Gå til innhold

Er dette PCI skjermkortet bra?

RegRot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo egentlig ikke til meg da... er en kamerat som skal ha seg nytt skjermkort... Grunnet av at foreldrene er skeptiske til kjøp at nytt hovedkort osv, så ble det til at han ville oppgradere skjermkortet. Det skal jo egentlig brukes til spill, det sier seg jo selv at det ikke er optimalt, men siden det nå allikevel skal gjøres så er vel det det beste kortet...?

Lenke til kommentar
tror det er det beste som er å få :yes:

Nei, det er ikke det beste som er å få. Radeon 9250 er vel et hakk hvassere, vil jeg tro.

sorry.. er enig med deg alikevel etter litt lesing på nettet..

ER enm kompis som har 5200 og en som har 9200, og da grisebanker han med 5200 han med 9200.. vet ikke hva det kommer av da..

Endret av snoopg
Lenke til kommentar
tror det er det beste som er å få :yes:

Nei, det er ikke det beste som er å få. Radeon 9250 er vel et hakk hvassere, vil jeg tro.

sorry.. er enig med deg alikevel etter litt lesing på nettet..

ER enm kompis som har 5200 og en som har 9200, og da grisebanker han med 5200 han med 9200.. vet ikke hva det kommer av da..

Jeg har hatt en AGP-versjon av 5200 og det suger nok til å sugestarte en Harley. En kompis av meg spilte derimot både NFSU2 og WoW med et R9200, så konklusjonen er rimelig klar for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Hvilke spill skal han spille? Mange 2+ år gamle spill går sikkert greit nok på lav oppløsning, men nyere spill kan han bare glemme. Skjønner at han ikke har råd til noe annet, men det er penger ut av vinduet om han skal spille f.eks Farcry, DoomIII, HalfLife2 og den type spill.

Mangel på AGP-port indiker en svært gammel PC i spill-sammenheng. Hvordan er spesifikasjonene på resten av PC'n hans? Kanskje vi kan foreslå en skikkelig budsjett oppgradering av flere deler som blir så billig og bra at foreldrene ikke trodde det var mulig... ;) (Sikkert verd et forsøk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er dette enda en som lar seg blende av 256MB minne på skjermkortet?

Når skal folk("noobs") lære at mengden RAM på ett skjermkort ikke har noe med hvor bra/dårlig det er?

Som bl.a. Simen1 over her påpeker...:

En oppgradering bør helt klart vurderes.. særlig for en som er villig til å *kaste bort* kr.850 på et PCI-skjermkort (til overmåte... ett FX5200!).

Demo-HK til ca. 250 på PS-Data... ett brukt 9600 NP/Pro til 300-400... og du har fremdeles penger igjen til evt. RAM-brikke®.. (regner med at det er SDRAM PC100/133 som sitter i den steingamle PC'n fra før av)..

Lenke til kommentar

Grunnen til at han skal ha pci kort er selvfølgelig at han ikke har agp 4x eller 8x... Så det vil derfor ikke være mulig å bruke ett agp kort på maskinen... Har selv spillt på maskinen før, men da med ett annet skjermkort... radeon 7000... da fungerte cs, wolfenstein, aom og flere andre spill bra. Radeon 7000 skjermkortet var engang mitt, men ble solgt... og jeg regner med at radeon 7000 er ett dårligere kort enn det som er nevnt.... ?

Og så vidt jeg har skjønt så er 5200 128-bit mens 9250 bare er 62-bit?

Edit: endret noen settninger Edit: la til noe

Endret av RegRot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...