilke av de to formatene som vil overleve Pøh, det er det ikke. Det er bare å investere store summer i det ene formatet, og det vil automatisk bli den som ikke overlever. *Kose på beta-maxen til pappa* Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Tror neppe SACD kommer til å slå noe bedre an enn det det har gjort sålangt. Har jo vært på markedet ganske lenge nå uten noen merkbart økende popularitet. Tror det kommer til å holde seg som et nisjeprodukt i likhet med minidisk. Hvis SACD skulle ta over for vanlig CD ville det sikkert også bare vært et tidsspørsmål før noen fant opp metoder for å rippe disse også. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg tok et raskt søk i google og synest at SACD høres bra ut. Hvor lang spilletid blir det på en slik plate i forhold til dagens PCM? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg tror ikke det store markedet etterspør høyoppløste formater nok til at det skal bli noe stor suksess. Vet ikke om folk flest ser verdien av å oppgradere til SACD kompitabel spiller bare for å kunne spille av nye formater. Spesielt siden veldig få nye tittler kommer ut som SACD/DVD-A. Det er under 3000 SACD tittler tilgjengelig på markedet, og en god del av dem er tidligere utgivelser som kommer ut som SACD. Nå kommer snart favoritt plata mi ut som SACD, så jeg må vel skaffe meg kompatibel spiller jeg også. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Man må vell ikke kjøpe nye høytallere og forsterker, man trenger vell bare en SACD kompitabel spiller? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Man må vell ikke kjøpe nye høytallere og forsterker, man trenger vell bare en SACD kompitabel spiller? Er kun en spiller som støtter formatet du trenger ja. Er vannvittig stor forskjell på SACD/DVD-A kontra vanlig CD... i stua har vi alle tre formatene og en spiller som støtter alle tre. Hører riktignok ikke forskjell på SACD og DVD-A, men det kan ikke sammenlignes med CD. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Specs på en vanlig forsterker: Frequency Response: 20 Hz - 20 kHz (+1, -1dB) Specs på SACD forsterker: Frequency Response: 5 Hz - 20 kHz (+1, -1dB), 5 Hz - 100 kHz (+1, -3dB) Angående høytalere, bare se her. Nominell frekvens (Hz) 45–70 000 Nå er det en diskusjonssak om hvor mye man hører over 20kHz Endret 17. april 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvor lang spilletid blir det på en vanlig cd? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er vel like lang speletid på ein SACD som ein vanleg CD vil eg tru. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 det går jo ikke ann å rippe cdene, så når SACD tar over(hvis det skjer) er jo det ikke like mange pirater lenger? Så lenge det blir laget slik at det kan spilles av, kan det også kopieres. Jeg er sikker på at det er HELT umulig å lage et system som ingen kommer til å knekke ganske så fort, og så kopiere og spre greiene... Seff kan de gjøre det vanskeligere, slik at det blir færre rippere, men det kommer alltid til å være noen.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hvis jeg ikke husker feil så er det like mye lagringsplass på en sacd som en enkeltside dvd 4,7 gb. Så hvis de vil så kan de få inn en god del mer minutter. Man får tak i noe som heter sacd hybrid. Det vil si at musikken ligger lagret i to lag på cd. Det øverste laget er et helt vanlig cd spor som virker i alle spillere, i tillegg til det sporet så får man gjerne sacd'en i stereo 2.0 og i 5.1. Jeg har en sacd spiller og det kan ikke sammenlignes med vanlige cder. Å høre den vanlige stereo sporet mikset til 5.1 er veldig moro å høre på. Det er en helt ny måte å høre musikk på. Men som sagt utvalget er ikke verdens beste, så det hjelper å like jazz og klassisk musikk. Det er der det er best utvalg. Men det begynner jo hjelpe der også, men jeg tror ikke at man skal forvente å høre den norsk deaht metal i nærmeste fremtid Takker for det tipset Peterman: Dire Straits: Brothers in Arms skal kjøpes inn når den kommer Edit: Men at det kommer til å ta over for vanlige cder, det tviler jeg på. Det kommer nok til å bli et nisje produkt. Endret 17. april 2005 av Manx Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 sacd kom samtidig med dvd, ser ikke at det akkurat har gjort inntog på musikkverdenen slik som dvd har gjort med data og video. tviler på at det gjør det, folk vil vel ha ting som kan kopieres og ikke er altfor dyrt Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 sacd kom samtidig med dvd, ser ikke at det akkurat har gjort inntog på musikkverdenen slik som dvd har gjort med data og video. tviler på at det gjør det, folk vil vel ha ting som kan kopieres og ikke er altfor dyrt DVD'en har jo tatt over for VHS'en, mens SACD'en skal ta over for CD'en. Hvis man sammenlikner DVD-VHS og SACD-CD så skjønner man lett hvorfor DVD'en kom så raskt i forhold til SACD'en. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 er nok ikke helt enig i det, all musikk lages idag i stereo. lydkvaliteten er ikke så mye bedre, og for at du skal kunne utnytte det virkelige potensialet til SACD så kreves det nok et annlegg til 30k ++ og det spørs om den vanlige mann i gata er villig til å investere så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå