tor_erik Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hola! Siden prosjektet med BMW 320i'en gikk rakt i dass grunnet grådighet fra diverse forsikringsfirmaer, har jeg nå sett meg ut en mer forsikringvennlig Hyundai Accent LS 1,3. Noen erfaringer med denne? Har selv allerede fått vite at Hyundai Accent er en meget bra bruktbil. Er dere enige? Specs: Hyundai Accent LS 1,3 liter med 75(?) gamp Gått ca 200000 km ...Overkommelig pris Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg vet ikke hvor mye jeg kan bidra her, men jeg har et par (veldig få) erfaringer med Hyundai Accent. Og de er også bare som passasjer. De virker rimelig villig, og reagerer når man ønsker det. Har kanskje ikke de beste setene, heller ikke den beste plassen baki, men er helt greie. Ikke så alt for godt lydisolert, men i forhold til pris er de bra (biler til samme pris, brukt, er gjerne dårligere). Litt plastikfølelse, men hva kan man forvente av en førstebil (i ditt tilfelle er det vel muligens andrebil?) Det jeg fikk intrykk av, er at det er en god ungdomsbil, du får en hel del for pengene, og så lenge du ikke har tenkt å skaffe deg fartsrekord gjennom fløyfjellstunnellen, fungerer de helt greit. Lykke til med bilkjøp. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det jeg fikk intrykk av, er at det er en god ungdomsbil, du får en hel del for pengene, og så lenge du ikke har tenkt å skaffe deg fartsrekord gjennom fløyfjellstunnellen, fungerer de helt greit. Lykke til med bilkjøp. Hehe, det er bokser inni Fløyfjellet vet du. Nei, fra spøk til alvor. Bilen skal ikke brukes til å bryte barrierer, men den trenger ikke å være helt dau heller. Motor er ikke det viktigste. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg har hompa rundt i en 96 modell Accent i 6 år nå, og må si meg rimelig fornøyd med kjerra. Bruker lite suppe og trenger ikke mye tid på verksted. I min 1,3l er det 62kW og det er greit nok, så lenge du ikke skal ha med deg for mye/mange i bilen. Bruktbilprisene på Accent er veldig lave, og en bil som har gått 200.000 km bør du ikke gi mye for. Den har nok ikke verdt noe særlig mer enn 10.000,- Bare spør hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Du er meget fornøyd, det må jo være bra det da. Akkurat nå er jeg i vurderingsfasen, jeg trenger ikke bilen før til høsten. Uansett virker Accent å være et meget godt alternativ. Skal spørre hvis jeg kommer på noe. EDIT: Fant på et med en gang. Hvordan er det med forsikring på disse bilene? Ikke så forferdelig dyrt kan jeg tenke meg? Endret 18. april 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Forsikringprisen varierer veldig med selskap, hvor du bor og hvor gammel du er, men jeg har enda ikke funnet en bil som er billigere å forsikre enn Accent i mitt forsikringsselskap. Jeg skal fornye forsikringen min nå i mai, og betaler 2800,- for delkasko (16.000km) Har 70% bonus og bor i Oslo. Jeg er forsikret i Nordic Insurance gjennom www.ownersbuy.no Endret 18. april 2005 av Signatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå