Gå til innhold

slot-1 (P II/III & celeron)

LOZER

Anbefalte innlegg

HEI!!! :smile:

Har hørt at PII,III og celeron går på slot 1!

Har selv PII 400Mhz og lurer på om jeg bare kan "stappe" i en PIII?

Vet jeg er en idiot! :smile: :smile: :smile:

På forhånt takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp en slotconverter og Celeron 2. billig og veldig mye bedre enn det du har. ellers sjekk pris! let på webshoper rundtom. søk på nettet og se etter HKet ditt. bios oppdatering osv osv,

husk at det koster bare en drøy tusenlapp for Socket A SDRAM + billig Duron, så se på pris

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-06 16:00, LOZER skrev:

Har selv PII 400Mhz og lurer på om jeg bare kan "stappe" i en PIII?

OBS! Noen pakkePC'er m.fl. ble levert med hovedkort som tar max 4-500 MHz, mens andre har oppdaterte Bios for nedlasting, som gjør at du kan kjøre 1 GHz.

Derfor ( som 'dudsi' skriver ), sjekk produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

'LOZER' er kanskje 'mikkel' i et annet forum, kjent av mr.SS o.s.v. ( la privatlivets fred råde jerk ).

... http://www.itbutikken.dk/default.asp?land=47&sprog=47 har ferie men gikk nylig tom for PIIIE 1 GHz slot 1 til 1990,- har de trolig fcpga+ og slotkonvertere ( slå på tråden ) slik de fleste

'store' har.

Men med et kort for PII 400 og formfaktor er dette rimelig overkill = underklokking via CMOS error++ ergo ikke tilrådelig.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-08 22:21 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en PC med et I440BX chipsett(Aopen AX6BC) og PIII 700Mhz prosessor. Jeg bruker en slot-konverter og det fungerer glimrende.

Aopen hovedkort er fra '99 med oppgradert BIOS. Hvis ditt er nyere tar det nok det som er av FCPGA prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...