Zipp0 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 har sett litt på Zippo lighterne, det er noen få som er igjenomførbar, og ikke for mye "dilldall" på. har tenkt litt på dette prosjektet, og funnet ut at jeg skal inntigrere 2 stk 30w høyttalere. det jeg da lurer litt på, er egentlig hvor jeg kan plassere disse, vil jo ikke at det skal ødelegge utsende på kabinettet, det samme gjelder jo også med viftene, Det er kanskje litt lett at disse blir litt dominerende. Skal sette meg ned med skatchup nå, og se hva jeg finner ut Ang. flammen så vet jeg ikke helt hva jeg gjør, men skal det være en lighter, så skal den ha en flamme, så enkelt er det bare Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Hmmm, prosjektet er jo genialt med det med høyttalerne er litt kinky! Hva med å plassere i front å borre hull for høyttalern? Noe sånt som er gjort på iMac'n bare mye mer diskret: http://suspendedanimation.blogs.com/suspen...images/imac.jpg EDIT: Eller du kan bare plassere dem i toppen å la flammene skule dem! Endret 18. april 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Hmmm, prosjektet er jo genialt med det med høyttalerne er litt kinky!Hva med å plassere i front å borre hull for høyttalern? Noe sånt som er gjort på iMac'n bare mye mer diskret: http://suspendedanimation.blogs.com/suspen...images/imac.jpg EDIT: Eller du kan bare plassere dem i toppen å la flammene skule dem! Sant nok, de er jo på totalt 60w, så hører de godt selv om de kanskje ikke vises spess mye håper i allefall på å få det til. Må høre litt med økonomi bossen (min far) hvor mye jeg kan gjøre. Satser også på å få ordnet med litt spons, som dvd brenner og slikt. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hvis du skal lage en zippo kan du ha hw i bånn (der hvor bensinen er på vanlig lighter) og kjøre høytalere i toppen...Det kan bli stilig...Og det grommeste var om du fikk mekka heøe skiten i børsta stål/aluminium...og kjør en sånn flammelampe...det er dritfett. gleder meg til å se Husk å lage worklog... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tror nok ikke du får sponsa en hel DVDbrenner men du kan nok få rabatt! Og jeg tror han tenkte på børsta alu, eller? Aluminium eller stål er jo en selvfølge når du skal lage Zippokabinett, men går jo å sparkle å glossylakke sølv og vokse med TurtleWax! Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Blir liksom ikke det samme...en zippo er i metall...Hm det er mulig å lage en dritfet Zippo-mod av en "onkli" Zippo da! Jeg kjenner en kar som har en zippo som er 30 cm høy og 20 brei...Det er mulig med litt Über-modding og et lite HK og litt spesial-komponenter. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tror du han gir/selger den da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Med en mini-ITX HK går det fint å modde noe inn i en slik lighter, men da blir det jo en barebone og derfor dårligere ytelse enn en vanlig PC! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Som dere har snakket om, så er det jo aluminium som blir matrialet. Det er svært vanskelig å ordne en Zippo lighter egentli, det virker kanskje enkelt, men det er en del ting, bla. må jeg bruke ei hel plate rundt, for at det skal bli pent. den flamme greia er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre enda, men prosjektet er jo i planleggings fasen enda, og jeg holderpå med sketchup for å se om det er mulig uten å bygge et alt for stort kabinett. skal faktisk kunne være det ettepå også. det var snakk om å ha hovedkortet liggende her, det er faktisk ikke en så dårlig ide, men jeg må tenke på det.. er en del risiko med det siden vannkjølingen da kommertil å være montert over hovedkortet, men kan jo kanskje montere hovedkortet helt i toppen, mens alt ligger under. Tror kanskje dette er det beste alternativet Tror jeg satser på et hovedkortbrett fra lianli, dette gjør arbeidet mye lettere Glisevask: Jeg er ganske sikker på at det er noen som er interisert i å sponse et slik prosjekt, om de selv får noe igjen for det, vil ikke ødelegge kabinettet med masse sponsor merker, men et eller to har ikke så mye å si, og sponsing er jeg ganske avhengig av for å få det gjort. Har planer om å oppgradere HW'n i sommer, og da er jeg avhengig av at jeg ikke må bruke alle pengene mine på et kabinett. Men takk for all ideene som dere har gitt meg, kommer vel med skatchup tegning i løpet av morgendagen Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 bare så dere vet det, så er det nok ikke så lurt å integrere høytalerne uten noe form for skjerming, grunnet at magnet ikke er noe serlig for komponentene. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 bare så dere vet det, så er det nok ikke så lurt å integrere høytalerne uten noe form for skjerming, grunnet at magnet ikke er noe serlig for komponentene. har tenkt på dette, og om jeg har en metall netting rundt, så kommer ikke magnetfeltet utenfor. at bruke andre ting også, men tror nok det er den beste løsningen. Men bra du sier det Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har hørt det med høyttalere går helt fint! Men netting var jo lurt! Du får leite litt etter sponsorer, er selv avhengig av sponsorer på mitt neste prosjekt for jeg skal vel svi av 5000-10000 kr på hardware etter konfen! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Satte sammen en rast skatchup tegning av noe slik som jeg tenker det (se vedlegg) Farger og linjer skal jeg fjerne når jeg er ferdig med tegningen, i fronten ser dere hvordan jeg tenkte det med dvd brenneren. Tror det kan bli kanskje bra, men er jo avhengig av at jeg får taki aluminium som ikke koster en formue. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Genialt rått!! Setter du inn litt HW etterhvert? Er alltid morsomt å se hvordan folk strukurerer et kabinett innvendig.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Den så rå ut da! Kongekabinett, håper du skal begynne snart Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 12*12 cm radiator under den der brenneren da. Men seriøst, helt kjempe! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 12*12 cm radiator under den der brenneren da. Men seriøst, helt kjempe! hehe, vurdere faktisk å bruke den "pipa" til raddisen, men må ha noen vifter også. Jobber litt mer med skatchup tegningen i dag, den må være branok til at jeg får overbevist netshops til å sponse meg litt. og skal sette inn litt mer hw, men er veldig usikker på plasseringene enda da. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 bare så dere vet det, så er det nok ikke så lurt å integrere høytalerne uten noe form for skjerming, grunnet at magnet ikke er noe serlig for komponentene. har tenkt på dette, og om jeg har en metall netting rundt, så kommer ikke magnetfeltet utenfor. at bruke andre ting også, men tror nok det er den beste løsningen. Men bra du sier det bra ide! men blir det noe av å lage en ``fake`` flamme ut av zippoen? i så fall hadde det vært svinrått. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 bare så dere vet det, så er det nok ikke så lurt å integrere høytalerne uten noe form for skjerming, grunnet at magnet ikke er noe serlig for komponentene. har tenkt på dette, og om jeg har en metall netting rundt, så kommer ikke magnetfeltet utenfor. at bruke andre ting også, men tror nok det er den beste løsningen. Men bra du sier det bra ide! men blir det noe av å lage en ``fake`` flamme ut av zippoen? i så fall hadde det vært svinrått. skal ha en fake flamme ja, men hvordan dette kommertil å bli gjort er veldig usikkert enda da. har ganske god til på meg til å tenke på dette da Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Krepp og røde og gule dioder er vel det beste.. Noe tynt papir liksom! Gjort før, men husker aldri adressa til sida! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå