remerserr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nå får du, bmwm3, gi deg med slike usaklige kommentarer rettet mot meg. Komisk at noen påstår at jeg ikke er en SE mann når jeg er en storfornøyd SE eier idag (P900 og K700). Dermed er din utalelse bare tøv, vås og bevis på dårlig vurderingsevne. Jeg føler at disse personangrepene kun kommer da visse ikke har noen saklige og objektive meninger å komme med. Når noen ikke har det- så er det bare å drømme videre om at jeg skifter mening. Jeg tror nemlig at jeg har nok erfaring og kunnskap til å stå bak mitt syn. Samsung har ikke forandret seg noe særlig - samme taktikk, fokusering. Enda et dårlig argument i mitt syn. Og bmwm3, det du trekker frem setter hele din seriøsitet i fare hos meg, for jeg skjønner iallefall ikke hva du trekker frem som positivt Du vader i dypt vann med utalelser om at Samsung presser teknologien fremover, slik oppfatter i allefall din utalelse. Jeg er for min del ferdig med denne diskusjonen, da det har iallefall ikke kommet noen gode argumenter i Samsungs favør som motveier alle de negative sakene som er kommet frem; ikke bare fra min side. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 LG derimot burde holde seg til husholdningsapparater Og Nokia bør holde seg til parabolanlegg. LG er en av verdens ledende mobilprodusenter og har faktisk mye bra, også her i Norge. De leverer enkle og lettfattelige mobiler til en meget lav pris. Perfekt for de som ikke krever så mye av funksjoner o.l. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Svært enig med deg Crazysteps. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) D500 er min første Samsungtelefon, og kan ikke si meg noe annet enn fornøyd... -Rask og responsiv i menyer og sms. Generelt sett rask! -Ett av de beste mobilkameraene, og muligens beste sammenlignet med telefoner av samme fysiske størrelse!! Sammenlignet med SE S700i, så blir vel ingen enig om hvilken som har best bilder, men fy søren for en diger mobil S700i er. -Mye minne (96MB + 4MB = 100MB), som til tross for manglende minnekortstøtte gir + fra meg. Kan ikke komme på noen telefoner som har så mye integrert minne!! -Og i motsetning av hva andre sier, så har jeg ingen problemer med Ir og BT. Overfører ofte data mellom andre telefoner og PCer uten problemer både via Ir og BT. -Synkroniserer ofte med EasyStudio, og kan bare ikke få sagt det nok hvor deilig enkelt det er å legge til kontakter\plan\fødselsdag\oppgaver via dette programmet, samt overføre kontakter og SMS til PCen. Enkelt og effektivt. -Sikkert ikke like viktig for alle, men designet på D500 er i en klasse for seg selv i mine øyne. -Prisen er heller ikke avskrekkende lenger. 3395,- hos komplett må jo sies å være et røverkjøp. Vet at det er diverse smårusk på den... insillinger isteden for innstillinger, og ikke stor bokstav etter punktum i SMS!! Men for min del blir også dette smårusk som ikke påvirker min mening om at dette er en glimrende telefon. Vil derfor tro at mye av kritikken Samsung får, er fra personer som har prøvd de eldre mobilene, og ikke de nye som f.eks. D500! Edit: Leif Endret 19. april 2005 av Duckhunter Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nå lurte jeg nesten på om det var jeg som hadde skrevet det der, Duckhunter. My opinions exactly... Fortsetter Samsung ned samme gate som de startet med denne telefonen så blir ting virkelig bra. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ta en sms studietur til europa først ihvertall... hehe neida... Generelt sett så er dem på god vei. Men mangler det lille ekstra Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Fortsetter Samsung ned samme gate som de startet med denne telefonen så blir ting virkelig bra. Den kommentaren passet. D500 er en grei telefon og forsetter Samsung denne utviklignen så kan vi kanskje se noe som kan hanskes med de "større" kjempene. Tyskland kunne ikke vinne krigen selv om de hadde en god tanks/fly osv Hordene var imot dem. Endret 19. april 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ta en sms studietur til europa først ihvertall... hehe neida...Generelt sett så er dem på god vei. Men mangler det lille ekstra D500 er, etter min mening, en av de modellene solgt i Norge som hittil er nærmest å ha full pakke + det lille ekstra. Mange har det lille ekstra, men mangler den fulle pakka. K750i ser ut som den neste kongen for min del. Ikke noe annet som er annonsert jeg kunne tenke meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Ta en sms studietur til europa først ihvertall... hehe neida...Generelt sett så er dem på god vei. Men mangler det lille ekstra D500 er, etter min mening, en av de modellene solgt i Norge som hittil er nærmest å ha full pakke + det lille ekstra. Mange har det lille ekstra, men mangler den fulle pakka. K750i ser ut som den neste kongen for min del. Ikke noe annet som er annonsert jeg kunne tenke meg ihvertfall. Helt enig med Crazy (igjen...) D500 er en gull mobil, skjønner fremdeles ikke hvordan Remerser kan kun omtale den som grei..? Syns vel en som jobber inne på denne siden, kunne være litt mer nøytral og diskret med uttalelser om produsenter og om sine personlige preferanser. Samsung kommer med stormskritt fremover. Men verden går jo stadig fremover, konkuransen hardner til - og det kommer oss brukere til gode i form av bedre mobiler med mer eller mindre nyttige egenskaper... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 LG derimot burde holde seg til husholdningsapparater Og Nokia bør holde seg til parabolanlegg. LG er en av verdens ledende mobilprodusenter og har faktisk mye bra, også her i Norge. De leverer enkle og lettfattelige mobiler til en meget lav pris. Perfekt for de som ikke krever så mye av funksjoner o.l. Hehe Unnskyld da VEl.. LG har veldig avanserte telefoner, men fortjener ingen plass som en ukronet konge med den minnekapasiteten de presterer Husholdningsapparatene derimot, send en tekstmelding til mikron og be den om å gjøre klart litt popcorn, så sender den melding tilbake når den er ferdig Det kalles teknologi Nokias paraboler har jeg ingen erfaringer med, men Nokias mobiler er kunstverk alle sammen, nesten Kan vi ikke heller bestemme at vi har en trone uten konge? I et så utvidet mobilmarked kan vi ikke sette an et merke som best Alle finner en modell, innenfor et merke, og ferdig med saken Å krone en konge er vanskelig, nesten umulig Alle merkene har ting som trekker opp, og ting som trekker ned LG har stilrent design, men ikke minne Nokia er brukervenlig og klassisk, men fullt av bugs, småfeil og diverse funksjonshemninger (hehe) SE er høyteknologisk, men vinner ikke alltid på design eller brukervennlighet Og slik kan man fortsette til lista er like lang som lista til engelen som skriver opp det gale Bush gjør Ingen merker er dårligst, og ingen merker er best Ferdig med saken, punktum finale fra min side Takk for i aften Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Å krone en konge er vanskelig, nesten umulig Joda, det er utrolig lett å krone en konge: Nokia selger mest. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Å krone en konge er vanskelig, nesten umulig Joda, det er utrolig lett å krone en konge: Nokia selger mest. Britney selger også mye, men hvem vil ha henne som dronning? Men Nokia fortjener jo nesten den kronen. Folkets favoritt Vi har jo en avstemning om dette, og der ligger det nesten jevnt mellom Nokia og SE Nokia selger mest fordi de har brukervennlige og enkle produkter, selv om teknologien ikke alltid er på topp Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 -- Den undersøkelsen er i et forum blant mobil- og teknologiinteresserte mennesker. Overhodet ikke noe representativt for det totale markedet. På den pollen er jo f.eks. SE på første plass, men i salgstall på verdensbasis er de på 6. Salgstall snakker for seg selv. Om Britney hadde vært den som solgte mest plater totalt over flere år og er stabilt der, ja da hadde hun vært "dronningen" som du kaller det. Umulig å komme til enighet om hvilket merke som lager de beste mobilene, men Nokia selger mest verden over. Slik er det rett og slett. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Nå er det vel ikke en markedskonge det er snakk om da, men en ukronet konge av mobilene En ukronet konge Akkurat som en uskrevet lov Det er ganske umulig å kåre en ukronet konge av mobiltelefoner da man da, etter min mening, burde se bort i fra antall solgte modeller Dette blir ganske umulig å diskutere om du blander inn kroning etter salgstall Emnefeltet snakker for seg selv, og burde si ganske mye om trådens innhold Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Altså, en konge bestemmes jo ikke etter hvem som selger mest... Golf er vel norges mest solgte bil gjennom tidene, men det betyr ikke automagisk at Volkswagen er kongen blant biler. Eller siden Megane solgte mest i Europa i 2003, skulle Renault være kongen i Europa. Hva som selger mest bestemmes av alt for mange faktorer, og jeg synes det blir feil å krone en konge på grunnlag av det. Tror uansett at dette er en håpløs diskusjon atter igjen. Smak og behag og prioriteringer gjør at ikke alle kommer til å bli enige. Personlig har jeg erfaringer med Samsung. Mye fint med Samsung, men også mye de må rydde opp i for at jeg skal kjøpe en på nytt. D500 er et stort skritt i riktig retning, og en telefon som kan gjøre mange fornøyde. Men... et skritt gjør ikke at de vinner 60meteren. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Altså, en konge bestemmes jo ikke etter hvem som selger mest... Akkurat! Konger bør egentlig ikke velges.. For kongen er på toppen av et monarki, og mobilene har vel ikke en nasjon engang? Så hvis man smører grundig på med flesk og stapper noen rosiner inn i pølsa kan man si at det å ha en mobilkonge er en veldig barnslig lek der man lager et samfunn som består av mobilprodusenter :!: VEl, vel.. Nå skal vi ikke skyte spurv med kanoner, men å krone en konge er vel unødvendig.. Det er i bunn og grunn bare fint med et bredt mobilmarked med mange produsenter Det gjør at vi kan velge friere i et stort og variert utvalg Faktisk vil det å velge en konge etterhvert bli som å velge en diktaror.. Med en konge vil de fleste begynne å kjøpe mobiler av det merket fordi andre gjør det.. O.s.v.. Så blir det frie mobilmarkedet ødelagt og alle vil gå rundt med helt like mobiler Sider som amobil.no vil bli totalt unødvendge da det ikke er noen diskusjon lenger Ingen mobiler skal velges fremfor andre, og personlige meninger blir overflødige Hippie-Erlend over og ut Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tror uansett at dette er en håpløs diskusjon atter igjen. Smak og behag og prioriteringer gjør at ikke alle kommer til å bli enige. Jeg er helt enig med deg der. Det blir umulig å diskutere hvilket merke som er best. Det eneste som derfor er mulig, med fakta som grunnlag, er da å bestemme hvem som er "kongen" (liker ikke helt ordvalget, men..) på markedet, altså Nokia. Det var alt jeg prøvde å få frem. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Tittelen "Konge av mobilmarkedet" kan nok Nokia smykke seg med Men dette er som sagt noe helt annet enn å være en mobilkonge MObilkonger er noe verden klarer seg helt fint uten, og derfor vil heller ikke Samsung ha noen rettigheter på å bli kalt konge uten krone Denne tråden er egentlig ganske dum For det er ting som dette som gjør at det er krig i verden Saddam var ikke en passende diktator for USA, og vips, borte Om vi hadde kronet Samsung til konge ville det blitt mye mer rivalisering osv.. Og siden mobiler nå når barn i mye mindre alder vil det oppstå krangler og alt mulig sånn, for barn er så barnslige.. Haha.. Du har ikke Samsung og sånn Verden trenger ikke en mobilkonge La barna ha beyblade og pokemon og hvilken mobil de vil Samme må gjelde for alle egentlig. Unntatt beyblade og pokemon Om vi kroner et mobilmerke til konge vil som sagt før det frie mobilmarkedet gå dukken, og mobiler blir ikke så moro som det skal være Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Denne tråden er egentlig ganske dum For det er ting som dette som gjør at det er krig i verden Det er heller ingen som tvinger deg til å lese dette.He he,kødda.Det er ikke et emne/situasjon som starter en krig,men hvordan folk tolker den,som utløser reaksjoner. Dette er da kun et forum..... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jaja, men likevel.. Internett skal jo liksom være en bedre versjon av den ordentlige verden hvor vi kan diskutere ting i ro og mak i forskjellige forumer Så når slike saker tas opp kan jeg reagere med et enkelt eller flere innlegg i stedet for atombomber og sånn dritt Men det at alt skal rangeres er egentlig dritt.. Hitlister er dritt Men plasseringer som i OL og sånn er sunt, men når det kommer til mobiler så går man litt for langt Mennesker ødelegger planeten, og vi hippier prøver selvfølgelig å stoppe dette Derfor kan jeg reagere litt kraftig på sånne ting Mennesker er født med innstinkter som tenkende individer Individer Derfor er kampen om å være nr. 1, den beste og den enveldige alltid pågående Mote ødelegger folk fordi de vil være populære, land vil være rikere enn andre, uavhengige og alt sånt Derfor blir jeg litt skuffa når det blir diskutert om en konge av mobilene, en mer og mer innflytelsesrik oppfinnelse Nå leser vi jo om debuter som ringetoner og bakgrunnsbilder som velger seg selv, så hvor langt er vi villige til å gå? Mobiler skal være for alle og en hver, og ingen mobilprodusenter skal snakkes om som bedre enn andre Selv om noen er gamle, og noen er nye LG har jo stort sett holdt seg til mikrobølgeovner og vaskemaskiner, men kommer som en taper på mobilmarkedet Men det finnes jo folk som ikke trenger massevis av minne og sånn Derfor er LG et enkelt og fint merke, men ikke nødvendigvis dårligere enn Nokia eller SE Slikt kan fort utvikles til en barnslig krangel, og rivalisering mellom produsentene ødelegger gleden med mobiltelefoner Og alle her på forumet er vel glade for mobilene? Ingen skal skamme seg over å ikke ha det beste merket Merkeklær er et skrekkeksempel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg