Gå til innhold

ATI Radeon 9800 Atlantis PRO 129mb - Driver proble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.ati.com

Ta ned Catalyst v5.4 som er den siste driveren til dette kortet.

Sørg for at du bruker noe alá drive cleaner og sørg for at du får bort driveren til ditt gamle skjermkort "HELT", før du installerer den nye driveren.

I tillegg er det greit å få sjekket at du har siste versjon av directX 9.0c

Mvh

z00l

Lenke til kommentar

Har selv et 9800 pro, og grafikken er veldig dårlig, så det er ikke noe å gjøre med det.

He he :p

Synd det ikke er 1. april i dag :cool:

Jeg har alltid fått det til å funke med en gang. Men du har flere driver alternativer.

1. Prøv andre catalyst drivere.

2. Prøv omega drivere (merk du må avinstalere noe før du installerer dem, står i bruksanvisningen).

Men hvor er det du merker dårlig grafikk?

Er det under boot, desktop eller i spill?

Lenke til kommentar

Hvis ingen har noen gode ideer, foreslår jeg du hører med stedet du kjøpte den, jeg har opplevd artefakter, men da var kortet ødelagt. (fikk et nytt uten noe problemer). Og en liten firkant nede i høyre hjørne har jeg aldri opplevd :hmm:

Lenke til kommentar
Driveren er fikset, men det ligger sånne små prikker i en firkant nede i høyre hjørne, som jeg antar er en skjermkort bug.. hva kan jeg gjøre?

Har vært borti det samme, du har mest sannsynlig et defective kort. Få det byttet. Det du refferer til med en firkanten er såkalt artifacts, å GPUen på kortet er ikke "frisk". Med et radeon 9800 pro skal du uten noen problemer kunne kjøre alt av spill idag, så viss du har dårlig grafikk beviser jo at noe er feil. En produsentfeil er det reklamasjon på 3-5år i norge så skal ikke bli noe problem å få nytt..

Radeon har dessverre mange problemer med en veldig skjør GPU. Anbefaler deg å få en annen kjøler til kortet, en arctic cooler V.1 siden varme ofte ødelegger 9800 pro brikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...