harrall42 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 I tide og utide dukker denne pop-upen opp i windows; pop-up. Jeg mistenker at det er noe slags spyware. Har prøvd å kjøre ad-aware og microsoft anti-spyware. Det ga ingen resultater. Som dere ser, er det en nettadresse i pop-upen, og den varierer fra gang til gang. Jeg vil nødig gå til noen av disse, ettersom de sikkert er fulle av lugubre greier. Vet noen hva dette er? Det er ingen spesielle programmer eller noe som utløser den, den bare dukker opp med jevne mellomrom. Jeg bruker Opera nettleser, og har Norman FireWall, så hvordan jeg har fått det er vanskelig å si... Kan jo være lillesøsteren min som har gjort noe hun ikke skulle. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Gå inn i services: start->kjør->services.msc og finn tjenesten messenger. Slå denne av, og sett oppstartstype til deaktivert. Dette skjer forøvrig i SP2 som default. Lenke til kommentar
harrall42 Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Takk skal du ha! Jeg kjørte services.msc og deaktiverte den, og det ser ut til å ha funket! Men fjerner dette problemet permanent? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Japp. Denne tjenesten blir misbrukt til slik spam. Så nå er det fikset . Lenke til kommentar
harrall42 Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Går jeg glipp av noen andre funksjoner som denne tjenesten har? Er dette en tjeneste jeg kan ha bruk for? Jeg har hvertfall ikke hatt noen bruk for den til nå, så jeg tviler... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du går heldigvis ikke glipp av noe nei . Messenger-tjenesten var i hovedsak ment for at admins i feks et jobbnettverk kunne sende ut direktemeldinger til alle klientene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå