Gå til innhold

Samsung - En konge uten krone....

Anbefalte innlegg

Ok.Skjønner noen har misforstått hva dette dreier seg om.Jeg har IKKE sagt at Samsung er kongen blandt mobiltelefoner (helvete,jeg har ikke en selv en gang).

Det jeg SIER er at Samsung er skikkelig i vinden og har utviklet seg mye den siste tiden.Den "er" mye,men har ikke alt.Den har muligheter for å få det meste hvis de vil.Den har god omtale for tiden.Bla bla bla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo?

Trodde at vi diskuterte Samsung - ikke hva som er det beste mobilmerket i følge deg selv...

For den saken har vi en egen tråd, og ikke nok med det; det er en (*trommevirvel*) poll der dere kan følge med på hva andre synes

-

Kommentar til bmwm3: Jeg stemte på SE der faktisk, det kan vel arehei bekrefte om han (vil) huske®... ;)

Enda et bevis på at din utalelse var 'riv-ruskende-gælig' og uten forankring i noe saklig enn din mening.

-

En slik diskusjon kan være svært sakelig, god og lærerik om man legger den på det nivået fra starten av. Men sklir den ut så er man virkelig litt i "AMD VS. Intel land" og ofte svært vanskelig å hente igjen ;)

-

D500 er en gull mobil, skjønner fremdeles ikke hvordan Remerser kan kun omtale den som grei..?

Syns vel en som jobber inne på denne siden, kunne være litt mer nøytral og diskret med uttalelser om produsenter og om sine personlige preferanser.

Enda en ting du har misforstått (regner med at den kommentaren var rettet mot meg) for jeg er ikke ansatt i Amobil.no eller andre deler av nettverket og er en brukermoderator. Altså en bruker og moderator. Hadde jeg ikke hatt min gamle frihet når det kommer til å uttale seg om visse ting så skulle jeg aldri ha vært moderator - for hva er vitsen om forum da? Da jeg verken er tester eller er ansatt i noen del av begin.no nettverket og egentlig ikke hører mer til enn en liten vakthund så har jeg min rett til å uttale meg stort sett så mye jeg vil, men som absolutt alle andre så må jeg forholde meg til forumets policy (og nei; å være moderator er ikke noe man får når man vil). Utaler jeg meg på vegne av forumet så lar jeg dere stort sett få vite det. (Og det er relativt skjeldent, da jeg ikke liker å utale meg for mye i sånn saker på dette forumet da brukere ofte har kraftige meninger ;D)

Og for ordens skyld - dette gjelder en god del av de andre moderatorene på hw.no forumet og 'alle' av oss har nok både lyst/rett til å utale oss som brukere ;)

Håper det nå er oppklart, for selv om det er litt off-topic så er dette er passelig viktig for å unngå fremtidlige missforståelser...

Remerser

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
blablabla.....LG har jo stort sett holdt seg til mikrobølgeovner og vaskemaskiner, men kommer som en taper på mobilmarkedet.....blablabla

Akkurat som Samsung stort sett har holdt seg til bygningsbransjen, Nokia til papirproduksjon, Ericsson til nettverksbygning og Siemens til matvareproduksjon?

Det er faktisk det de alle har drevet/driver med.

LG er en av de største mobilprodusentene i verden og lager særdeles mange gode produkter. Mange i den billigere skalaen og mange i den andre enden.

Lenke til kommentar
Akkurat som Samsung stort sett har holdt seg til bygningsbransjen, Nokia til papirproduksjon, Ericsson til nettverksbygning og Siemens til matvareproduksjon?

Dumt å si det slik, særlig det med Siemens blir litt feil da Siemens stort sett har holdt seg til telefoni (gradvis etter utviklignen), men vært innom det meste :)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Okay, lovte meg selv å prøve å styre unna slike diskusjoner som dette, men må bare nevne et par ting.

Jeg har selv hatt Samsung S300m, E700 og D500 så den saken er klar.

Samsung sine telefoner får meg til å tenke på en anime-film på syre. Mange slitsomme lyder, fargerik intetsigende grafikk og masete meldinger om alt mellom himmel og jord. Den perfekte fjortistelefon? Meget mulig.

Det som irriterer meg så grenseløst med Samsung-telefoner er følgende:

- Stor forbokstav-syndromet (Rettet på de nye som kommer?)

- Masete bekreftelsestoner på modellene før D500 (håper de har fjernet dette for godt).

- Alltid nok av skrivefeil i menyene. Skriver mye feil selv, men nå produserer ikke jeg mobiltelefoner heller.

- Halvferdig IR og synkroniseringsstøtte. Easy Studio ellerhvadetnåheter er vel noe av det mest patetiske jeg har prøvd.

- På D500 er MP3-spilleren mildt sagt ubrukelig. Håpløst dårlig lyd og ribbet for funksjoner. Nå sier jeg ikke at MP3 er et must på en telefon, men når man først skal ha støtte så kan man ihvertfall gjøre det brukbart.

- D500: Høyttaleren er mildt sagt en vits. Gud, så elendig lyd. Har hatt mange telefoner med langt bedre høyttaler enn denne.

- Når jeg plutselig får meldingen "Feil" i diverse sammenhenger begynner jeg å lure. Ja, jeg forstår hva som er feil, men HVA? Nei, det kan jeg ikke få lov til å vite fordi det er hemmelig (eller noe i den dur).

- Menyene er kronglete og ulogiske (joda, det har blitt litt bedre med tiden). Når Samsung i tillegg legger på alle regnbuens farger på hver meny blir jeg mildt sagt kvalm av å se på.

- Hvor er støtte for themes?

- Hvorfor i svarte kan jeg ikke innstallere Java-spill på D500 uten å måtte hacke som DVD-Jon? Skjønner at det er økonomiske motiver i dette, men det får da være grenser. Jeg vil bestemme selv hva jeg vil installere på min telefon, uavhengig av hvor jeg har fått dette fra.

Kan fortsette i all evighet (ihvertfall nesten) med ting som irriterer meg med Samsung, men skal slutte før jeg får hele forumet på nakken.

Lenke til kommentar
Okay, lovte meg selv å prøve å styre unna slike diskusjoner som dette, men må bare nevne et par ting.

Jeg har selv hatt Samsung S300m, E700 og D500 så den saken er klar.

Samsung sine telefoner får meg til å tenke på en anime-film på syre. Mange slitsomme lyder, fargerik intetsigende grafikk og masete meldinger om alt mellom himmel og jord. Den perfekte fjortistelefon? Meget mulig.

Det som irriterer meg så grenseløst med Samsung-telefoner er følgende:

- Stor forbokstav-syndromet (Rettet på de nye som kommer?)

- Masete bekreftelsestoner på modellene før D500 (håper de har fjernet dette for godt).

- Alltid nok av skrivefeil i menyene. Skriver mye feil selv, men nå produserer ikke jeg mobiltelefoner heller.

- Halvferdig IR og synkroniseringsstøtte. Easy Studio ellerhvadetnåheter er vel noe av det mest patetiske jeg har prøvd.

- På D500 er MP3-spilleren mildt sagt ubrukelig. Håpløst dårlig lyd og ribbet for funksjoner. Nå sier jeg ikke at MP3 er et must på en telefon, men når man først skal ha støtte så kan man ihvertfall gjøre det brukbart.

- D500: Høyttaleren er mildt sagt en vits. Gud, så elendig lyd. Har hatt mange telefoner med langt bedre høyttaler enn denne.

- Når jeg plutselig får meldingen "Feil" i diverse sammenhenger begynner jeg å lure. Ja, jeg forstår hva som er feil, men HVA? Nei, det kan jeg ikke få lov til å vite fordi det er hemmelig (eller noe i den dur).

- Menyene er kronglete og ulogiske (joda, det har blitt litt bedre med tiden). Når Samsung i tillegg legger på alle regnbuens farger på hver meny blir jeg mildt sagt kvalm av å se på.

- Hvor er støtte for themes?

- Hvorfor i svarte kan jeg ikke innstallere Java-spill på D500 uten å måtte hacke som DVD-Jon? Skjønner at det er økonomiske motiver i dette, men det får da være grenser. Jeg vil bestemme selv hva jeg vil installere på min telefon, uavhengig av hvor jeg har fått dette fra.

Kan fortsette i all evighet (ihvertfall nesten) med ting som irriterer meg med Samsung, men skal slutte før jeg får hele forumet på nakken.

Har selv en Samsung D500,og er meget fornøyd med den.Gode funksjoner

og skarp skjerm.Tar gode bilder gjør den og.Det er mule Samsung var litt dårlig før,men di har kommet med stormskritt i det siste.At du er så missfornøyd,høres jo helt sykt ut! Må jo bare minne deg på at D500 har fått enorm skryt i tester over hele verden. :yes: Blir ganske ovegitt over sånner ekstreme udugelige jallasynnsere som trur di har så peiling på telefoner! Så folkens,det er bare å se på alle di gode testresultatene D500 har.IKKE på di hemsnekkrede jallasynsere som florerer på diskusjonsforumet :thumbup:

Lenke til kommentar
Så folkens,det er bare å se på alle di gode testresultatene D500 har.IKKE på di hemsnekkrede jallasynsere som florerer på diskusjonsforumet :thumbup:

Er minst like mye verdt det.

Mye jallatesting av "proffe" testere. De kan man ihevrtfall ikke stole på.

Det beste man kan gjøre er å prøve produktene selv. Syns DU det er bra, så ER det bra.

Rart denna karen hater Samsung så fælt, men allikevel så presterer han å kjøpe 3 modeller på relativt kort tid. Enten så liker han dem innerst inne eller så får han amnesia hver gang han skal kjøpe telefon. Ikke vet jeg

Samsung D500 er bra, E720 er bra. De tidligere er OK.

Lenke til kommentar

Kvalm av samsung? JAA.. gosh for noen møkka telefoner.... E700 kan brenne... lånte D500 i en uke... samme dritten... creds for at samsung har lagd rutenett på menyene og ENDELIG klart å putte inn blåtann.. men så utrolig mange andre (kanskje små feil) utrolig irrrriterende feilll... e700'en min fløy i veggen til slutt og DØDE....... oida... hmmm :thumbdown: 4,5k rett i dasssssss... :cry:

Lenke til kommentar
Rart denna karen hater Samsung så fælt, men allikevel så presterer han å kjøpe 3 modeller på relativt kort tid. Enten så liker han dem innerst inne eller så får han amnesia hver gang han skal kjøpe telefon. Ikke vet jeg

Er nok fordi jeg har vært villig til å gi de en ny sjanse et par ganger. :)

Den jallasynser-kommentaren til CyBeRBike var en god latter.

Blir ganske ovegitt over sånner ekstreme udugelige jallasynnsere som trur di har så peiling på telefoner!

:D

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar

En sjanse gir man dem ved å gidde å prøve dem i butikken.

Er man litt hyggelig mot butikkpersonalet burde ikke dette være noe problem noe sted.

Før D500 har jeg ikke valgt å satse på Samsung. Mest pga få funksjoner.

Nå er jeg kjempefornøyd med den og tipper jeg har den ut året, uansett hva som kommer på markedet.

Lenke til kommentar
At du er så missfornøyd,høres jo helt sykt ut! Må jo bare minne deg på at D500 har fått enorm skryt i tester over hele verden. :yes: Blir ganske ovegitt over sånner ekstreme udugelige jallasynnsere som trur di har så peiling på telefoner!

Skål for nok et saklig argument med fotfeste i diskusjonen.

Jeg virkelig beundrer deg for at du har en mening, men ikke er i stand til å svare på de påstandene som Lord Swag presenterer og derfor er nødt til å ty til angrep på personen.

Dette minner meg for det første om et par andre brukeres innleggg og for det andre om en strålende evne til å befeste sin påstand i noe SAKLIG; til å 'angripe' et saklig innlegg fra Lord Swag med flere punkter i.

Og at han prøver mobiler: Det er hans sak, men at han _gang på gang_ få bekreftet at mobiler med "Samsung" pyntelig skrevet på dekslet faktisk er noe av det verste som finnes på det Norske markedet, så synes jeg det bare er en flott illustrasjon på det hele.

Jeg har lenge manglet sympati, men ærlig talt. Da jeg eide 3650 og prøvde en E700, så gikk det hele virkelig opp for meg, E700 var dyr men på sin tid så kunne den ,utenom kamer, tilby mindre enn en low-end Siemens/Nokia telefon. Det er virkelig skammelig. Da jeg gikk videre til andre modeller, i den tro at dette var et engangs tilfelle så fikk jeg sjokk.

Jeg har mang en venn som eier Samsung og jeg har en tendens til å få dem til å innse hvor elendige telefoner det egentlig er, guttevenner innser nedelaget imens jentevenner ofte ender i diskusjonsgrøfta og sier 'men den er jo så fin'. Si meg: Hva skal du med en fin støvsuger når den ikke husker på hvilken knapp som er ment for å skru den på og at den varierer sugestyrken når den vil?

Som noen har sagt, Samsung D500 er et steg i riktig retning. Og at de har brukt mangfoldige år på å gjøre det samme som Sony Ericsson, Nokia, Siemens (med fler) ved å innføre rutenett, blåtann osv. får meg absolutt ikke til å hoppe i taket. Derimot synes da at en slik produsent som gir ut såpass mange modeller i året, beviser kun at de er trege, tilbakestående og har problemer med å ta kraftige hint fra fora og tester. En morsom ting at disse funksjonene som blir lansert et par hundre år etter andre produsenter tilogmed ikke klarer å være i nærheten med andre merker - selv om de har hatt 'lik tid' til utvikling og testing. At Samsung er ledende på teknologi er dessuten noe av det værste vrøvvelet som finnes, er nesten i tvil om de noengang har vært første med noe stort. Tror nok Siemens er en soleklar leder her.

Slurve feil alá alle leifene i menyene som det var på de første modellene av D500 er dessuten uakseptable for meg, når man betaler over 4500 for telefonen (som prismessig er i Symbian land). Da kan jeg love dere at jeg har atskillig mange andre modeller å velge mellom som tilogmed kan tilby gode funksjoner.

Slik opplever jeg Samsung de site årene og har en åpen oppfordning - tips meg om en telefon fra dem som får meg til å endre mening, ved å prøve den, såpass kraftig at den telefonen veier opp for de utallige andre modellene: Da skal jeg f**n meg bite i det sure eplet og kjøpe to; en til bruk og en til utstilling som den første Samsung mobilen som virket, hvor mye enn det måtte koste.

Dette er EOD for min del.

Nok en Samsung diskusjon som ender på samme måte, flott at folk liker telefonen sin.

Remerser

Lenke til kommentar
En sjanse gir man dem ved å gidde å prøve dem i butikken.

Man får ikke noe skikkelig inntrykk av å prøve en telefon i en butikk, synes nå jeg. Feil og mangler oppdager man som regel når man har hatt den en stund. Uansett så bytter jeg telefoner så ofte at det ikke er noe krise om jeg får en jeg ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Remers:

Slik opplever jeg Samsung de site årene og har en åpen oppfordning - tips meg om en telefon fra dem som får meg til å endre mening, ved å prøve den, såpass kraftig at den telefonen veier opp for de utallige andre modellene: Da skal jeg f**n meg bite i det sure eplet og kjøpe to; en til bruk og en til utstilling som den første Samsung mobilen som virket, hvor mye enn det måtte koste.

Dette er EOD for min del.

Remers jeg skal søren meg gjørra det samme som deg, send meg en PM om det skjer a ;)

Endret av mphones
Lenke til kommentar
Fikse på Quoten? ;D

Fint at du er med meg og innser at jeg (med fler) faktisk har en god del poeng som ingen har klart å besvare/forsvare enda.

Er vel ingen vits i å besvare det. Det eneste du poengterer med er at du ikke likte de gamle Samsungene, at de nye er bedre, at Siemens har vært tidlig ute emd mye teknologi, at du liker Symbian og at du skal prøve en Samsung om du liker disse bedre enn andre en gang i fremtiden.

Hva skal man svare på det?

Jeg liker heller ikke de gamle samsungene. D500 liker jeg. Symbiantelefoner liker jeg ikke (grunnet treghet og størrelsen på mobilene) og jeg skal kjøpe meg den telefonen jeg liker best i fremtiden.

Lenke til kommentar
Er vel ingen vits i å besvare det. Det eneste du poengterer med er at du ikke likte de gamle Samsungene, at de nye er bedre, at Siemens har vært tidlig ute emd mye teknologi, at du liker Symbian og at du skal prøve en Samsung om du liker disse bedre enn andre en gang i fremtiden.

Hva skal man svare på det?

Du kan svare på det ved å lese tidligere poster av meg (og andre) kjære Crazysteps ;)

Har ikke lyst å leke gammel gramofonplate som andre.

Jeg liker heller ikke de gamle samsungene. D500 liker jeg. Symbiantelefoner liker jeg ikke (grunnet treghet og størrelsen på mobilene) og jeg skal kjøpe meg den telefonen jeg liker best i fremtiden.

Hvorfor blir Symbian trukket inn i diskusjonen?

Eneste gangen når symbian ble nevnt var angående prisnivå og diskusjonen handler uansett om Samsung.

Hvis du skal/vil trekke inn Symbian så bør det nevnes at absolutt ikke alle har behov for de fordelene som disse leverer (og ufordeler som størrelse o.l.) og dermed ikke trenger de; da de ble overkill. Det som er saklig er at jeg personlig mener at Samsung, som et merke, leverer telefoner som bærer preg av sløvhet i et fint ytre til en sterk overprising.

(Ok, visse telefoner som er pene/spesielle, V3, 88xx osv. kan være dyre, men når flere modeller blir overpriset så vet jeg virkelig ikke hva jeg skal synes)

Dette synes jeg egentlig er et tungveiende argument.

Kan trekke inn meg/bærbare - har kjøpt en IBM 14" bærbar og for meg er denne perfekt. Det eneste minuset er pris (som er høy) og ytelsen som ikke er helt i topp i forhold til prisnivået - men denne har kvaliteter som er svært viktige til bærbar å være som gjør at jeg kan utale meg om at jeg _aldri_ har eid en bærbar jeg har vært mer fornøyd med: Tross prisen. Ergo: Hadde telefonene i det minste vært gode (noen svakheter godtar jeg selvsagt, intet er perfekt) så skulle jeg godt ha kunnet betalt en slump mer, for en bedre vare, men dette går rett og slett ikke når man får noe verre.

-

Edit: Måtte kontrollere at jeg faktisk ikke hadde nevnt symbian utenom den gangen og vips så fant jeg enda et morsomt bmwm3-"fakta":

De velger å putte avanserte tekniske løsninger inn i et design mobil (D500)

Mens andre, Nokia/moto kun kjører design og lave specs - kjedelig...

Beklager om jeg tar feil, men i et par år har jeg levd i den oppfatning at Samsung kjører på design, skjerm og kamera. Ikke drep meg om jeg tar feil. Denne påstanden (om at jeg har antatt denne 'strategien) _tror_ jeg at du kan få bekreftet ved å søke litt tilbake i tid, særlig i den tiden da E700 kom på markedet - da det var noen heftige Samsung diskusjoner (Har ikke vært så mange siden den tid) på forumet...*mimre*... Kanskje man finner flere motargumenter også... ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...