Gå til innhold

Himmelen, helvete og skjærsilden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samael: Du kan vite knall mye om mytologi, demonologi osv... Men det hjelper ikke en dritt hvis du ikke kan arugmentere logisk og finne dokumentasjon for det. Å si "Jeg kan dette" gjør ikke at det du sier er noe mer rett. Men egentlig så virker det som du prøver å gi intrykk av at du kan mye mer enn det du faktisk kan.

Neste gang du skal påstå så argumenter skiggelig(ikke argumenter med "dette kan eg") og finn dokumentasjon.

Å jaaa, sånn ja, vel det er slitsomt, men, jeg vet hva du mener, jeg bare tenkte at det var unødvendig å forklare siden det bør si seg selv, men, ja vel.

Men det er ingen grunn til at folk skal være så frekke, bare fordi jeg ikke gadd å forklare det, jeg er ganske sliten nå for tiden *host*videregående*host*, og jeg snakker om mytologi i nesten vært eneste topic på Gamefaqs på DMC3 boardet, tror dere ikke på meg, se på Gamefaqs, nicket mitt står i profilen min. Der kan dere se at jeg kan mine saker, jeg elsker det faget, og jeg vil ha det så korrekt som mulig, derfor kan dere stole på hva jeg sier, og ikke tenk på at vi lever i et elendig nihilistverden :p.

Jeg kan gjerne forklare det, hva vil du at jeg skal forklare da. :thumbup: .

Men husk at jeg faktisk kan dette her, hva dere har møtt på av meninger er irrelevante hvis dere ikke har annet grunnlag enn, "det har jeg hørt", eller "mamma sa det til meg", så vennligst unngå det.

Lenke til kommentar
Nå har jeg stengt en tråd med krangling og personkarakteristikker mellom enkelte av dere. Håper dere kan la være med det i denne tråden. Kan dere ikke bli enige så ta konsekvensen av det og avslutt diskusjonen før den går over streken og jeg må gjøre det for dere.

Den er grei!

Nå er det en gang slik at når en begynner å diskutere om saker og ting, så kan det fort gå over til det du snakker om og det har med at f.eks enkelte av oss kommer med uttalelser som provoserer enormt... Da er det ikke bare snakk om at noen har forskjellige meninger, men at noen skriver ting som rett og slett er feil... snakker da ikke spesielt om denne tråden, men også andre.. :dontgetit:

Advarsel tatt til etteretning... :thumbup:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Nå har jeg stengt en tråd med krangling og personkarakteristikker mellom enkelte av dere. Håper dere kan la være med det i denne tråden. Kan dere ikke bli enige så ta konsekvensen av det og avslutt diskusjonen før den går over streken og jeg må gjøre det for dere.

Den er grei!

Nå er det en gang slik at når en begynner å diskutere om saker og ting, så kan det fort gå over til det du snakker om og det har med at f.eks enkelte av oss kommer med uttalelser som provoserer enormt... Da er det ikke bare snakk om at noen har forskjellige meninger, men at noen skriver ting som rett og slett er feil... snakker da ikke spesielt om denne tråden, men også andre.. :dontgetit:

Advarsel tatt til etteretning... :thumbup:

Feil, du kan ikke noe om faget du, hvordan kan du belære om noe er feil eller ikke.

Om ting jeg sier provoserer deg, så kan du bare unngå det da, tror du ikke jeg har møtt på ting som har stridet med ting jeg trodde :thumbdown: .

jeg snakker ikke om meninger generelt, folk kan tro hva de vil, jeg bare sier at det det faget jeg studerer er det jeg mener, faget er mine meninger, men mine meninger er ikke faget. Akkurat som at andres meninger heller ikke er faget.

Og jeg synes ikke at en som ikke forstår seg på faget, ikke kan noe om det, ikke bryr seg om det eller ikke har noen personlig interesse i det bør uttale seg om hva han synes er feil eller hvem han kaller dum, osv.

Endret av Samael
Lenke til kommentar

Siden vi ikke har noen autopost-funksjon her på forumet, så kan jeg svare på vegne av meg selv i alle fremtidige poster hvor du har mulighet til å forklare:

"Ja, jeg vil gjerne ha forklaring. Både bekrefter det din (u)seriøsitet, bekrefter eller avkrefter teorier, og det opplyser de som ikke kan noe om det fra før."

Lenke til kommentar
Hva behager? Jeg snakket så aldeles ikke om deg, altså!

Jeg skrev rett og slett bare en liten kommentar til moderator's advarsel...

:dontgetit:

Ja vel, greit, men det så ikke slik ut på måten du skrev det på.

Du kan se hvem han quoter så det så...

Lenke til kommentar

Siden vi ikke har noen autopost-funksjon her på forumet, så kan jeg svare på vegne av meg selv i alle fremtidige poster hvor du har mulighet til å forklare:

"Ja, jeg vil gjerne ha forklaring. Både bekrefter det din (u)seriøsitet, bekrefter eller avkrefter teorier, og det opplyser de som ikke kan noe om det fra før."

Aner ikke hva du sa nettopp nå ?

Useriøsitet, junior, jeg skriver en bok i en alder av 16, er ikke det seriøst nok, jeg har også flere bøker om dette, også om mytologi, teologi og angelologi, jeg begynte å like demonologi i syvende klasse og mytologi i fjerde, flere av vennene mine liker mytologi, og de blir nesten redde når vi blir uenige om noe eller vi begynner å diskutere om det, og jeg er involvert i flere mange sider lange topics på Gamefaqs hele tiden, er ikke det seriøst nok, og jeg er villig til å ofre hele mitt sexliv for interessene mine, er ikke det seriøst nok.

Så, hva skal jeg forklare da :thumbup: .

Lenke til kommentar

Hehe... ble litt overassket da jeg så denne tråden igjen... :p

Samael: Du virker veldig interissert i dette med myter og demonologi.. kanskje litt for interessert :roll::p . Men det må da være mulig å kunne dokumentere dine på stander...

Men uansett, hvorfor kan ikke Lucifer være djevlen. Som du sier er det bare en tittel...

Du sier at guds egentlige navn er Jahve... vel, hvor har du dette ifra? Mytologi?...

Må si jeg tviler litt på om denne mytologien. Er vel ingen som tror at Zevs hersker på toppen av Olympus, eller at det er Tor med hammeren som lager lyn og torden. Mytologi er i mine øyne fortelinger... og kan være intersessant lesning som underholdning, eller i historisk sammenheng med den tides tenkemåte og tro.

Men en ting jeg tror vi alle kan enes om er at skjærsilden bare er noe som den katolske kirke har praktisert og at det ikke har noen ting med kristendommen og gjøre. Var denne oppklaringen jeg var ute etter...

Så takk :thumbup:

Ikke arrester meg hvis jeg skriver noe opplagt feil, klokken er mye, og dette er ikke mitt område for å si det slik. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...