Arve28 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har en disk som har partion C og D. Har Ghostet C til en annen disk F og har også E her. Men får ikke forandret C disken til noe annet eks Z for det er ikke lov å forandre C disken i Computer management. Har nemlig kjørt Ghosten fra C inn på E så nå er den denne jeg skal bruke. Men jeg må få E til å bli C. For denne biosen klarer bare å starte i C. Den første disken med C og D skal jeg deretter ta bort så jeg bruker E og F. Men hvordan får jeg E til å bli C for den vil ikke starte opp når jeg har E. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Du kan gjøre dette via: Kontrollpanel => Administrative verktøy => Datamaskinbehandling => Diskbehandling Nå høyreklikker du på disken du vil endre bokstav på, og velger "Endre stasjonsbokstav og -baner" Går ikke dette er Partition Magic ett program som kan gjøre jobben for deg. Lykke til! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) dette jeg har gjordt:Kontrollpanel => Administrative verktøy => Datamaskinbehandling => Diskbehandling. Men for ikke lov å forandre C til noe annet. Bare de andre bokstavene. Jeg har partition magic som jeg lagde partioner E og F med. Men hvordan får jeg programmet til å bytte om C? Prøvde Partition Magic og copy partion, men den vil ikke lage en C disk siden det er en fra før. Endret 17. april 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
K.. Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Om du bruker partition magic 8, gjøres det slik. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Å bytte kolonnavn på de andre partitionene skal gå greit men å bytte kolonnavn på windows partitionen blir værre siden registeret har alt av veier igjennom kolonnavnet den er knytett til. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Om du bruker Partition Magic til jobben, så fikser den alle registerreferanser osv vil jeg mene. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Ja for jeg hadde noe krøll med kolon navn at C: var den disken med spill/video++ og fikk ikke hatt windows på C: så prøvde å bytte fra D: til C: men fikk noe trøbbel under oppstart at jeg ikke hadde den filen på maskinen. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) er det omtrent slik: hdd1: C: her er windows? D: hdd2: E: her er ghost? F: isåfall kan du bare ta ut hdd1, og problemet er løst! Endret 18. april 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå