Gå til innhold

Kjøp av paintball fra USA,hva er frakt og avgifer?

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser skal kjøpe oss paintballgevær til konfirmasjonen, jeg har allerede sendt en mail til Skanline om at de sender til Norge også.

Det jeg lurer på er hva frakten blir, og hvordan jeg kan ungå 25% moms, men likevel slik at de i skanline være sikre på å få pengene sine?

Har hørt at det er mulig å ungå moms med at de merker pakken "gift", men går det ann å få med en slags "postoppkrav" lapp utenpå pakken da?

Er det flere ting å tenke på ang. frakt og avgifter?

Jeg_svært_forvirret... :cry:

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fraktprisen kommer seff helt an på fraktmåte (DHL, FedEx, shipping osv.) og vekt. Ingen enn Skanline kan svare deg på dette.

Det er 25% toll på ALLE varer over 200,- som har blitt bestilt på nettet. Eneste måte å unngå dette er å få Skanline å markere "Gift" på pakken og sette verdien under 1000,- på tolllappen. Dette er egentlig triksing og de fleste butikkene over grensen gjør ikke dette.

Jeg aner ikke hvor du har kommet frem til 12%!

Lenke til kommentar
Du ønsker med andre ord informasjon om hvordan du skal bryte loven?

psilocybe: det er ikke ok å bryte loven men Staten er jo kriminell når det gjelder toll og import av varer! 200,- på 70-tallet er så absolutt ikke 200,- i dag! :nei:

Men igjen, oppfordrer ALDRI noen til å bryte loven..og seriøse firmaer gjør heller ikke dette!

Lenke til kommentar
Leste feil en plass om toll, var ang. bøker. Har ingen planer om å bryte loven, synes bare at staten tar så altfor mye. Men jeg får vel bare være lovlydig da, og betale de 500kr ekstra. Blir likevel biligere enn å handle i Norge. ;)

500,- er verdt det når det kommer til reklamasjon, angrerett og generelt forbrukerloven..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...