Gå til innhold

Athlon 64 3000+ @2,65 GHz. Greie innstillinger?

Anbefalte innlegg

Specs:

Athlon 64 3000+ 939 Winchester 1800@2430 MHz

Asus A8N SLI Deluxe (1006 Bios)

TwinMOS 1024 MB (512x2) DDR400

Club3D 6600GT 128MB PCI-E

osv.

Dette er hva jeg har endret i BIOS:

Har satt Hyper transport 4X

Har satt Max Memory clock til "DDR333"

Har satt HTT-frekvens til 270 MHz

Har satt Memory timing til "1T"

Har satt minne til CAS 2.5

Har satt vcore til 1,425v

Har satt PCI til "33,33"

Temperaturer:

37-38 grader idle

46 grader etter 20-30 min med CPU Burn-In

Stabil. Kjører med Boxed-kjøleren.

Er det noe mer jeg burde endre?

Kan jeg tyne mer? :)

edit: endret topic hertz

Endret av hyp3z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
omg hva skjer med at alle har så lave temp med boxed ? :(

jeg kører med boxed kjøler jeg og ligger på 27 idle og 35 load.

amd 64 3200+ @2450mhz

dfi lanpart nf4 sli-d

en eller annen sugen hp''pc ram.

pov geforce 6600 128mb

maxtor 160g og 200g.

Endret av simvik
Lenke til kommentar
Jeg ville satt ned HT multiplikatoren til 3, økt Vcore til 1,55, satt opp FSB videre, og satt minnet til DDR266, du har finfin temperatur, så dette er jo supert ;)

Høres jo lurt ut! :)

Men vil jeg ikke få dårligere minneytelse ved å sette ned til DDR266? Eller blir denne 266 MHz + (HTT-frekvensen : divider)?

Og hva blir i såfall divideren på DDR266?

Lenke til kommentar
Jeg ville satt ned HT multiplikatoren til 3, økt Vcore til 1,55, satt opp FSB videre, og satt minnet til DDR266, du har finfin temperatur, så dette er jo supert ;)

Høres jo lurt ut! :)

Men vil jeg ikke få dårligere minneytelse ved å sette ned til DDR266? Eller blir denne 266 MHz + (HTT-frekvensen : divider)?

Og hva blir i såfall divideren på DDR266?

Gitt at du når 300Mhz på HT frekvens, vil minnet kjøre på 400 MHz med devider på DDR266.. om ikke jeg regner HELT feil...

Lenke til kommentar

Om det er tilfellet kan jeg da nå 2,7 GHz.. ;) (9 x 300).

Får vel teste i 3dmark med ddr333 ('mindre klokk) vs ddr266 (høyest klokk). Har forstått at 3dmark liker høy minnehastighet (kanskje bedre enn cpu-frekvens?).

Dette med total minnefrekvens på 1000 MHz som ikke bør overstiges - kjører jeg nå over denne siden HTT-frekvensen er 270 (270 x 4 = 1080)? Er jeg helt på viddene nå ..

Lenke til kommentar

HT multiplier bør brukes slik .

fsb <=200 5X

fsb 200-250 4x

fsb 250-300 3x

Da unngår du overklokking av hypertransport linken men holder den =/under 1000mhz og kan konsentrere overklokkingen på cpu frekvens og minne frekvens uten at out-of-spec-HT ødelegger resultatet for deg.

Lenke til kommentar
HT multiplier bør brukes slik .

fsb <=200 5X

fsb 200-250 4x

fsb 250-300 3x

Da unngår du overklokking av hypertransport linken men holder den =/under 1000mhz og kan konsentrere overklokkingen på cpu frekvens og minne frekvens uten at out-of-spec-HT ødelegger resultatet for deg.

Takk :thumbup:

Hva med minnetimings - kjører Auto på disse i BIOS nå. Kan jeg vinne på å sette timingen til CL3 istedet for CL2.5? (ette er kanskje ikke vits i å gjøre om jeg setter ned til DDR266, og minnet likevel kjører på 400 MHz.)

Lenke til kommentar

Timingene og vdimm(volt) på minnet ditt kommer helt an på hvilke dimm chips det er benyttet på twinmos modulene du har anskaffet deg.

Ellers er det kun merkbart i benchmark (og knapt det) programmer med en halv klokkepuls forskjell på cas .

Går de uten feil med cas 2.5 er det jo bare å benytte det ,men du må kanskje øke volten fra auto til permanent . Oppgitt default verdi fra twinmos med + 0.1v eller 0.2v .

De fleste har for vane og sette data og volt permanent da auto

i mange tilfeller undervolter minnet og at timings endrer seg

avhengig av hastighet du kjører med og hva lagrede spd timings data er for de ulike 133/166/200 modusene .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Rørte ikke noe timings. Satte dog til DDR266.

Kjører nå HTT-frekvens på 285 og satt vcore til 1,55. Da kjører maskinen 100% stabilt på 2,57 GHz. Kan boote i Windows XP med 2,65 GHz også (muligens høyere) men 3dmark03 henger seg etter noen sekunder.

Idletemp på 43 grader

Loadtemp på 52-53 grader

Er ganske fornøyd med dette i og med at jeg kjører med Boxed-kjøleren og billig Twimos minne :) Så det blir kanskje en enda bedre klokk når jeg skaffer meg en annen cpu-kjøler. Tenker litt på Thermaltake SilentTower.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...