remerserr Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Dette var en mor som diskusjon For meg avhenger det veldig av selve orddelingen... Men generelt så er orddeling veldig plagsomt - særlig i emnetittelen (der det er 4+ ord). Ser jeg ordelingsfeil i emnefeltet så endrer jeg det som regel. *Mimre* Hadde vel et emnefelt som hadde 3-4 ordelinger her om dagen. Endret 24. april 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Du vil vel ikkje at moderatorane skal søke gjennom alle tråder etter skrivefeil òg? La folk få skrive sitt språk, vere det korrekt eller ukorrrekt. For all del, eg er ikkje noko stor fan av feilskriving, skriv ein del feil sjølv faktisk, men det blir feil om moderatorane skal bruke tid på å korrigere skriveleifer, ikkje spesielt morro for vedkommande som får endra sin tekst heller. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Grunnen til at orddeling har fått så stor innmarsj i Norge er pga innflytelsen av det engelske språk. "Røyk fritt" og "Røykfritt" uttales IKKE på samme måte. På engelsk: "Smoke freely" og "Smoke free". På engelsk uttales mellomrommet mellom ordene (på en måte), mens på norsk gjør det det ikke. Bare tenk på "smokefree" med norsk aksent. I engelsk trekker de sammen visse ord, bl.a. "asshole", hvorfor akkurat det er jeg ikke helt sikker på, men uttalen blir mer "sammenhengende", hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg