bj0rnar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hei. Jeg har oppgradert systemet mitt, med følgende komponenter: A64 3500+ Winchester Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 OCZ 1024 DDR PC 3200 Dual Channel Fra før av har jeg 2 IDE-harddisker, 1 DVD-brenner, GF 6800 LE og SB Audigy 2 ZS Pl. Pro. Alt gikk fint under byggingen, og PC'n startet opp fint. La inn WinXP Pro SP2, alle drivere, og alt gikk etter planen, smertefritt. Men, nå, 1 døgn etterpå sliter jeg med å i det hele tatt få bootet maskinen! Jeg starter den, jeg får BIOSen til grafikkortet (Gainward 6800LE bios-greia) i ca. 2 sekund, så skal den normalt komme inn i BIOSen til hovedkortet (ja, den oppstartsgreia, Phoenix). Men da svikter hele greia, og den restarter seg selv. Nøyatig det samme skjer, den viser gfx-bios, men kommer ikke lengre. Jeg prøvde med CLEAR-CMOS, og ja, jeg kom videre til hovedkort-biosen, og videre inn til WinXP. Alt fungerte smertefritt i OS. Men restarter jeg da, skjer nøyaktig det samme. Jeg må med andre ord ta clear-cmos for hver gang jeg vil inn på pcn! Har prøvd å gå inn i BIOS og sette Optimized defaults, for så å restarte, men da kommer den (som vanlig) ikke lengre enn til gfx-bios.. Jeg kan ikke holde på å ta inn og ut en jumper hele tida for å få pcn til å funke! Hjelp noen?? Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Når jeg lar den stå i "loop" med restarting en stund, får jeg noen gang se glimt av POST (Phoenix), dette varer max 2 sekunder før den restartes igjen.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det var merkelig at maskinen din plutselig skulle bli slik. Har du forandret på noe? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Ups...dobbelpost Endret 17. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Dette er helt utrolig! Etter å ha feilsøkt alt som er mulig å feilsøke, får jeg den rare ideén med å prøve å sette PS2-adapteren på USB-tastaturet mitt (jeg hadde nemlig det på når jeg installerte windows, siden bootcdn ikke støtter usb). Og gjett hva, det var det som var feilen ! Testet om igjen bare for å være på den sikre siden, og ja, med en gang jeg tok tastaturet direkte i USB, skjedde det samme igjen. Hva slags hovedkort er det som gjør feil ut av slikt??! Utrolig snålt, og samtidlig irriterende siden jeg helst vil bruke USB for mitt tastatur. Uansett, dette slår det meste av feilsøking jeg har vært igjennom til nå.. Bør jeg reklamere på hovedkortet pga. av dette? Kan det være akkurat mitt tastatur det er noe rart med? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Prøvd å aktivere usb-keyboard i BIOS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er ikke bare dette HK som har denne "buggen"... Personlig kan jeg ikke se en eneste fordel med å benytte USB-tastatur..eller mus for den del.. men det er bare meg... Som en over her påpeker.. du må i de aller fleste BIOS aktivere "USB Legacy.." og "USB keyboard/mouse".. husker ikke helt hva alle BIOS-utgaver viser her.. Moralen er..: Har HK PS2-kontakter... Bruk dem! Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Prøvd å aktivere usb-keyboard i BIOS? Jepp. Det funker jo når jeg tar cmos-clear, da er jeg inni bios med usb, og kommer inn i windows første gangen Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 VELDIG kjekt at jeg kom over akkurat denne posten, for jeg slet med akkurat samme problemet i går kveld! Riktignok med et 6800GT, og ikke LE, men fortsatt det latterlige keyboardet som skapte problemer. At det kunne være at keyboardet var koblet i en USB-port som var feil, ville jeg nok aldri gjettet. Merkelig nok fungerte det helt fint med et Radeon 9500@9700 i maskinen. Igjen, takk til deg, bj0rnar, du ble min helt i går! Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hehe, bare hyggelig Uansett utrolig latterlig at dette er årsaken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå