Gå til innhold

PC til 8000 eller mindre

Anbefalte innlegg

Hei igjen trenger litt mer hjelp.. klarer ikke få bestemt meg.. nå har jeg satt opp et nytt oppsett men dette fra mpx.no , vil høre hvem av oppsetta dere syns er best. Jeg setter opp max 3 alternativer til de forskjellige tinga å det jeg håper på er at dere sier hva jeg burde velge av deres erfaring eller om det er noen andre alternativer jeg burde velge.. (helst fra mpx)

Mus

Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer kr. 351,- Link

Tastatur

Logitech Internet Pro Keyboard Bulk kr. 126,- Link

Kabinett/PSU

X-Gear Devil PreMod kabinett SORT kr. 495,- Link

CPU/prossesor

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT Socket 939 kr. 1590,- Link

Hovedkort

Abit AN8 Socket 939 Hovedkort kr. 1145,- Link

Minne

Kingston 1024MB DDR PC3200 Minne Kit kr. 1408,- Link

Skjermkort

Asus Geforce 6600GT 128MB Skjermkort kr. 1629,- Link

Harddisk

Maxtor 160GB DiamondMAX Plus 10 SATA HD kr. 755,-Link

DVD-brenner

NEC ND-3520 DVD±RW 16x Dual layer - HVIT kr. 459,- Link

Vifte/kjøler

Thermaltake Venus Silent Boost K8 Kjøler kr. 219,- Link

som sagt skjerm har jeg

EN VELDIG VIKTIG TING: SI IFRA OM DET ER NOE SOM IKKE PASSER SAMMEN ELLER SKAPER FLASKEHALS

Endret av Gaming
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg en å kjøpe en annen mus hvis PC'en skal brukes til spilling.

Kjøp heller Logitech MX518.

Kjøp en annen RAM, den der var litt litt vel billig. Det står ingen info om timings etc. Googlet litt og fant kun denne siden. Her ser det ut til at timings kan være enten 2,2,2,5 eller 3,4,4,8. Det er stor forskjell...

Volt var heller ikke så bra, kun 2,6. Jeg vil heller anbefale deg denne. TwinMos er god ram, kan også overklokkes en del.

Her er vifter på MPX :thumbup:

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar
Legg heller i 300 kr. (ca.) og kjøp en DVD-brenner.

Kjøp heller Twinmos minne.

Jeg har hørt at det har vært en del problemer med Twinmos-RAM i Athlon-systemer, og dermed har det blitt anbefalt Corsair Value S som en erstatter.

men det der med at twinmos har problemer med athlon systemer. Har ikke særlig lyst til å kjøpe et twinmos minne til ca. 1000 kr også virker det ikke noe spess bra inntil prossesoren

Men hva med dette minnet da: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=49520

Tror det er en del bedre, eller??

Har ikke lyst på den musa. Vil helst ha trådløs.

Endret av Gaming
Lenke til kommentar

test av de litt raskere brikkene -> http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2390

Det virket som om de brikkene var bra, men dt skal sies at de er klokkebrikkene dems, har ikke sett noen tester av det som ser ut til og være "billig" modulene dems.

Edit: Det var før (på den eldste A64 prosesorene) at twinMOS hadde problemer, det skal sies at de ikke akurat klokker lagngt, men det billi og bra minne.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

dette blei for dyrt. Totalt koster det 8716,-

Tror jeg går ned til 160gb harddisk og beholder den musa jeg satt opp på lista. Mx-en blei for dyr

EDIT: Da blei prisen ca 8100-8200.- og det er grait. Kan ikke bli noe særlig dyrere enn det

EDIT2: DA er lista fixa åsså

Tror jeg kommer til å velge lista fra mpx.no :D:D

Endret av Gaming
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...