Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

hei

jeg har nå fått tak i en Sn25P og skulle igår legge inn windows osv.

Men etter at jeg hadde lagt inn chipset driverne og restarta, fant den ikke noe "lokal tilkobling" (dette kommer vel av seg selv etter instalasjon?)

prøvde å sette opp selv, men fikk beskjed om at "Your broadband connection should already be configured and ready to use"

Har prøvd å lasta ned nye chipset drivere fra shuttle.com, og lagt de inn på shuttlen ved hjelp av usb penn, med til ingen nytte. Skriver jeg "ipconfig" i cmd, kommer det bare "Windows IP Configuration"

Alt som finnes på Network Connections, er firewire tilkoblingen (1394)

 

noen som har peiling? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg har nå fått tak i en Sn25P og skulle igår legge inn windows osv.

Men etter at jeg hadde lagt inn chipset driverne og restarta, fant den ikke noe "lokal tilkobling" (dette kommer vel av seg selv etter instalasjon?)

prøvde å sette opp selv, men fikk beskjed om at "Your broadband connection should already be configured and ready to use"

Har prøvd å lasta ned nye chipset drivere fra shuttle.com, og lagt de inn på shuttlen ved hjelp av usb penn, med til ingen nytte. Skriver jeg "ipconfig" i cmd, kommer det bare "Windows IP Configuration"

Alt som finnes på Network Connections, er firewire tilkoblingen (1394)

 

noen som har peiling?  :hmm:

6146894[/snapback]

 

 

Gå inn på enhets behandling å se om nettverkskortet ligger der.

Hvist ikke se om det er disablet i biosen.

Evt. prøvd å legge inn driveren på nytt

Lenke til kommentar
hei

jeg har nå fått tak i en Sn25P og skulle igår legge inn windows osv.

Men etter at jeg hadde lagt inn chipset driverne og restarta, fant den ikke noe "lokal tilkobling" (dette kommer vel av seg selv etter instalasjon?)

prøvde å sette opp selv, men fikk beskjed om at "Your broadband connection should already be configured and ready to use"

Har prøvd å lasta ned nye chipset drivere fra shuttle.com, og lagt de inn på shuttlen ved hjelp av usb penn, med til ingen nytte. Skriver jeg "ipconfig" i cmd, kommer det bare "Windows IP Configuration"

Alt som finnes på Network Connections, er firewire tilkoblingen (1394)

 

noen som har peiling?  :hmm:

6146894[/snapback]

 

 

Gå inn på enhets behandling å se om nettverkskortet ligger der.

Hvist ikke se om det er disablet i biosen.

Evt. prøvd å legge inn driveren på nytt

6148324[/snapback]

 

disablet i biosen? hmm.. har sjekka litt men har ikke funnet noe..

 

edit: fant det ;) litt kronglete, men takk for tips:)

Endret av Znip
Lenke til kommentar
Noen som vet om en god og effekitv kjöler til 7800GT som faktisk passer i en Shuttle SN25P? Har prövd AC 5, men den presser på drevrammen, så det funker ikke.

 

Takker for alle svar på forhånd!

6152979[/snapback]

 

 

er jo vf900 og vf700 da fra zalman... er det mye om og gjøre at AC 5 ikke passer? går det ikke og fjørne litt av kjøleren, fint med en som flytter lufta ut...

Lenke til kommentar

mulig vf 900 blir litt stor men så vidt jeg har husket har folk hatt vf700 i shuttlen.

 

Zalman VF700-CU on an NVidia 6600GT

Fits, but radiator fins touch drive rack.

dette er hva jeg fant.

 

snubla over en annen tråd der du spør om byttting av vifter, og det er bare og bytte i vei der det er vifter i standar størrelse

Lenke til kommentar

hepp har tenkt å kjøpe en AMD Opteron 170 til min shuttle for å overklokke litt, noen som har peiling om det vil gå greit og i såfall hvor mye vil det gå an å overklokke den ? Eller vil det bare lukte svidd og masse frustrasjon :), nåværende oppsett ligger i profilen min har forøvrig tenkt å skifte minnebrikkene med disse OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

Lenke til kommentar
hepp har tenkt å kjøpe en AMD Opteron 170 til min shuttle for å overklokke litt, noen som har peiling om det vil gå greit og i såfall hvor mye vil det gå an å overklokke den ? Eller vil det bare lukte svidd og masse frustrasjon :), nåværende oppsett ligger i profilen min har forøvrig tenkt å skifte minnebrikkene med disse OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

6182395[/snapback]

 

 

Fikk klokket min til 2.4ghz, men det var med corsair value 2x1024mb

Det avhenger også av steppingen på cpu'en hvor mye den klokker

Lenke til kommentar

jeg har 1 x 512 MB DDR400 ram, og 1 x 256 MB DDR400 brikke som jeg bruker i shuttlen (Geil RAM)

men når jeg bruker begge to, blir kun 512 brikken "registrert"

bruker jeg kun 256 brikken, funker den. Men ikke når de står i par (samme om det er slot 1 eller 2)

er det noe dual channel greier som sier at brikkene må være like store, å stå i par?

 

håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

har lekt med tanken på og sette inn et 7900 gtx i en shuttle. men slo det fra meg siden det er så svært. men etter litt googling fant jeg ut at det gikk bare fin fint :yes:

 

I have just installed a 7900 GTX in my SN25P, everything is standard (no clocking). And it run’s smooth. Scoring 10490 in 3Dmark05

 

 

fan-duct må selvfølgelig ut

 

 

link til tråd

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo hallo.

 

Har gått en liten stundt å tittet på Shuttle, og nå bestemte jeg meg for å sette sammen noe.

Lagde en liten tråd her.

 

Oppsettet jeg har tenkt på er slik:

 

- AMD Athlon 64 3500+ (Venice) - 894,-

- Club3D 7900 GT - 2335,-

- Kingston ValueRAM DDR400 1024 MB - 688,-

- Nec ND-3550 - 249,-

- Shuttle SN25P - 3326,-

- Western Digital 320GB (har fra før av)

 

Noen forslag til hva som kan forbedres her?

Eller ser det OK ut? :)

Lenke til kommentar

oppsettet ser fint ut... men som sakt flere ganger. 2gb ramhadde vert tingen. jeg sitter her med rask cpu og raskt skjermkort. men siden jeg har "kun" 1gb minne lagger det i de nyeste spillene.

 

siden du er på budsjett vil jeg anbefale og kjøpe 1 enkelbrikke på 1 gb. slik at det er rom for oppgradering når økonomien tilgir det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...