Goophy Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har en A64 3400+ med Cool'n'quiet og hele pakka. Men den bråker så veldig, selv når cpu har 0% load. Så jeg lurte på om det var noen måte å slå den helt av på, uten å måtte ty til loddebolten. Før idag slo den seg helt av, aner ikke hvorfor, kan godt hende det var noe feil. Disse viftene er vel termostatstyrt(?), så det finnes kanskje en måte å lure termostaten på slik at den slår av viftene helt? Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Med speed fan går dette fint. men det annbefalest ikke Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Kan du forklare hvordan man gjør det med speedfan? Edit: Tror ikke speedfan støtter vifteavlesning på brikkesettet mitt engang... Endret 17. april 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 har du virkelig planer om å slå av vifta helt? hvilken kjøler har du? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det er en laptop. Og ja, det går fint å slå av vifta helt. Blir ikke for varm når den kjører på 800MHz og 1,1v med liten load. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 last den ned, instaler det, fyr det opp, endre på der som står 100%. kikk inn i maskinen hvilken vifte som stopper. mer utfyllende finner du i help filen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 last den ned, instaler det, fyr det opp, endre på der som står 100%.kikk inn i maskinen hvilken vifte som stopper. mer utfyllende finner du i help filen. Sett på 0%. Den burde stoppe, funket forresten her hos meg en gang men ikke nå lenger =/ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Men nå har det seg slik at SpeedFan ikke er særlig kompatibel med VIA VIA K8N800 chipsetet. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Fant ut at den slår seg av når CPU temp. når 40 grader og slår seg på igjen når den når 50 grader. Noen som vet om det er mulig å endre disse temperaturene? Skjulte menyer i BIOS eller noe? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 har du ikke noen planer ome å bruke den igjen så finner du deg en bluent el. og stapper inn i den. da kan det hende at den stopper og bare står der eller at den brener av... gjort det på mange maskiner funker som abre det. MEN skal du plutselig få bruk for viften da har man problemer hehe. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det er nok ikke aktuelt. Jeg hadde heller bare dratt ut ledningen om jeg ikke skulle brukt den, mye mindre destruktivt. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 hehe...... sant nok jeg er en latsabb vettu det enkle er ofte det beste hehe Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tror der er en bios innstilling som gjør cpu speed senere på load men hvet ikke hva den heter. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Jeg vet, men selfølgelig har de fjernet det i BIOS, så det funker dårlig. Får se om jeg kan snekre meg en ny en senere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå