Gå til innhold

Standby i XP er jo GENIALT!

Anbefalte innlegg

Jeg satte PC'en min i standby modus ved et uhell nå i sted, og oppdaget noe jeg aldri har visst før: PC'en går jo helt av!!

Når jeg trykker på en knapp, starter pc'en igjen og er inni i windows igjen på ca 3 sekunder!

Hvorfor har jeg aldri brukt standby før!?

Hva er poenget med Hibernate? Standby gjør jo det samme bare veldig mye raskere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt, men på min bærbare er det sånn at hvis jeg har satt den i Standby, og så kutter strømmen helt ved å ta ut både kontakten og batteriet, vil Windowsen starte fra bånn igjen når jeg trykker på av/på-knappen. Det er fordi det da bare ligger i RAMen. Hibernate, derimot legger dataene på Harddisken, og de vil derfor ikke forsvinne ved strømbrudd.

Håper det var en god forklaring. Husk også på at da disse funksjonene ble "oppfunnet" var det fortsatt mange disker som overhode ikke ville greid å få det opp så raskt. Dessuten tar det my diskplass hvis man har mye RAM og mange programmer oppe.

Lenke til kommentar

Ja det tar litt lenger tid enn 3 sekunder. men det er skjermen min som bruker lengst tid!

Før har aldri PSU'en slått seg av men det gjorde den altså nå. Sikkert pga jeg har fått nytt skjermkort.

Så nå er det aldri mer hibernate om natten. Stanby er jo tingen!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 08:36, Cuirinus skrev:

Det sier du helt til den natten du har glemt å lagre noe stort, og så forsvinner strømmen pga. tordenvær ... :smile:

Man bør uansett ikke ha ulagrede hovedfags/doktorgrads-avhandlinger liggende - det er Windows vi snakker om her :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 10:02, Langbein skrev:

Quote:

Den 2002-07-08 08:36, Cuirinus skrev:

Det sier du helt til den natten du har glemt å lagre noe stort, og så forsvinner strømmen pga. tordenvær ... :smile:

Man bør uansett ikke ha ulagrede hovedfags/doktorgrads-avhandlinger liggende - det er Windows vi snakker om her :smile:

*grøs grøss* Jeg har aldri blitt utsatt for lignende med store oppgaver, men såklart har noen små gått til helvete med W98 og 95 :sad:. Tror forresten WordXP kan gjenopprette ulagrede dokumenter etter reboote.

Jeg ville ALDRI stolt på Windows med hovedoppgava mi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...