my Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 For å lage hjemmeside med php trenger jeg server på datamaskinen, jeg bruker win xp home edition versjon 2002. Har lett på internett uten å finne noe. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
my Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Jeg skjønner ikke, kan du svare mer detaljert. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Dette er siden jeg pleier å anbefale i denne sammenheng: http://internetmaster.com/installtutorial/ Den oppdateres stadig, og den tar deg skritt for skritt fra ingenting til full "WAMP"-server - Windows, Apache, MySQL og PHP. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Anbefaler XAMPP System, en komplett pakke med Apache, mySQL, Filezilla FTP Server og en mail server. Lenke til kommentar
my Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Må jeg ha alt dette bare for å bruke php "include" på siden min? Vil helst ikke ha programmer jeg ikke skjønner på maskinen. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Mysql kan du klare deg uten. Men du må jo nødvendigvis ha PHP, og du må ha en server - Apache eller Microsofts IIS, eller noe annet. Lenke til kommentar
my Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Takk for svar, nå tror jeg at jeg er blitt litt klokere! Lenke til kommentar
my Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Litt klokere ble jeg av svarene, MEN: Hvor finner jeg IIS og php? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 PHP: www.php.net IIS finnes i win 2k/2k3 server, finnes ikke i xp home. Lenke til kommentar
my Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Nå har jeg installert FoxServ som skal inneholde hele "pakka". Er det riktig å lagre den under C: ? Når jeg åpner vinduet Localhost finner jeg ikke siden min. Er det noen som vet hva som skal skrives i adressefeltet i Localhost-vinduet? Og da lurer jeg på om FoxServ er tilstrekkelig, eller må jeg installere PHP i tillegg. Hvor skal det i så tilfelle ligge? Jeg prøvde det, men windows kjente ikke filtypen og ville ikke installere. Hva brukes Mysql til, kan det slettes fra FoxServ hvis man ikke har bruk for det? Dette ble mange spørsmål, håper at noen kan hjelpe, forvirringen er meget stor! Lenke til kommentar
my Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Er det noen der ute som kan svare på spørsmålene ovenfor????? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har du sjekket dokumentasjon på sidene til FoxServ? Har du sjekket om det finnes egne forum for dette produktet? Har aldri hørt om produktet, tror jeg ville sjekket andre ressurser en kun dette forumet. MySQL er en databaseløsning, hvor du lagrer data i tabeller. Kirikiri Lenke til kommentar
my Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 FoxServ er en pakke med PHP, Apache, MySQL for Windows Download FoxServ. Har noen forslag til annen server på maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Skriv inn din egen ip istedenfor localhost. Du sier selv at FoxServ er en pakke med PHP, Apache og mySQL, så da er jo php støtte inkludert. Lenke til kommentar
my Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Hvor finner jeg min IP? Øverst står det "Finner ikke server - Microsoft internet eksplorer", er det riktig? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Du kan jo prøve å finne mer info her: http://www.foxserv.net/phpbb/ KK Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg forutsetter at installasjonen av FoxServ har forløpt greit. Da skal du ha en mappe på din maskin definert som serverens rot-mappe. Kanskje heter denne mappen "web"? Her skal du så legge en webside da, index.html eller index.php eller noe, og så vil du finne hele smæla ved å skrive, i nettleseren, http://localhost Men du må selvsagt ha Apache gående...har du sjekket det? At du har startet serveren? Lenke til kommentar
my Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Det var en død lenke. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis http://localhost er død, så må du nok lese manualen nøyere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå