FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Har kabelmodem fra UPC. Har en ST Lab bredbåndsrouter tilkoblet denne med 4 porter. Til den har jeg tilkoblet 2 PCer og en Xbox. Nå har jeg kjøpt en trådløs router med aksesspunkt. Denne tenkte jeg koble "utenpå" dette systemet, dvs. i den gamle routeren. Jeg har koblet den til ST Lab-en i den ledige porten der, og den andre enden av kabelen i WAN-porten på den trådløse (det er der den skal? ikke i en ledig port?). Har så en bærbar som jeg har installert et USB WLAN kort på. Denne ser tilsynelatende ut til å funke fint, den har "excellent" kontakt sier den og viser ikon i høyre hjørne på at den er påkoblet med en hastighet på 400 Mbps. Men den vil ikke på internett. Heller ikke får jeg komme inn i router-konfigurasjonen. Har kjørt "set up home or small office network". Alt i systemet er satt opp til automatisk ip. Hva kan være galt? Er dette koblet riktig? Må det fler innstalleringer til? Fikk et vagt svar på IRC om at man kan slå av DHCP innstillinger på den trådløse og koble port til port (altså ikke WAN), og at det var å anbefale... Stemmer det? Endret 17. april 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Bør man sette noe til statisk IP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå