LOZER Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 HEI!!! :smile: Har hørt at PII,III og celeron går på slot 1! Har selv PII 400Mhz og lurer på om jeg bare kan "stappe" i en PIII? Vet jeg er en idiot! :smile: :smile: :smile: På forhånt takk for svar! Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 kjøp en slotconverter og Celeron 2. billig og veldig mye bedre enn det du har. ellers sjekk pris! let på webshoper rundtom. søk på nettet og se etter HKet ditt. bios oppdatering osv osv, husk at det koster bare en drøy tusenlapp for Socket A SDRAM + billig Duron, så se på pris Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 PIII finnes i SLOT-1, FCPGA og FCPGA-2 format :smile: ...hva du kan stappe i maskinen din finner du ut av å lese manualen, eller besøke hjemmesiden til produsenten av det kortet. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 durons prisklasse for tiden er "storgutts leketøy" :wink: hadde jeg bare hatt litt penger... :sad: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 16:00, LOZER skrev:Har selv PII 400Mhz og lurer på om jeg bare kan "stappe" i en PIII? OBS! Noen pakkePC'er m.fl. ble levert med hovedkort som tar max 4-500 MHz, mens andre har oppdaterte Bios for nedlasting, som gjør at du kan kjøre 1 GHz. Derfor ( som 'dudsi' skriver ), sjekk produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe en slot-converter eller PIII/celeron slot 1... Fortsat takk for svar Mvh. LOZER Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Slot 1 PIII og Celeron selges brukt mange steder - også slotkonvertere sjekk Bruktmarkedet - men sjekk hva hovedkortet ditt kan ta - hvorfor ikke klokke PII'n opp litt ? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Fint det her mikkel. Men hvor finner han konvertere ? Veit noen om noen sider. Har det fint her i canada mikkel skal kanskje se Spider-Man i dag. :smile: :razz: :razz: :razz: :razz: den burde du ogsa se. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 'LOZER' er kanskje 'mikkel' i et annet forum, kjent av mr.SS o.s.v. ( la privatlivets fred råde jerk ). ... http://www.itbutikken.dk/default.asp?land=47&sprog=47 har ferie men gikk nylig tom for PIIIE 1 GHz slot 1 til 1990,- har de trolig fcpga+ og slotkonvertere ( slå på tråden ) slik de fleste 'store' har. Men med et kort for PII 400 og formfaktor er dette rimelig overkill = underklokking via CMOS error++ ergo ikke tilrådelig. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-08 22:21 ] Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Jeg har en PC med et I440BX chipsett(Aopen AX6BC) og PIII 700Mhz prosessor. Jeg bruker en slot-konverter og det fungerer glimrende. Aopen hovedkort er fra '99 med oppgradert BIOS. Hvis ditt er nyere tar det nok det som er av FCPGA prosessorer. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Helt rikti...Zink LOZER er mikkel! :smile: har ferie jeg å! Fant ut at jeg ville stappe noe i in i "kassa"! Takk for svar "folkens" Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 har ett ax6bc gold (24karat gullribbe på chipset) det kjører pIII 800eb@936 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Du må modifisere prosessoren for å få en tualatin Celeron/PIII inn på det gamle hovedkortet/slotkonverteren. Sjekk posting nr 6 her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...est=1&replies=5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå