PCTechManiac Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) dette høres litt noobish ut, men nå som jeg har fått bygget maskinen min, prøvde jeg å starte den opp, og fikk en lang og 2 korte pipelyder under POST-oppstart ! Hva betyr liksom denne signalet ? Finner ikke no på hovedkort-manualen min. Specs: Asus A8N-SLI Socket 939. CPU: AMD Athlon 64 3500+ (2.2 Ghz) Ram: 1024 Twinmos Ram DDR400. (2x512 brikker) GrfKort: Sapphire ATI Radeon x700 Pro 256 Vram HDD: Western Digital Caviar 120 GB 8 Mb Cache 7200 RPM. DVD: Lite-On 16x DVD-ROM Leser. Kabinett: Q-Tec MIDI Tower L-Series Silver/Black m/350 watt PSU. Skjerm: Hyundai ImageQuest q910 19-tommer CRT. Dette er liksom irriterende ettersom jeg har brukt mye tid på å bygge den. Har skjekket alle kabler og tilkoblinger, og alt er som det skal. Men når jeg starter opp maskinen, er skjermen svart og får en lang og 2 korte pipe-lyder under POST oppstart. Trenger hjelp ! har lyst å spille Warhammer 40k Dawn of War ! Hakk'e spilt på ett ar grunnet studier på Blindern ! Endret 16. april 2005 av PCTechManiac Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) En lang og to korte pipelyder tyder på att du har problermer med skjermkortet ditt. Ta det ut og prøv og sett det inn på nytt. Se att kortet sitter helt i bunnen av sloten. Fant litt mer HER som jeg håper kan hjelpe. Endret 16. april 2005 av Chevelle Lenke til kommentar
PCTechManiac Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Men mobo'en (mobo = Motherboard på engelsk) min har 2 PCI-Express slots. skjermkortet sitter snygt og trygg... Hmm... Skal sjekke det. Takk for linken. Endret 16. april 2005 av PCTechManiac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå