Gå til innhold

Prøveperioder, serienummer og registrering

Anbefalte innlegg

Hei dere VB-genier der ute!

Jeg utvikler en del små programmer innenfor akustikk. Noen av programmene er godt mottatt og jeg har fått spørsmål om jeg kan selge dem. Men da vil jeg være sikker på at disse programmene ikke kan kopieres til andre i det uendelige.

Jeg trenger en eller annen måte å lage serienummere og "unlock keys" til disse. Gjerne en metode som kan gi f.eks. 30 dager prøveperiode eller noe slikt.

Er det noen av dere som vet hvordan dette kan gjøres?

På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei, er litt sent ute men vil bare si følgende.:

Jeg har lang erfaring med beskyttelse/lisensproblematikk for diverse programmer.

Hvis du ønsker å selge programmet ditt BØR/MÅ du satse på 3dje parts programmer for å få den beskyttelsen som du trenger.

Ta en titt på Armadillo og ASProtect/ASPack De er 95% sikre.

Ingen andre løsninger er i nærheten.

Å bruke egen kode med 1-3 strenger i registry er bare å glemme. De er knekt i løpet av 5 minutter.

Lenke til kommentar
Hei, er litt sent ute men vil bare si følgende.:

Jeg har lang erfaring med beskyttelse/lisensproblematikk for diverse programmer.

Hvis du ønsker å selge programmet ditt BØR/MÅ du satse på 3dje parts programmer for å få den beskyttelsen som du trenger.

Ta en titt på Armadillo og ASProtect/ASPack De er 95% sikre.

Ingen andre løsninger er i nærheten.

Å bruke egen kode med 1-3 strenger i registry er bare å glemme. De er knekt i løpet av 5 minutter.

Jeg har sjekket litt rundt. Man skal ha en relativ god inntekt på programmet for at det skal lønne seg (for meg) å betale for kopibeskyttelsen.

Det er heller ikke et program for nerder (hvis du forstår hva jeg mener)... ;)

Hvis du da ikke skulle vite om noen med en grei og lav pris... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvilket operativ system kommer programmet til og kjøre på? du trenger ikke til og bruke registeret for og lagre verdier... bruker du NTFS kan du bruke såkalte "ADT"'s(Alternative Data Streams"), søk på google for og finne ut mer om dem...

EDIT: fant litt info om det oss MSDN, har testa det ut tidligere, men kommer ikke på akuratt nå hvordan du leser fra dem.

MSDN

bruk "echo test > c:\test.txt" for og lage ein vanlig fil, dereter "echo test > c:\test.txt:test" for og skrive til en ADT me navn "test", eg trodde eg måte bruka "type c:\test.txt:test" for og visa det igjenn, men eg kan ikkje få det til og fungera..

hovedppenget med denne metoden er at du kan ikke slette innholdet i ADT's uten og slette "host"'en, dvs test.txt, dereter kan du og lagre ADT's på C:, eller f.eks C:\Windows:test som brukeren IKKE kan slette, ADT's tar opp plass, men kan ikke bli vist uten 3.parts verktey(dvs ikke fra MS), og sist men ikke minst, ADT's kan overskrives..

Endret av Richard87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...