emoWEB Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hei.. Vuderer og kjøpe meg speilreflekskamera. Er ingen dreven fotograf, men ønsker å bli det engang. Liker å ta bilder i naturen, fotballkamper og i hverdagen. Holder da et 300D kamera for meg? Og hvor billig kan jeg få det brukt? Tenker litt på å kjøpe brukt, og heller bruke litt penger på en god linse. Noen innspill? Med vennelig hilsen, Vegard Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Eneste jeg fant på foto.no var 5500 for Digital Rebel (Amerikanske utgaven av 300D) og det syntes jeg var for dyrt. En annen kar solgte en pakke med masse stæsj samtidig, men den vil jo bli ganske dyr av den grunn. På QXL finner jeg ingen. Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 OK. Men 5000,- er da dyrt for et nytt et? Jeg burde vel ha den norske utgaven? Men skal se etter om jeg finner noe på QXL, finn.no og brukermarkedet. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 5000 kroner er i overkant om det så skulle være "bare prøvd", bruktkjøp fra privatperson er alltid mer risikabelt enn å kjøpe nytt og det må også prisen reflektere. 300D bør koste høyden 4000 kroner for bare huset, og da bør det være absolutt mint med få eksponeringer bak seg, og ikke mange hundre kronene mer for kitobjektiv. Minnekort på 128-256 mb, "standard"-objektiver type 28-90 og 35-70 er ikke noe å betale ekstra for heller. Det går an å prøve seg med å prute, men folk som har gått ut med høye priser har ofte høye forventninger og er ofte lite villige til å jenke på prisene sine. Det verste er at jeg er redd for at folk kanskje kan få de urealistiske prisene sine (og jeg er redd de ikke sover dårlig om natta selv om de på en måte har lurt folk heller ). Det beste rådet er egentlig å vente på en god deal. Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Takk for informasjon. Men skal se hva jeg kan finne, skal søke litt på nettet. Men jeg skal jo ha scooter til sommeren også! Dette blir jo dyrt! Jeg er bare 16 år, og vil kjøpe mitt første speilreflekskamera, lære litt om dette, oppgradere det etterhvert og deretter kjøpe nye kameraer. Men 300D er vel et fint kamera og begynne med for en som bare har holdt på med Sonys Cybershot? Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Ser at det er en del som selger sine 300D på finn.no. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 300d er et brillefint kamera, og en ypperlig (og billig) inngangsport til en helt ny verden når det gjelder fotografering. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Men 300D er vel et fint kamera og begynne med for en som bare har holdt på med Sonys Cybershot? Jeg holdt på med Casio EX-Z40 i 2 år før jeg nylig gikk over til Dslr. Kjøpte 300D i GB for 5500kr nytt med huset og kit. Kjempe fin overgang fra digitaltkompaktkamera til Dslr. Lenke til kommentar
torve Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Er ett billig 350D m/ kit 18-55 objektiv på Qxl nå. Kjøp nå pris er 5500,- inkl 512mb minnekort! Kameraet er 5 måneder gammelt. Må være en meeget tidlig utgave. Lenke til kommentar
JoHu Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Trodde ikke 350D hadde vært på markedet så lenge? -Og selges uten orginalkvittering...... Endret 17. april 2005 av JoHu Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Er ett billig 350D m/ kit 18-55 objektiv på Qxl nå. Kjøp nå pris er 5500,- inkl 512mb minnekort! Kameraet er 5 måneder gammelt. Må være en meeget tidlig utgave. Det gikk fort unna... Når man tar i betraktning at kameraet har vært i salg i mindre enn 2 måneder og selger hevder det er 5 måneder gammelt, kan man begynne å lure på om det er svindel (300D?), tyvegods, at selgeren har vært beruset når han satte inn annonsen, eller er uten peiling. At "kjøp nå"-prisen var satt så lavt som 5500, kan tyde på det samme. For øvrig er det ikke helt uvanlig at noen selgere på QXL overhodet ikke aner hva de selger, slik at f.eks. teksten ikke samsvarer med bildet. Jeg har handlet en del ganger på QXL selv, og av og til har jeg opplevd å få levert noe annet enn det jeg skulle ha, f.eks. en annen kameramodell eller feil RAM-type. Bildene av varene er ofte så uskarpe at det ikke går an å lese evt. tekst/merking på varen. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 [...] På QXL finner jeg ingen. Da må du ha oversett denne: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17580124 Siden prisen nå er passert 5100, er det neppe noe spesielt godt kjøp, når en tar i betraktning hva et nytt 300D koster nå. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Noen som har forslag til gode steder å finne brukte dSLR? gjerne en solid liste. Må være norske kameraer. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 http://www.foto.no/bruktmarked/ Lenke til kommentar
torve Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Når man tar i betraktning at kameraet har vært i salg i mindre enn 2 måneder og selger hevder det er 5 måneder gammelt, kan man begynne å lure på om det er svindel (300D?), tyvegods, at selgeren har vært beruset når han satte inn annonsen, eller er uten peiling. At "kjøp nå"-prisen var satt så lavt som 5500, kan tyde på det samme. Selgeren ser nå ut til å være utestengt fra qxl. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Har du sett alt elkjop ((Link) selger 300D på nettet til 6000 kroner?? Kanskje verdt å vurdere å kjøpe helt nytt?? Ser også at www.fotovideo.no har bare huset til 5000 kroner (link). Med tanke på at objektivet som følger med ikke får så god omtale, er dette også et alternativ (Personlig er jeg fornøyd med det som fulgte med, som den glade amatør jeg er....) AW Edit : lagt til litt mer Endret 23. april 2005 av awesnes Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Har du sett alt elkjop ((Link) selger 300D på nettet til 6000 kroner?? [...] Ser også at www.fotovideo.no har bare huset til 5000 kroner (link). Med tanke på at objektivet som følger med ikke får så god omtale, er dette også et alternativ [...] Hvis man vil ha med 18-55-millimeteren, blir det billigere å kjøpe huset for kr. 4990 og objektivet for kr. 859 hos FotoVideo. Eller man kan kjøpe objektivet brukt enda billigere. Pussig nok selger FotoVideo begge samlet som et "pakketilbud" for kr. 6445. Litt av et "tilbud" - nesten 600 kr. _mer_ enn hver for seg... Og hvis man ønsker et svart hus, må man ut med hele kr. 6250 bare for huset. Det verste er imidlertid pakken med 300D + 18-55 + 1GB CF for kr. 8564. Til sammenligning tar de kr. 936 for et 1 GB CF-kort fra Sandisk, så denne pakkeløsningen koster kr. 1779 mer enn alt hver for seg. Tipper den pakken går som hakka møkk... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Elkjøp på nett har vel 300D til 5995,-, med et 18-55mm objektiv. Se her. Edit: Sorry, så ikke at Elkjøp var nevnt lengre opp... Endret 23. april 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå