eirberen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Jadda, har akkurat kvittet med med den stasjonære. Og nå skal det handles bærbar. Etter å ha lest tester så har jeg kommet frem til et litt vanskelig valg? Valget står mellom Thundra 1557K eller Netshop sin CL56. http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=5728 <<(11778,56kr uten OS) Som dere ser så koster jo CL56 nesten 1000kr mer. Er det egentlig verd det? Eller skal jeg gå for den rimeligste? Endret 17. april 2005 av eirberen Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Skal du vurdere pris i dette bør valget være enkelt. 1500,- forskjell er jo mye selv om det er OS med i den ene. Det virker jo som de er svært like inni, men at det ytre er forskjellig. 1557 er litt eldre enn CL56, og kan se litt eldre ut, men jeg kan anbefale denne på det varmeste. Har brukt mye en slik en, og det med likt skjermkort og skjerm, men med 755 prosessoren. Vekten er også ganske lik mellom disse. Forøvrig selger også netshop 1557 chassiset. Du kan jo høre med dem om hvilket som gir best beskyttelse, samt hvilken som er best å transportere osv. Netshop og PSdata hår forøvrig topp service! RTP Endret 17. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Ja, valget er ganske klart egentlig Men hadde vert kjempebra med noen bruker erfaringer av disse 2 pcene! Endret 17. april 2005 av eirberen Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Ja, valget er ganske klart egentlig Men hadde vert kjempebra med noen bruker erfaringer av disse 2 pcene! Har som sagt ikke prøvd begge. Av den grunn kan jeg bare anbefale 1557'en, men har hørt at CL56 er et godt valg også. Her finner du litt info og omtale fra den ene. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=1627 RTP Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg kan anbefale CL56. Jeg kjøpte denne fordi fetteren min hadde gode erfaringer med den. Da jeg testet den var det ingen bønn. Nå har 3 jeg kjenner + meg denne maskinen og alle synest maskinen er fantastisk dog vil jeg anbefale at du går for minst 5400 opm harddisk. Hadde jeg kjøpt en slik i dag og skulle spille mye o.l så hadde jeg helt klart godt for 7200 opm harddisk. Bruk heller ekstern harddisk vist det er noe man trenger å lagre. 7k6 bråker definetivt ikke. Det kan jeg skrive under på. Fetteren min har CL56 med 76k og denne bråker ikke noe nevneverdig mer en min. Absolutt værdt prisen. Lenke til kommentar
recon123 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hei, Eier en CL56 (med en 7600rpm disk) og kan si a xSotte har helt rett! 7600rpm disken bråker ikke i det hele tatt. En meget god maskin som jeg ennå ikke har hatt noen feil med *banke i bordet* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå