TurtleMan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hei. Lurer fælt på om jeg skal kjøre 32bit XP på den, eller 64 bit. Har hørt at med 64 bit XP operativsystem, kan drivere og spill bli et stort problem. Jeg spiller Far Cry, NFSUG2, Doom,3 Swat 4 osv.. Jeg vil fortsette å spille disse spillene så klart. Men går det an å innstallere XP 32-bit på en 64 bit plattform?? Hjelp Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Men går det an å innstallere XP 32-bit på en 64 bit plattform?? Hjelp Jepp , jeg har AMD64 Power now! cpu på laptoppen og den kjører jeg på 32bit Du kan legge inn 64 også det har kommet en god del drivere til nesten alle komponentene i 64bit (til og med musa mi MX1000 ) Men alle spilla dine er 32 bit Lenke til kommentar
zits Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg spiller Far Cry, NFSUG2, Doom,3 Swat 4 osv..Jeg vil fortsette å spille disse spillene så klart. Du vil ikke få spilt doom 3 på win xp64. Har dette spillet selv og får ikke instalert det. angående de andre spillene så veit jeg desverre ikke Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 trudde ien skulle kunne kjøre 32bit prog på 64bit windows, men at ein ikkje fekk utnytta fordelen med 64 bit då.... Slik som at 32 bit windows kan kjøre 16bit program.. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Min erfaring er at 64-Bit XP er mye raskere enn 32-Bit, AMD har en side som viser hvem som har drivere og hvem som jobber med det. 32-Bit progs. blir installert i Program Files (x86), noe som Steam ikke liker. Så lenge du har opengl/direct3d støtte i driverene går det fint å spille (har ikke testet alle spillene som finnes ). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 WIN XP-64BIT kan kjøre 32-bits-program. Du kan sikkert ha begge innstallért om du vil. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg kaster meg på her jeg, ettersom jeg lurer på det samme. Jeg har en egen Xp innstalasjon for kontor/surf, Photoshop og cakewalk. Er det fler som mener som operaman, at det er merkbart raskere/bedre med 64bit versionen til slike ting? (tenker da på alt annet enn spill ) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Er det fler som mener som operaman, at det er merkbart raskere/bedre med 64bit versionen til slike ting? (tenker da på alt annet enn spill ) Jeg har ikke prøvd XP 64bit Ed. selv, men det sies å være en ytelsesforbedring på ca. 20% ved vanlig bruk. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Her har dere en temmelig ny test http://www.winxpcentral.com/windowsxp/winxp64first.php Hilsen tukols Edit: Du vil ikke få spilt doom 3 på win xp64. Har dette spillet selv og får ikke instalert det. angående de andre spillene så veit jeg desverre ikke Testen omhandler bl.annet netop dette spil. -Halflife 2 (latest patches installed via Steam) - Doom III (latest patches installed) - Need for Speed (1 and 2) (patched) - UT 2004 (patched) - Far Cry (v1.3 patch) Endret 18. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 WIN XP-64BIT kan kjøre 32-bits-program. Du kan sikkert ha begge innstallért om du vil Har avinstallert nå, men hadde xp home på C drevet XPpro win 64 på D drevet. Har man xp home i forveien, er det bare å sette inn xp64 skiva, og velge et annet drev enn C. Under oppstart, vil det nå automatisk komme en menu hvor man velger hvilket system man vil kjøre. (dual boot) De vil kjøre som 2 helt uavhengige systemer. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Har brukt XP32 siden i sommer da jeg kjøpte min A64. Har endelig fått fatt i XP64, men må vente med å installere til hovedkort- og raid-drivere jeg trenger har kommet for XP64. 32-bit device drivers Windows XP Professional x64 Edition and x64-based versions of Windows Server 2003 operating systems do not support 32-bit device drivers. Applications that depend on 32-bit device drivers will not function correctly and might cause an error during an installation or operation. Most 32-bit antivirus programs are affected and should not be installed on computers that are running these operating systems. If an application attempts to install a 32-bit driver, the installation will fail, and the application will have the opportunity to handle the error. If an application registers a driver for automatic startup, meaning the driver should be installed when the system starts, the operating system will determine that the driver is an unsupported 32-bit driver, not install it, and continue installing the other drivers. The event log will record details of the failure, including the name of the unsupported driver and its location. If this occurs, contact the driver vendor for a software update that is compatible with Windows XP Professional x64 Edition and the x64-based versions of Windows Server 2003 operating systems. If Windows does not start after you attempt to install a 32-bit driver, start the computer using the last-known good configuration. Endret 19. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå