Gå til innhold

Sol i øyene!

Equerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor begynner noen å nyse når de får sollys i ansiktet?

Feilkobling i hjernen, visstnok.

Er det ikke for at vi skal lukke øya? Det virker mer sannsynlig. :)

Synst det virker mest sannsynlig at det er fordi lysendringen blir for kjapp for at vi takler det og kroppen begynner å småkrible slik at vi blir forvirret og nyser..

elns

Lenke til kommentar
Hvorfor begynner noen å nyse når de får sollys i ansiktet?

google it:

More commonly known as "sun sneezing", the photic sneeze reflex is that strange phenomenon where people sneeze when suddenly exposed to bright light. Recognized in medical journals for the last 40 years, it has also been called the "ACHOO syndrome". Supposedly only 25% of the population is prone to sun sneezing, leading some to speculate that the tendency to sneeze at the sun may be an inheritable trait that only some possess. (It should be noted however that most newborns exhibit sun sneezing.) And of course, no one knows what the "purpose" of sun sneezing might be. Like the appendix, it might have been useful to our distant ancestors, but now, it is merely a mystery.

angående lukkingen av øynene ved nysing:

people often wonder about the fact that their eyes always squeeze shut at the moment of sneezing. The reason for this is simply that the impulses travelling through the facial nerve, as mentioned above, also happen to stimulate nerves which govern the reflex response we call the the blink. So, essentially, one message is sent, but two listeners receive it, and act on it.

Digger sommer og sol! Deilig å bare ligge på stranda eller på en gressplen i badeshorts å titte på en skyfri himmel.

Lenke til kommentar

det er faen meg det værste jeg vet. Sol i øyene er pain. Jeg går i solbriller når det er i det minste noe tegn til sol. Jeg føler t.o.m. at det svir i øyene når det ikke er sol, og heftig skydekke overalt uten noe klar himmel. Pleier da å ta på meg solbriller. Jeg ser sikkert ut som en harry kar, men FAEN så DIGG det er.

Let the darkness absorb you.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...