Islanbadsj Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Jeg og noen kompiser skal kjøpe oss paintballgevær til konfirmasjonen, jeg har allerede sendt en mail til Skanline om at de sender til Norge også. Det jeg lurer på er hva frakten blir, og hvordan jeg kan ungå 25% moms, men likevel slik at de i skanline være sikre på å få pengene sine? Har hørt at det er mulig å ungå moms med at de merker pakken "gift", men går det ann å få med en slags "postoppkrav" lapp utenpå pakken da? Er det flere ting å tenke på ang. frakt og avgifter? Jeg_svært_forvirret... Endret 17. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Du ønsker med andre ord informasjon om hvordan du skal bryte loven? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Fraktprisen kommer seff helt an på fraktmåte (DHL, FedEx, shipping osv.) og vekt. Ingen enn Skanline kan svare deg på dette. Det er 25% toll på ALLE varer over 200,- som har blitt bestilt på nettet. Eneste måte å unngå dette er å få Skanline å markere "Gift" på pakken og sette verdien under 1000,- på tolllappen. Dette er egentlig triksing og de fleste butikkene over grensen gjør ikke dette. Jeg aner ikke hvor du har kommet frem til 12%! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Du ønsker med andre ord informasjon om hvordan du skal bryte loven? psilocybe: det er ikke ok å bryte loven men Staten er jo kriminell når det gjelder toll og import av varer! 200,- på 70-tallet er så absolutt ikke 200,- i dag! Men igjen, oppfordrer ALDRI noen til å bryte loven..og seriøse firmaer gjør heller ikke dette! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Leste feil en plass om toll, var ang. bøker. Har ingen planer om å bryte loven, synes bare at staten tar så altfor mye. Men jeg får vel bare være lovlydig da, og betale de 500kr ekstra. Blir likevel biligere enn å handle i Norge. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Bøker er fritatt fra mva. Det er 12% mva på mat. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Leste feil en plass om toll, var ang. bøker. Har ingen planer om å bryte loven, synes bare at staten tar så altfor mye. Men jeg får vel bare være lovlydig da, og betale de 500kr ekstra. Blir likevel biligere enn å handle i Norge. 500,- er verdt det når det kommer til reklamasjon, angrerett og generelt forbrukerloven.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Bøker er fritatt fra mva. Det er 12% mva på mat. Og 7 % på noen tjenester, trnapsort etc. Det er viktig å ikke blande mva og toll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå