NightWolfie Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hei! Jeg har dynamisk ip fra Nextgentel. Jeg vil gjerne hoste med Steam, f.eks. cs source. Vet noen hvordan jeg kan gjøre dette? Jeg har firewall og en router. Endret 17. april 2005 av NightWolfie Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 srcds.com hvis det er en css server Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hmm... det funket dårlig Lenke til kommentar
klinkywinky Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg antar at du da allerede har fått installert server software biten på CSS serveren så det som gjenstår er nok å åpne porter i routeren og tillate srcds.exe filen utgående om det er en software firewall du mener? Det er vel bare en port som må åpnes (evt. nat'es) i routeren og det er default 27015 både TCP og UDP om jeg ikke tar helt feil. Om dette ikke hjelper så legg gjerne med mer informasjon om oppsettet ditt! F.eks kjører du en egen router bak Netopia/Cisco burken til NGT? Kjører du dobbel nat'ing? osv.......? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 La oss si at jeg dropper router opplegget og direktekobler pc'en og adsl modemet. Da er det vel bare firewall som må åpnes? Lenke til kommentar
klinkywinky Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Ikke helt, du må fortsatt NAT'e i NGT routeren(det er en router og ikke et modem). Du må fortelle routeren at når innkommende port 27015 requests kommer så skal det til en spesifikk PC bak routeren (nemlig CSS serveren). Det har vært snakk om at NGT routerene skal være åpne over et visst port nummer, men det har ikke fungert for meg. Men du kan jo teste om alt dette trengs ved å slå av Firewall'en og så starte opp CSS serveren og be en kompis eller noen her på forumet om å sjekke om de finner serveren i Steam browseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå