culexus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Dere som er så hekta på denne kjølinga må ta dere et år med Vk1 Kjølemontør. Da kan dere lage skikkelige greier, Lage en kuldebærer som kan takle -30 -40 grader, da blir det overklokking:) Og en ting til jeg altid har lurt litt på, hvorfor bruker dere ikke islasjon på alle slangene inne i maskinen? Det er jo altid litt varmt inne i maskinen og vist slangene er uisolerte så vil jo den kalde vesken bli litt oppvarmet før den når cpuen, og når den går i fra cpuen og ned til kjøleren så vil den også ta opp litt varme vist den ikke er isolert. Man ungå også kondesering vist det er enorme temperatur forskjeller. Eks: vist en monterer kjøleren "kondesatoren" utendørs og det blir vinter, si at det er -10 grader ute og +20 grader inne da vil det begynne å renne vann av røret som kommer i retur fra kjøleren utenfor, og med isolering ungår en dette + varmetap. hmm da var det ikke mer... Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:31, MrA| skrev:Hva med å grave kobberrøret ned i bakken da? En 3M ned utenfor huset hadde ikke vært og forrakte, sikkert en god del kaldere enn rom temperatur der. Man sliter vel plutselig litt hvis det skulle bli VELDIG kaldt og masse tele i jorda og sånn... og vannet skulle fryse nedi dær? Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 hm. Har et par ideer som jeg tenkte jeg skulle prøve ut, hva med frionor veske eller air condition system? f.eks. Bruke det samme systemet som et kjøleskap bruker eller air condotion som en bil bruker. Lurte også på dette med alger, er det ikke slik at kjøle systemet i en pc er lukket? Og går det ikke ann å lage en slags lufte ventil for å få resterende luft ut av anlegget? Kanskje jeg tenker litt for mye bil her men.. :smile: ps. Frostveske dreper og renser :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hva er frionor væske? Sånn som ligger i kylling pakka? Lenke til kommentar
orocide Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Hva med å bruke Algemiddel for vannsenger...?? Det er ikke spesielt miljøfarlig, og er ganske billig.. -e Lenke til kommentar
the_Bongman Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg bruker vanlig kjøleveske i bøtta, ingen lukt eller gasser med mindre du stikker hodet ned i bøtta, kjøleveske har høyere kokepunkt enn vann, og fordamper derfor mye senere enn vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå