Mato Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) er på leting etter nye (brukte) høytalere til min Nad L70 har mye jeg vurderer men så kom jeg over disse, Klipsch KG 5.5 di er jo brukte sidne di ikke er produsert etter 1997 , men etter hva jeg har lest rundt om så er det meget gode høytalere . vil min nad klare og dra di , jeg mener nå at det skal gå fint , for etter hifiklubben sin uttalelse kan jeg bruke CERWIN-VEGA V-12Fe på denne ampen . noen som har invendinger , komentarer , eventuelt andre forslag til høytalere eller vet av noe tøft så spytt ut EDIT: priorideringer forandret , nå skal ampen selges , og en med preout kjøpes så no er det ikke no spessiel begrensning på høytalerne bortsett fra pris og størrelse , gidder ikke og fylle stua heller Endret 19. april 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Klipschene er ekstremt lettdrevne,men du vil ikke klare å drive de på en tilfredstillende måtte med din amp. Klipsch Synergy SF-1 selges hos Purebeat de vil passe ampen din bedre,men da bør du kjøpe en sub i tillegg. Endret 17. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Klipschene er ekstremt lettdrevne,men du vil ikke klare å drive de på en tilfredstillende måtte med din amp.Klipsch Synergy SF-1 selges hos Purebeat de vil passe ampen din bedre,men da bør du kjøpe en sub i tillegg. sf -1 virker ALT for småt , må jo og nevnes at jeg har en DOXA 78 stående , men da må eg invistre i en suround pre amp og di er ikke billige akkurat . og angående subbe , så var planen og bruke subber sammen med Klipsch KG 5.5 , for mye bass er et must Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Dessverre er ampen din for liten til KG 5,5,så du må nok kjøpe noe mindre eller kjøpe større amp. Synd at den Naden din ikke har pre out. Edit:Bare så det er sagt. Jeg har hatt Klipsch RF3 MKII tilkoblet en Nad amp selv,så jeg vet at ampen din blir for liten. Endret 17. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Dessverre er ampen din for liten til KG 5,5,så du må nok kjøpe noe mindre eller kjøpe større amp.Synd at den Naden din ikke har pre out. Edit:Bare så det er sagt. Jeg har hatt Klipsch RF3 MKII tilkoblet en Nad amp selv,så jeg vet at ampen din blir for liten. ja pre out på alle kanaler er noe jeg savner , for jeg har nokk efekt blokker stående , bare ikke noe og bruke di på får vell bare finne meg noen litt mindre høytalere , bare det ikke er så småt som sf -1 må vell opp på 8- 10" på bassen , bare ikke doble 10" Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Er det ikke bare å kjøpe en sånn dingsboms som jeg ikke husker hva heter, men som gjør at du koble effektrinn på høyttaler utgangene? Altså at den demper signalet ned til samme nivå som pre out har. Har forresten aldri prøvd en sånn, hvordan blir lyden egentlig? Noen her må skjønne hva jeg mener ja? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Er det ikke bare å kjøpe en sånn dingsboms som jeg ikke husker hva heter, men som gjør at du koble effektrinn på høyttaler utgangene? Altså at den demper signalet ned til samme nivå som pre out har. Har forresten aldri prøvd en sånn, hvordan blir lyden egentlig? Noen her må skjønne hva jeg mener ja? skjønner hva du tenker på , men at aldrig sett noe sånt , hvor kan man finne det , og hva koster en sånn en tro ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå