Chainly Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg trenger litt hjelp. Lurer på om noen av dere er godt kjent med 550ex... Har ofte sett at noen fotograferer med at blitzen skyter av 2 blink. Dette i vanlig dagslys og har ingenting med land lukker å gjøre el noe. Men helt vanlig... hvordan stiller man inn dette. Eller er det noen som kjenner til denne bruken? Og egentlig hvilke effekt dette gir på et bilde? Hilsen Rune Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ...Har ofte sett at noen fotograferer med at blitzen skyter av 2 blink..... Sikker på at fotografen ikke tar to bilder etter hverandre? 550EX har nok kapasitet til å gjøre dette og lader seg kjapt opp. 550EX har også noe som heter Preflash for justering av riktig eksponering før bildet blir tatt. Se manual til 550EX her: http://www.pbase.com/canon550ex/550ex_manual Lenke til kommentar
Chainly Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 hmm.. Ja, bruker jo 550ex til vanlig, og den er jo helt klart den beste synes jeg. Men preflash hadde jeg ikke tenkt på... muligens der den funksjon er.. Takk for tipset:) Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå