Gå til innhold

Hjelp med oppsett av en SFF "stue-multimedie_pc"

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en SFF-pc og trenger hjelp til et oppsett til en pris omkring 10.000,- (uten skjerm).

Den skal brukes som en ”stue-multimedie-pc”. Dvs den skal brukes til tv, radio, musikk, DVD-film, spill, internett osv. Jeg har absolutt intet fra før, så jeg trenger alt hardware så som: skjerm, høytalere, skjerm, tastatur, mus.

Jeg kjenner ikke så mye til hva som finns av hardware og muligheter, men jeg har satt opp følgende ønsker:

Da pc’en skal stå i stuen, så må den være støysvak.

Det må være mulig at bruke audio/video-funksjoner uten at måtte starte Windows.

Det skal være fjernkontroll.

Den skal koples til trådløs internett (jeg har trådløs router).

Den skal kunne stå i et skap, så det bør nok være en SFF-pc (ala Shuttle og lignende).

Jeg ønsker ikke et surround anlegg, to små stereohøytalere (evt med subwoofer) eller høytalere i skjerm er tilstrekkelig.

Det skal være en LCD-skjerm. Gjerne widescreen.

Grafikkortet skal kunne takle spill som Halflife 2, men ikke nødvendigvis i høyeste oppløsning.

Maskinen skal kunne leveres ferdig sammensatt, da jeg ikke har peiling på å bygge selv.

Håber der er noen som kan hjelpe med et oppsett. Si gjerne fra om det trengs mer information.

K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har du lest Mastiff sin HTPC-artikkelserie?

Jeg vil isfåfall anbefalle at du leser den hvis du er veldig nøyepå din HTPC. Her er ihvertfall noen oppsett han har kommet fram til for denne bruken. Det er alle gode forslag.

Ellers så ser jeg at du vil bruke dette uten å starte Windows. Det blir nok litt vanskelig med Mastiff sine oppsett. Ta derfor en titt på disse barebone maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...