CNesset Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vil det være mulig å lage noe med stråling eller noe du kan f.eks. feste på hånda og få ting til å sveve ved hjelp av den? Sånn ca. som "The Force" i Star Wars... Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vil det være mulig å lage noe med stråling eller noe du kan f.eks. feste på hånda og få ting til å sveve ved hjelp av den?Sånn ca. som "The Force" i Star Wars... Hmm... Hva tror du? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Jeg sier ikke at det må være med dagens teknologi, kan godt være i fremtiden... Og det jeg snakker om er å bruke en form for stråling eller noe som du kan flytte på ting med... Ville jo funka med luft både å dra og dytte men det er ganske ubekvemt å ha meg seg rundt... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Superledende magneter ville gjort trikset - forutsatt at de du løfter rundt på også er magnetisk. Det var bare det med temperatur da... Tror det blir litt kaldt på hånda... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 "The Force" er etter det jeg vet inspirert av Qi (på kinesisk) eller Ki (på Japansk) og det er endel som er overbevist om at dette eksisterer.Forskningen stiller seg noe avventende... Ellers har det vist seg at endel amerikanske forsvarsbedrifter (tror Boeing ble nevnt i Janes Defence Weekly for en tid tilbake) forsker seriøst på anti-gravitasjon. Om det noen gang vil bli oppdaget er fortsatt usikkert. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Leste en artikkel i Illustret vitenskap for en tid siden, der noen forskere fra NASA(?) hadde klart å lage en anti-tyngdekraft ting, som rett og slett skjøv tyngdekraften unna v.h.a en spole eller noe slikt. mener å huske at de klarte å gjøre 1KG 40g lettere eller noe sånt... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Googler du for "NASA anti gravity" finner du endel artikler fra 1997-1998. Ingen gjennombrudd annonsert hittil, og ingen nobelpriser delt ut for dette heller. Diverse metoder for å påvirke tyngdekraften dukker stadig opp, men hver gang hittil har det vist seg å være feil ved utstyr eller målinger. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 er en mann som påstår at han har klart det, men alt han har gjort er filmet med eget kamera, ingen andre har heller sett det, så jeg stiller meg veldig tvilende på dette er snakk om en kule på 30-40kg, som svever over bordet, strykerjern som "faller" oppover osv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Magnetiske saker er alltid morsomt. Forøvrig var det vel en russer som oppdaget det fenomenet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Ikke så vanskelig: Ta en støvsuger, reverser luftstrømmen (slik at den blåser), plasser den slik at den blåser oppover, plasser en pingpongball i luftstrømmen. Voilá, the force! Folk snakker om Ki og lignende. Det finnes de som bedriver diverse sære kampsporter, hvor visstnok ki skal gi dem overnaturlige krefter. Et eksempel på dette ble visst på amerikasnk TV, der et TV_team skulle undersøke saken. Det artige var et det delvis fungerte... når sjefen sjøl utførte dette på sine studenter, så ble faktisk studente utslått. Og det var ikke bare fake, de besvimte faktisk. Bekrfetet av lege! Men når han skulle gjøre dette på noen fra TV-teamet, så fungerte det merkelig nok ikke i det hele tatt. Den mest sansynlige forklaringen her er nok psykologisk, og at studentene var gjennom trening condititoned til å reagere med å bli fysisk slått ut. Anyhow, tråløs overføring av energi er ikke umulig. Et annet eksempel, i tillegg til støvsugern over, er et eksperiment der et forskerteam har løftet et tilpasset objekt opp i luften ved hjelp av pulser av laserlys. Men dette objektet hadde en tilpasset form og overflate. Så det er ikke noe som generelt lar seg gjøre. (Men man kan kanskje få folk til å flytte seg ved å brenne dem i rævva med en laser, men det blir litt annerledes igjen.) Så det meste tyder på at du ikke bør holde pusten mens du venter. I stedet kan du jo finne frem et kosteskaft og videokamera og øve deg på Star Wars type fekting. Skal vistnok være en populær aktivitet. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Kosteskaft?? Tenker vi sier billig-littmykt-sverd kjøpt i Polen. På trampoline! Med 10 folk! Masse-sverd-kamp :!: Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 En elektromagnet er vel kanskje tingen? Lenke til kommentar
corge Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Vil det være mulig å lage noe med stråling eller noe du kan f.eks. feste på hånda og få ting til å sveve ved hjelp av den?Sånn ca. som "The Force" i Star Wars... Nå er jo gravitoner ikke engang påvist enda såvidt jeg vet, men hvis du kunne brukt store mengder energi på en måte til å lage store mengder gravitoner som du i tillegg kan konsentrere til å bli sendt til ett område/objekt kunne du ha påvirket massen i det området til å bevege seg mot hvor den maskinen befinner seg. Men hvordan du skal kunne lage gravitoner fra energi og om det i det heletatt er mulig i utgangspunktet aner jeg ikke. Vanlig telekinese (hvor man bare bruker mental energi) er ihvertfall ikke mulig. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå