Gå til innhold

Samsung - En konge uten krone....

Anbefalte innlegg

Samsung er blitt helt rå på mobiltelefoner,men mangler det lille ekstra.Legger de enkle/rimeligere utgavene til side og konsentrerer om de mer avanserte/dyrere utgavene.Ikke fordi de er dyre,men fordi de har potensiale til å bli så mye mer.

Hva med D500 og E720? De er etter min mening noe av de flotteste telefonene som er laget og venter da et bredt spekter av funksjoner.De er også teknisk sett veldig bra.

Generelt (om alle mobilmerker) er det jo slik at en type har en spesiell funksjon,men mangler den andre funksjonen for å bli fullt brukbar.F.eks:flotte kamera/videomuligheter,men ingen mulighet for minnekort osv,osv,osv.Skjønner?

Dette er litt frustrerende da Samsung kan bedre.

Mulig dette ikke passer inn her,men måtte bare ha det ut av systemet. ;)

Ha fortsatt en god kveld.

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk av Samsung er at de på knapt to år har gått fra å være en annerledes og merkelig mobilprodusent til å være virkelig store på det norske markedet. Men jeg har også inntrykk av at samtlige modeller inneholder helt uforståelige tullefeil som gjør meg veldig skeptisk til å kjøpe en.

Feil av typen som gjør at jeg på torsdager kun kan ta imot meldinger fra "Mari", og da mellom klokka 15:35 og 19:00, samtidig som ir'en står på vel og merke. Satt litt på spissen selvfølgelig..

Men som folk sier: "Den er jo så fin! :thumbup: "

Lenke til kommentar

->NightHawk<- :

Langt på vei enig med deg. Samsung har mer å gå på. Noe som irriterer meg er (på generelt grunnlag):

- Kalenderen ennå ikke er spesielt god på de fleste modellene

- MIDI-ringetoner støttes ikke (trur eg...).

- De forferdelig irriterende kvitteringslydene

- IR-porten går fort av. Man sparer strøm, men må ofre aktivere den.

- IR-porten støtter ikke overføring av data, uten å bruke Samsungs PC-

programvare.

- Mangelfull eller manglende mulighet til å synke med Outlook

- Knotete oversettelse av norske menyer

- Inkonsekvent plassering av menyposter, f.eks "slett".

- Dårlig PC-kabel-kompatibilitet mellom de ulike modellene.

På den annen side har Samsung forbedret seg, ikke minst på D500. Designet på mange Samsung-telefoner er så bra at man kan være fristet til å kjøpe dem bare pga utseendet. Kvaliteten er meget god.

De telefonene som jeg liker best er Siemens, selv om de har en del å gå på mht design og softwarefeil (SW kan oppdateres fra nettet). Skjerm og lyd kunne også vært bedre.

Lenke til kommentar

Nighthawk: Liker måten du motsier deg selv...

flotte kamera/videomuligheter,men ingen mulighet for minnekort

La meg bare bruke de to som du nevnte litt før; D500 + E720; ingen av dem har minnekort... ;)

-

Tulle/sløvhetsfeil, IR tull, generelt veldig ubrukervennelige menyer (som i det lange løp kun er til irritasjon), kalender, overprising, det faktum at på noen samsunger kan du kun overføre til andre samsunger, ingen telefoner som dekker mine behov, lite nytenkende når det kommer til utvikling av nye funksjoner/teknologier og at "Samsung+PC=Ikke sannt" gjør at jeg holder meg intet mer enn langt unna den stallen.

Egentlig så liker jeg å si at de fleste av de som kjøper Samsung aldri får bruk av det pittelille utvalget som Samsung telefoner faktisk bruker; for da vil de se hvor elendig telefonen er og bytte den mot en Siemens/Sony Ericsson/Nokia/Motorola som er mye bedre på de fleste felt...

-

cellulardude: Er litt enig med at Siemens har litt problemer med SW når den lanseres (og så det er sagt, er heller få mobiler som er perfekte ved lansering), men i motsetning til andre - så tar de pent og høflig å lager nye versjoner og lar deg som kunde ha muligheten til å laste ned dette gratis. Flott Siemens :)

-

Dette er EOD for min del, denne saken har nok blitt diskutert før og hver gang ender den i dette sporet.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Hvorfor sier du at han motsier seg selv når han faktisk sier at de modellene ikke har mulighet for minnekort? Har du glemt å bruke brillene idag Remerser?

Nei?

Han snakker om A, så zoomer han litt ut og gir et større perspektiv; der A fortsatt er gjeldende. Men her så motsier han A ved å trekke frem X og Y.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Var litt meninga å ikke si det direkte slik at du skjønner det selv- noe du tydlighvis ikke gjør uansett. Har noe med hvordan han ordla seg, om han mente det slik er en annen sak. Les innlegget hans og du vil se motsigelsen du også tror jeg.

Edit:

Jeg har ikke glemt brilliene, de sitter heller meget godt på.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Remerser:ikke la ditt dårlige humør gå utover andre.Har sett dette fra deg tidligere her på forumet også.Forklarer ting så enkelt jeg kan her og trenger ingen til å fortelle meg hvordan jeg setter opp en setning.

Vedder på at de fleste andre her skjønte hva jeg mente. ;)

Er ikke dette et forum da?Alle meninger (så fremst de er saklige) må respekteres.

Lenke til kommentar

Denne topicen er litt interresant, fordi jeg kan ikke komme på noen mobil produsenter som har forbedret seg så mye på så kort tid...

Jeg sier ikke at de er perfekte, for det er det ingen mobil som er, men de har kommet et langt stykke på vei!

De begynnte som kun design mobiler i klapp format, og nå lager de kanskje noe av de mest avanserte mobilen på markedet idag.

De velger å putte avanserte tekniske løsninger inn i et design mobil (D500)

Mens andre, Nokia/moto kun kjører design og lave specs - kjedelig...

Du kan jo nevne hvem Nokia som har 5 magapxl kamera f.eks?

Windows magneto gruser symbian...

HDD kommer også.

Føler liksom spesielt nokia gutta er små furtne på samsung/SE, hvorfor Remerser?

:no:

Men spennende å se den holdningen dere på denne siden her har til enkelte produsenter, jeg visste tidlig hva slags merke dere brukte selv.

Dessverre skinner det litt vel tydelig gjennom enkelte ganger.

Men samsung i de neste 2 åra kommer til å øke sin markedsandel betydelig fra der de er idag.

Ikke bare pga de har de beste ingeniørene, men også for de er et lavkostnadsland med bra intjenning, som igjen går til mer forskning.

De lager et betydelig antall deler til den mobilen du har idag, uansett merke, bl.a skjerm.

og er i den forbindelse med på å styre markedet i økende grad...

Mitt tips går på at Samsung, LG (markedsledende i USA) og til en viss grad SE (om de klarer å produsere nok produkter) kommer til å øke sine markedsandel i fremtiden, de Europeiske produsentene kommer til å møte store utfordringer og minske sin markedsandel.

Puh, det var mye tørrprat...

:thumbup:

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...