DillBall Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) okay. Så jeg bør gå for powercolor x800xt kortet? Eller asus? Og har det noe å si om det er OpenGl 1,5 eller 2,0? Noen som kan svare? Jises.. Va ska du med et kort til 4000kr? Du vil jo ikke kunne bruke hele ytelsen til kortet. Kjører radeon 9800 pro, å har alle dagens spill på den heftigste grafikken samt mellom 1280'1024 - 1600'1200, uten problemer (HL2, doom3, swat4, osv) Hvis du driter penger kan jeg skjønne det, men i lengden taper man på det, fordi teknologien raser avgårde, å om noen år er det nye kort med nye teknologier vs at spill blir laget med nye typer tekn. Har fulgt dataalderen helt fra "børjan" å det har alltid vært sånn. Å brife over kortet er etter min mening bare teit og stormannsgalskap, som de fleste "lure" faktisk snur ryggen til.. Hvorfor ikke bruke mindre på et kort som er helt oppe idag, å få mer diskplass og RAM?? MAN, du får jo nesten en laptop for 5000kr... Rister på huet, er så mye skryt å usaklige svar. Brenn det på netthinnen din, "Det dyreste er ikke alltid det beste" ..... Endret 17. april 2005 av DillBall Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjører radeon 9800 pro, å har alle dagens spill på den heftigste grafikken samt mellom 1280'1024 - 1600'1200, uten problemer (HL2, doom3, swat4, osv) Dette er vel ikke heeeelt sant Jeg syns det er helt glimrende at du er fornøyd med 9800 kortet ditt. Ingenting er bedre enn det. Men.. Det vil ikke si at alle er som deg vet du. Du vil ikke tro hvor stor forskjell det faktisk er å spille med et 9800 Pro og å spille med et X800XT f.eks. Det er faktisk en helt annen verden. Du kan spille med AA og AF i høye oppløsninger med bra fart. Du får rett og slett spille spillene slik de er ment å bli spilt (for å stjele litt fra nvidia ). Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Du vil ikke tro hvor stor forskjell det faktisk er å spille med et 9800 Pro og å spille med et X800XT Vel, har testet "sto-bølla" X800XT PE å må si at forskjellen er så minimal at det ikke er verdt å bruke 2-3000kr extra.. Når nye kort banker på døra allerede fra sommer/høst å priser vil rase. Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Som sagt.. driter trådstarter penger er jo bare å slå til men lever man på luselønn eller studielån, er det lurere å satse på de "smarte" kortene Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) okay. Så jeg bør gå for powercolor x800xt kortet? Eller asus? Og har det noe å si om det er OpenGl 1,5 eller 2,0? Noen som kan svare? Jises.. Va ska du med et kort til 4000kr? Du vil jo ikke kunne bruke hele ytelsen til kortet. Kjører radeon 9800 pro, å har alle dagens spill på den heftigste grafikken samt mellom 1280'1024 - 1600'1200, uten problemer (HL2, doom3, swat4, osv) Hvis du driter penger kan jeg skjønne det, men i lengden taper man på det, fordi teknologien raser avgårde, å om noen år er det nye kort med nye teknologier vs at spill blir laget med nye typer tekn. Har fulgt dataalderen helt fra "børjan" å det har alltid vært sånn. Å brife over kortet er etter min mening bare teit og stormannsgalskap, som de fleste "lure" faktisk snur ryggen til.. Hvorfor ikke bruke mindre på et kort som er helt oppe idag, å få mer diskplass og RAM?? MAN, du får jo nesten en laptop for 5000kr... Rister på huet, er så mye skryt å usaklige svar. Brenn det på netthinnen din, "Det dyreste er ikke alltid det beste" ..... Du kan ikke kjøre doom 3 på fult med 9800 pro uten betydelig lagg selv med et ellers bra oppsett. Doom på fult vill si Ultra kvalitet med alt skrudd på på advance options og 1600*1200 oppløsning. Jeg har et 9800pro 1500mb ram, amd3200+ og jeg kjører doom på medium kvalitet med 1200*1024 og det er vimsete og fælt. Testet det nettopp nå og det var mye verre enn jeg fryktet. Har en fps på rundt 30. Hmm er det noe velgig galt med oppsettet mitt eller er jeg bare kravstor? Endret 17. april 2005 av Gammelsko Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjører radeon 9800 pro, å har alle dagens spill på den heftigste grafikken samt mellom 1280'1024 - 1600'1200, uten problemer (HL2, doom3, swat4, osv) Dette er vel ikke heeeelt sant Jeg syns det er helt glimrende at du er fornøyd med 9800 kortet ditt. Ingenting er bedre enn det. Men.. Det vil ikke si at alle er som deg vet du. Du vil ikke tro hvor stor forskjell det faktisk er å spille med et 9800 Pro og å spille med et X800XT f.eks. Det er faktisk en helt annen verden. Du kan spille med AA og AF i høye oppløsninger med bra fart. Du får rett og slett spille spillene slik de er ment å bli spilt (for å stjele litt fra nvidia ). Vel talt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 eg ville ha kjøpt eit billigt skjermkort med ytelse rundt radeon9800 det fins ingen spel som bruker eingong potensialet til det kortet å kjøpa raskare er bare bortkasta penger fordi dei skjermkorta er egentleg litt treige for nestegenerasjons spel Det kommer ann på hvor kravstor man er. Med høy oppløsning og 4xAA og 8x trilinear AF er ikke et R9800 mye å hive etter lenger. men det sluker bare minne, gpuen idler stort sett idag. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vel, har testet "sto-bølla" X800XT PE å må si at forskjellen er så minimal at det ikke er verdt å bruke 2-3000kr extra.. Når nye kort banker på døra allerede fra sommer/høst å priser vil rase. Det må jeg si er godt gjordt at du kun merket en minimal forskjell.. men folk er forskjellig. Som sagt kommer det ann på hvor kravstor man er, ikke minst hvor kresen man er på framerate. Bryr man seg f.eks ikke om AA eller AF og er fornøyd med 1024x768 er X850XT definitvt overkill. Jeg syns man skal være litt forsiktig med å diktere for andre hva som er et lurt kjøp. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjører radeon 9800 pro, å har alle dagens spill på den heftigste grafikken samt mellom 1280'1024 - 1600'1200, uten problemer (HL2, doom3, swat4, osv) Dette er vel ikke heeeelt sant Jeg syns det er helt glimrende at du er fornøyd med 9800 kortet ditt. Ingenting er bedre enn det. Men.. Det vil ikke si at alle er som deg vet du. Du vil ikke tro hvor stor forskjell det faktisk er å spille med et 9800 Pro og å spille med et X800XT f.eks. Det er faktisk en helt annen verden. Du kan spille med AA og AF i høye oppløsninger med bra fart. Du får rett og slett spille spillene slik de er ment å bli spilt (for å stjele litt fra nvidia ). Høg oppløsning og AA hjelper bare om bildet står stille og du ser nøye etter alle pixlene. Hjelper ingenting når du spele og er i mykje bevegelse heile veien. Det blir som å kjøpa anlegg for 1 million kroner. Men for å høyre forskjellen frå eit middels 10000 kroners anlegg, så må du konsentrere deg drithardt ved å lukke din augor og bare fokusere på lyden. Når du spele så må du konsentrere deg om fleire ting, ergo dei bittesmå forskjellane i grafikken med AA eksisterer egentleg ikkje. Dessuten så gjer AA bildet meir blurete. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 men det sluker bare minne, gpuen idler stort sett idag. Det er til slutt ytelsen i spillet som betyr noe. Høg oppløsning og AA hjelper bare om bildet står stille og du ser nøye etter alle pixlene. Hjelper ingenting når du spele og er i mykje bevegelse heile veien. Det blir som å kjøpa anlegg for 1 million kroner. Men for å høyre forskjellen frå eit middels 10000 kroners anlegg, så må du konsentrere deg drithardt ved å lukke din augor og bare fokusere på lyden. Når du spele så må du konsentrere deg om fleire ting, ergo dei bittesmå forskjellane i grafikken med AA eksisterer egentleg ikkje. Right.. Jeg merker en ganske stor forskjell med AA, spesielt i bevegelse da line shimmering blir en ganske stor irratasjons faktor for meg. Dette er ikke noe jeg trenger å se nøye etter. Dessuten så gjer AA bildet meir blurete. Ren MSAA skal ikke forusake bluring. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Til alle som lurer, jeg har bestilt x800xt, og jeg går fra gainward geforce fx5600 256mb 128 bits, så skal vell merke ganske så bra forskjell! Lenke til kommentar
knaill Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Gikk for ASUS-kortet, jeg. Enig i at 20MHz ekstra fart på kjernen ikke er verdt 400kr ekstra, men når du legger til at ASUS-kortet har en bundle ut over det normale, og har ei vifte som lyser ble det verdt det for min del. Skal bli deilig å kaste ut Radeon 9600-kortet mitt, selv om det har alltid har oppført seg fint. Edit: 42 innlegg Endret 17. april 2005 av qez Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) HL2,på full grafikk med mitt r9800 Alt for mange sier at dem får til å kjøre full grafikk med sine kort. Til og med en med g5200 sa det. Hl² er laget i alle directX format. laveste til 9c og spillet tilpasser seg hardwaren. Med mitt gamle radeon 9600XT kunne jeg sette alt på fult og spille hakkfritt. Med det betyr ikke at det er det beste man kan få ut av spillet. Bedre kort, jo bedre grafikk -selv med alt på fult på grafikkinnstillingene Endret 18. april 2005 av War Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hl² er laget i alle directX format. laveste til 9c og spillet tilpasser seg hardwaren. DX7, DX8, DX8.1 og DX9 (SM2.0). Med mitt gamle radeon 9600XT kunne jeg sette alt på fult og spille hakkfritt.Med det betyr ikke at det er det beste man kan få ut av spillet. Alle DX9 kortene til ATi får det beste grafikken ut av HL2. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hl² er laget i alle directX format. laveste til 9c og spillet tilpasser seg hardwaren. DX7, DX8, DX8.1 og DX9 (SM2.0). Med mitt gamle radeon 9600XT kunne jeg sette alt på fult og spille hakkfritt.Med det betyr ikke at det er det beste man kan få ut av spillet. Alle DX9 kortene til ATi får det beste grafikken ut av HL2. men r9600XT og x850XT PE på samme innstillinger (max) blir 2 forskjellige spillopplevelser. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 men r9600XT og x850XT PE på samme innstillinger (max)blir 2 forskjellige spillopplevelser. Tja, man vil få bedre framerate og mulighet til å kjøre med høyere oppløsning og AA/AF. Men om det vil gi så mye bedre spill opplevelse kommer ann på personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå