Gå til innhold

alternativer til nautilus?

Anbefalte innlegg

nautilus kræsjer nå og da. plagsomt i lengden. dessuten roter den det til når jeg bruker den i fluxbox (bruker gnome til vanlig). finns det noen gode alternativer? utenom konqueror.

edit: og utenom mc. vil ha det grafisk.

Endret av ways
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nautilus kræsjer nå og da. plagsomt i lengden. dessuten roter den det til når jeg bruker den i fluxbox (bruker gnome til vanlig). finns det noen gode alternativer? utenom konqueror.

edit: og utenom mc. vil ha det grafisk.

Du må hugse å bruke "nautilus --no-desktop" som kommando om du skal bruke den andre plassar enn GNOME.

Lenke til kommentar
Du må hugse å bruke "nautilus --no-desktop" som kommando om du skal bruke den andre plassar enn GNOME.

Min bugger uansett hva jeg skriver. Ikke det at jeg bruker nautilus, men hvis jeg prøver å åpne den, kræsjer den, så prøver den å restarte, og da med hele desktoppen oppe.

Nei, takke seg til terminalen

Lenke til kommentar

rox kan ikke lese smb og har ikke addressbar (som jeg kunne finne hvertfall)

xffm oppfører seg litt merkelig

evidence har en haug med dependencies, prøver den kanskje senere

gentoo er vel en distro

krusader var litt for KDE for meg, men skal teste den ut

bash, mozilla har ikke preview

men takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Det finnes ikke alternativer som er like bra som Nautilus og Konqueror, men hvis du er villig til å ofre noen funksjoner så finnes det veldig gode alternativer. Det beste GUI alternativ er ROX. Den har det meste, men ikke støtte for VFS. MC er også veldig bra, med muligheter til å tweake til det uendelige (MC har også støtte for GUI, krever GTK)

Personlig så liker jeg best BASH ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...