Gå til innhold

AMD eller Intel Pentium?

Pålny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så til trådstarter, om du skal ha deg en spillmaskin så gå for en A64 3000+ eller 3200+, det holder i massevis.

Du sier ingenting om resten da men må du ha nytt hk så gå for nForce 4 om du vil ha pci eller nForce 3 om du skal bruke AGP kort (grafikkort)

-- EDIT: Sitat fra slettet post fjernet av moderator --

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Trådstarter, det lureste du kan gjøre er å søke etter tester, med de aktuelle prosessorene for deg. Eller så kan du ta en titt på linken P-in-P ga deg, så ser du at dette er et tema som mildt sagt har gått igjen noen ganger... :roll:

-- EDIT: Sitat fra slettet post fjernet av moderator --

Lenke til kommentar

Ok, en liten trollepost og så skled denne tråden ut... :roll:

Jeg har fjernet den og en serie off topic svar. Siden trådstarter er "ny" her på hardware-delen av forumet fortjener han saklige og fornuftige svar på spørsmålet sitt. For hans skyld er det kjekt om tråden ikke blir stengt...

Pålny: Jeg anbefaler at du følger linken som P-in-P postet over. Der finner du linker til en masse poster om dette emnet. Søker du litt til finner du ennå mange fler. Da vil du også skjønne hvorfor dette er et "farlig" emne her på forumet, det er altfor mange bastante meninger om dette.

Personlig ville jeg heller se på de generelle spesifikasjonene du er ute etter enn prosessormerke. Du ønsker deg sikkert mest mulig maskin for et begrenset antall kroner, og da er det totalpakken som er viktig...

Lykke til!

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvilket sier meg at skal du spille på 1024x768 duger selv den billgste og svakeste av disse, så kan man heller legge pengene i et godt skjermkort. Det betyr vel så mye for mange spill.

Det er ellers kjekt om man poster linker til artikler man poster slike tall fra, så kan folk studere dem litt "dypere" om de ønsker. Kildegranskning er en god ting!

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvilket sier meg at skal du spille på 1024x768 duger selv den billgste og svakeste av disse, så kan man heller legge pengene i et godt skjermkort. Det betyr vel så mye for mange spill.

Ja men å kjøre timedemos er en ting. Å spille selve spillene kan være noe annet. Det jeg mener er at prosessoren har fortsatt mye å si. Hvor raskt ett brett laster i spillet. Fysikk og AI også. Spillene blir bare mer og mer avansert, så det å si at prosessoren er mindre viktig, kjøp raskere skjermkort ikke er helt riktig. Man burde ha noe som står i stil til hverandre. Eks :

Geforce 6800 Ultra basert skjermkort og en AthlonXP 2500+. Her vil du ikke utnytte skjermkortet ditt fullt ut. Eller om man har en AMD FX-55 CPU og ett gammelt Geforce2 MX skjermkort. Men så må man tenke på det økonomiske da.

En AMD Athlon64 3200+ "Venice" og ett 6800GT kort koster ikke så mye og er en fin kombinasjon sammen ytelsesmessig.

Edit : Jeg vet at du 'tom waits for alice' vet dette, men kanskje ikke trådstarter.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

jeg tror faktisk ikke du merker så mye forskjell om du kjøper deg en 3.2ghz Intel, eller en AMD64 3200+.

Slike CS horer som jeg kaller de, som maser om at AMD er best til gaming, det er greit nok. AMD tar ut mer FPS enn intel. Men de cs horene har jo 0 peiling, de vet ikke en gang forskjellen på en AMD og intel prosessor.

Men etter min mening så kjøp etter dine behov. AMD er billigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...