Tobe__ Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Hei. Jeg har et lite problem med DirectX på mitt Point Of View Geforce 6600GT. Jeg skulle teste Halo i dag, så like før første loadingskjermen kommer, så får jeg en feilmelding. Det stod noe som at det var et Direct3D problem og at Hardware Acceleration mulig stod på Disabled og at jeg isåfall måtte sette det til Enabled. Så ba meldingen meg kjøre dxdiag. Jeg gjorde det, og sjekket at DirectDraw Acceleration, Direct3D Acceleration og AGP Texture Acceleration stod som Enabled. Jeg kjørte også en test på DirectDraw, og den fungerte som den skulle. Men, så gjorde jeg det samme på Direct3D... Direct3D 7 og 8 Interfaces klarte testen (Der det spinner en kube med DirectX logoen på i 5 sekund), men da jeg kom til Direct3D 9, så ble det svart skjerm. Feilmedlingen jeg da fikk opp var: Direct3D 9 test results: Failure at step 32 (User verification of Direct3D rendering): HRESULT = 0x00000000 (error code) Jeg har nyeste skjermdriverne (71.84). Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen visste hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet Edit: Jeg har opplevd et problem med at spill jeg klarte å kjøre fint på gamle PC'en min, som jeg nå vil spille på den nye, nå plutselig ikke får bilde, men kun lyd ved oppstart. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre men.. Endret 17. april 2005 av Tobe__ Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har du prøvd noe så enkelt som å installere dx9? DirectX 9c Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Når jeg starter Dxdiag, så står det at jeg har DirectX Version: DirectX 9.0c. Så regner med at det er installert da? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Bruk Detonator R.I.P og fjern alle rester av gamle drivere Legg inn directx 9c på nytt og så nyeste drivere til skjermkort. detonator_rip1_5.exe Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Takk for hjelpen Chevelle, men får bare opp denne feilmeldingen når jeg prøver å kjøre programmet (se bilde). Er visst ikke mye som skal fungere på Pc'en i dag Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Siden programmet til Chevelle ikke virket, så fant jeg et annet driverfjerner program, nemlig Driver Cleaner Pro. Jeg kjørte dette og slettet gamle drivere. Jeg installerte DirectX 9.0c på nytt og la inn nyeste drivere til skjermkortet. Men ingenting forandret seg, har fortsatt samme problemet. Installerte Postal 2, et spill jeg vet jeg klarte å kjøre fint på gamle PC'en, og fikk samme problemet. Ikke bilde, men kun lyd. Hvis det er noen som har et bra forslag til hva som kan gjøres, vennligst skriv det her Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg hara akkurat samme problem som deg - med Halo. Alle andre spill fungerer fint for meg. Argh. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Jeg hara akkurat samme problem som deg - med Halo. Alle andre spill fungerer fint for meg. Argh. Har du også det samme problemet med at DirectX ikke klarer siste testen når den skal teste Direct3D? Jeg klarer jo å kjøre spill som Half-Life 2 og DooM 3 uten problemer.. Jeg regner med at hvis det hadde vært noe galt med DirectX, så ville jeg ikke klart å kjøre disse spillene? Er det noe som heter "driver for Direct3D" som jeg kanskje skulle hatt? Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er kommet ny driver. Det var sikker en feil i driver. Last ned 71.89 fra nvidia.com RTP Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det er kommet ny driver. Det var sikker en feil i driver. Last ned 71.89 fra nvidia.com RTP Takk for tipset. Gjorde det, men har fortsatt samme problemet.. Det som var litt rart nå, er at jeg plutselig klarer feks å kjøre Postal 2 i et lite vindu, altså ikke i full screen.. Det er åpenbart noe feil med DirectX 9, men skjønner ikke helt hva.. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 PROBLEM LØST: Jeg skriver inn oppskriften på hvordan man blir kvitt dette problemet, siden det kanskje er flere som plages med dette. 1. Last ned nyeste driverne til skjermkortet ditt. IKKE INSTALLER DE ENDA! Ha kun filen liggende i et folder feks: C:\Programfiler\NVIDIA. 2. Avinstaller driverne du allerede har installert ved å bruke feks Driver Cleaner Pro ( http://www.drivercleaner.net/ ). Avinstaller så selve skjermkortet. For å avinstallere skjermkortet: - Høyreklikk på Min Datamaskin. - Velg Egenskaper. - Trykk Maskinvare - Trykk så Enhetsbehandling - Finn kategorien Skjermkort - Høyreklikk på navnet på skjermkortet ditt - Trykk Avinstaller. Får du spørsmål om å restarte PC'en din mens du holder på, gjør det (Jeg vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjorde hvertfall det). Får du opp wizarden som skal hjelpe deg med å installere skjermkortet ditt, TRYKK CANCEL. 3. Slå av PC'en din. Åpne PC'en og fysisk ta ut skjermkortet. Sett det så inn igjen. 4. Slå på PC'en igjen. Finn igjen skjermdriverne du lastet ned tidligere og installer de. Restart PC'en igjen. Jeg kjørte alle Direct3D testene etter dette og fikk opp at alle testene var vellykket. Spillene jeg før ikke klarte å kjøre, fungerer som bare det nå. Håper dette løser problemene til andre som plages med dette. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå