BigJackW Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hva er fordeler med vannavkjøling, og hva er ulemper med vannavkjøling? Kom med svar! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Fordelene er at det er svært stille og at det blir kaldere. (Som oftest) Det ulempene er vel prisen, og faren for at det skal begynne å lekke. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Flere Fordeler og ulemper ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 *Bumpeti-bump* Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Ulempe: du bør ha over gjennomsnittlig praktisk sans, og det krever vedlikehold. (men det er kun en ulempe for folk med 10 tommeltotter) Lenke til kommentar
HalliHallo Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kjenner ein som var på nettverk der nokon greide å ta ut slangen i PCen om natta. Hin dagen merka han at det var uvanleg vått og såg inn i kabinettet Ca. 2 liter Men det er den einaste store ulempa (pluss litt vedlikehold da, men, men) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Flere Fordeler og ulemper ? Man får som allerede nevnt, i de aller fleste tilfelle lavere temperaturer på CPU, GPU etc. En annen og minst like viktig sak, er at temperaturstigningen fra idle til load som regel er svært beskjeden i forhold til hva man kan oppleve med luftkjøling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Flere Fordeler og ulemper ? Man får som allerede nevnt, i de aller fleste tilfelle lavere temperaturer på CPU, GPU etc. En annen og minst like viktig sak, er at temperaturstigningen fra idle til load som regel er svært beskjeden i forhold til hva man kan oppleve med luftkjøling. 6760528[/snapback] Og en ting som ble nevnt i en annen tråd er for meg veldig viktig: Når du starter opp krevende applikasjoner merker du ikke at støynivået plutselig firedobler. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 For å si det sånn, så blir jeg mere og mere dreven på vannavkjøling Men det er litt dyrt ? Noen tips til hva jeg kan kjøpe ? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 det finst jo vannkjøling til 1000 kr og 3000 kr... både meir og mindre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vannkjøling tar jo mere plass enn vanlig luftkjøling. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men hvis man er litt smart med plassering så går det helt fint. Man trenger ikke plass til å flytte store mengder luft etter man har gått over på vann. Også er jo eksterne løsninger et alternativ hvis man har lite plass. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vannkjøling tar mer plass, men hvis man først har vannkjøling er man ikke lengre like avhengig av god luftflyt i kabinettet, så det går (nesten) opp i opp. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan ikke se noen bakdeler jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan ikke se noen bakdeler jeg 6777533[/snapback] Ikke jeg heller. Men ulemper finnes det nok noen av, desverre. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 jeg vil ikke tilbake til luft ihvertfall.. syntes det var skummelt i begynnelsen men det er bare kosli med vannkjøling (om du ikke har luft i systemet da, høres ut som en trimma dildo som trekker 90 A inni der :@ ) . om man ser bort ifra "faren" for å lekke så er det vel bare plass som er minus Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ulempen er at det ene 7800GTX-kortet ditt, etter et år uten problemer, bestemmer seg for å begynne å lekke, slik at du kortslutter både det ene kortet, MB og strømforsyning, slik som mitt gjorde for et par uker siden... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Litt mindre uheldig - skjermkortet bare "ryker" av seg selv, webforretningen sier "Beklager, har du fjernet originalkjøleren forsvinner garanti.". 9700PRO, R.I.P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå