Gjest Slettet+432 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Bare lurer litt... Hvem i familien din bruker GNU/Linux? Kun deg selv, eller flere? Har fått søsteren min på 10 år til å gå med på å prøve Ubuntu (), så får vi se hva som skjer... Pappa er veldig skeptisk til det. Edit: skriveleif Endret 17. april 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg kjører GNU/Linux på alle mine 5 maskiner. Ellers er det mamma og samboeren som bruker Ubuntu på maskina deres (storfornøyde). Skal vel kanskje prøve meg på fattern, men han er så teknologisk tilbakestående at jeg finner ikke ord. Så vi får se. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har installert VectorLinux på den gamle boksen hjemme hos foreldrene mine, og tvunget dem til å bruke det. Det har ikke vært noen klaging, så jeg går ut i fra at de er fornøyde. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Meg . Muttern brukte det tidligere, men gikk i ansaffelse av en trådløs USB-sak som jeg ikke fikk til å funke i GNU/Linux, så det endte med win2000 der nå . Muttern var fornøyd med GNU/Linux, selv om hun ikke vet hva det er . Ellers har jeg bare spilltullinger i familien min, og da er det greieste Windows tross alt. (Jaja, det finnes cedega og det finnes datt, men Windows blir lettere til spill uansett). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Min bror fikk Ubuntu warty på gammel laptop. Min far fikk Fedora Core 3 på Pc-en sin. Også jeg da. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Eg køyrer GNU/Linux på alle mine boksar. Familie-PCen køyrer Windows XP, fordi at far må bruke det mot jobben. Einaste som hindrar GNU/Linux der er vel at han brukar ein webmail som er totalt avhengig av ActiveX... Mor sin laptop køyrer Windows XP. Den er eigd av jobben hennar, så det kan ikkje gjerast noko med, og på jobben hennar har er det M$-only (jobbar i Staten), men dei har Linux og BSD på dei mest kritiske tinga, som mailservarar og routarar. Endret 17. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har satt opp familie pcen med Ubuntu. Moren min, samboeren, og søstra mi bruker den ganske ofte. Søstra mi klager stadig vekk over at det ikke er Internet Explorer der men Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Her er det bare jeg som bruker GNU/Linux, og da på mine maskiner. Men jeg tviler på at hverken mor eller far ville merket noen forskjell bortsett fra at windows-maskinen har for vane å bli nedrent av alskens dritt Endret 17. april 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) dobbelpost Endret 17. april 2005 av Manuel Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Min far, som knapt hadde sett en datamaskin før, kjører Ubuntu Linux. Han leser nettsider med Firefox (100% adblocket siden han bare har modem), skriver brev i OpenOffice (og med en HP-skriver jeg valgte ut fordi HP gir ut frie drivere), og bruker Evolution til epost. Alt på maskinen er fri programvare, og eneste gangen jeg har blitt "plaget" med supporttelefoner var helt i begynnelsen -- nå går alt av seg selv. Jeg antar at hvis han en dag må bruke Windows, kommer han til å synes det er ganske vanskelig. Lenke til kommentar
ways Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 jeg. faren min bruker jobbpc, og brødrene spiller. får se om jeg får satt opp en maskin med cedega neste gang jeg er hjemme, men det er sjelden så det er vanskelig å overtale dem.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Som det står i signaturen min køyrer 8/9 pcer Linux, den siste køyrer OS X. Så, M&P sin laptop køyrer Ubuntu, har vel hatt Linux på han i 5-6 månader no. Lillesyster er berre 7 år, men ho plar å teikne med Tux Paint og Gimp. Eg har ikkje fått installert nokre andre spel, veit jo det finnest mange for småunger. Diverre lagar dei ekle produsentane berre spel til Windows og Mac, sjølv om ein ENKELT kunne ha laga dei til Linux òg... Lurer på om eg skal sende dei brev, hmm... Me har som sagt ikkje Windows i huset, eg har prøvd å få mamma vekk frå Hotmail, men det er klin plin umuleg. Må spreie meir FUD, - men værste er at ho ikkje bryr seg. Uff, uff. Lillebror bruker for det meste G5-en no, har vel mykje med at han er teknisk overlegen dei andre maskinane me har. Pappa og Mamma bruker laptopen til dei vanlege tinga, men den henger seg etter ei stund (han blir for varm....)... Elles køyrer ei veninne av meg Ubuntu. Eg har omtrent berre lagt det inn for ho, og så ikkje gjort noko særleg meir. Ho har køyrd Linux i ein 7-8 månader. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Alle pcer i huset kjører *NIX; Søster: Debian Far. Debian Meg: Freebsd/SUSE Filserver: Debian Router: Debian Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Bare meg. Resten kjører Mac OS X eller WinXP. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg har nå fått konvertert moren min delvis over til FreeBSD, og snart ser det ut til at min stefar vil gi Ubuntu GNU/Linux en sjanse. Søstrene mine er så ignorante (og teite), at de mest sannsynelig aldri vil kjøre på en *NIX-distribusjon/klone, selv ikke Mac OS X. Broren min kjører Windows XP, men han skal over på Free/NetBSD innen sommeren. Tar bare litt tid å lære seg et nytt system. Selv sitter jeg på OpenBSD, FreeBSD og NetBSD. Skal eksperimentere ytterligere med DragonFlyBSD senere Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Søstrene mine er så ignorante (og teite), at de mest sannsynelig aldri vil kjøre på en *NIX-distribusjon/klone, selv ikke Mac OS X. Jeg skjønner godt at de ikke vil prøve, hvis den som "overtaler" har en sånn holdning. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Som det står i signaturen min køyrer 8/9 pcer Linux, den siste køyrer OS X. Så, M&P sin laptop køyrer Ubuntu, har vel hatt Linux på han i 5-6 månader no. Lillesyster er berre 7 år, men ho plar å teikne med Tux Paint og Gimp. Eg har ikkje fått installert nokre andre spel, veit jo det finnest mange for småunger. Diverre lagar dei ekle produsentane berre spel til Windows og Mac, sjølv om ein ENKELT kunne ha laga dei til Linux òg... Lurer på om eg skal sende dei brev, hmm... Me har som sagt ikkje Windows i huset, eg har prøvd å få mamma vekk frå Hotmail, men det er klin plin umuleg. Må spreie meir FUD, - men værste er at ho ikkje bryr seg. Uff, uff. Lillebror bruker for det meste G5-en no, har vel mykje med at han er teknisk overlegen dei andre maskinane me har. Pappa og Mamma bruker laptopen til dei vanlege tinga, men den henger seg etter ei stund (han blir for varm....)... Elles køyrer ei veninne av meg Ubuntu. Eg har omtrent berre lagt det inn for ho, og så ikkje gjort noko særleg meir. Ho har køyrd Linux i ein 7-8 månader. Tips for varme laptopper: Mange kan skru på vifta igjennom /proc/acpi/fan/?!? ved å legge inn en "echo "on" > /proc/acpi/fan/?!?/?!?" i oppstartsskripta (rc.local f.eks), kan du skru på vifta med lav fart fra start av. Da går det bra ellers så er det en god idé å ikke kompilere på laptopper som står på stoffunderlag, vifte eller ikke. De blir ufattelig varme... (har aldri opplevd nød-shutdown, da). BIOS-oppdatering er ofte også en god idé. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Søstrene mine er så ignorante (og teite), at de mest sannsynelig aldri vil kjøre på en *NIX-distribusjon/klone, selv ikke Mac OS X. Jeg skjønner godt at de ikke vil prøve, hvis den som "overtaler" har en sånn holdning. "Hei Ina. Fått virus? Hehe. Du kan få låne Ubuntu-CDen min, og bruke Linux mens Leif får fiksa PCen din." "Nei, æ vil itj ha no av den ibux driten din! ibux suge" Jadå. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Søstrene mine er så ignorante (og teite), at de mest sannsynelig aldri vil kjøre på en *NIX-distribusjon/klone, selv ikke Mac OS X. Jeg skjønner godt at de ikke vil prøve, hvis den som "overtaler" har en sånn holdning. "Hei Ina. Fått virus? Hehe. Du kan få låne Ubuntu-CDen min, og bruke Linux mens Leif får fiksa PCen din." "Nei, æ vil itj ha no av den ibux driten din! ibux suge" Jadå. Jaja. Da er det full stans i all support unntatt peke-på-telefonnummeret-til-elkjøp. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Søstrene mine er så ignorante (og teite), at de mest sannsynelig aldri vil kjøre på en *NIX-distribusjon/klone, selv ikke Mac OS X. Jeg skjønner godt at de ikke vil prøve, hvis den som "overtaler" har en sånn holdning. "Hei Ina. Fått virus? Hehe. Du kan få låne Ubuntu-CDen min, og bruke Linux mens Leif får fiksa PCen din." "Nei, æ vil itj ha no av den ibux driten din! ibux suge" Jadå. Jaja. Da er det full stans i all support unntatt peke-på-telefonnummeret-til-elkjøp. Jepp. Nå sliter de med å få USB-musen og tastaturet til å funke. Frekke gutter som sier kinky ting til dem, så kan de ikke engang svare :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå