Gå til innhold

Budsjett-kort til maks. 500,-


Økonom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 9200SE/9250 eller GeForce FX5200, hvis du skal ha et lydløst kort til ikke-spill bruk.

Du får dem med S-video og DVI-utgang. FX5500 og Radeon 9550 blir meningsløst; skal du bruke maskinen til spill, bør du MINST ha et Radeon 9600PRO/XT, eller aller helst et GeForce 6600GT-kort.

Edit: ..og da snakker vi mellom 1000 og 2000 kr..

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Ja, for å si det sånn: Jeg er ingen spiller, jeg bruker linux litt, er det driverproblemer med ATI og Linux?

 

Det blir vel mest internettbruk, programmering og litt GTA-spilling...

Det må være en del bedre enn Rad7000/GeForce2 MX/MX400 til spill. Jeg sier ikke at det må være bra, men mitt geforce 2 32mb klarer Vice City uten lagging på 800x600.

 

Radeon 9250 yter vel omtrent som et 9600SE...

 

Edit: Her er en test av Radeon 9250

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

vell.. jeg har ikke hatt noen problemer i linux med rad 9800pro ...

ikke har jeg spesielt peil på linux heller... har bare prøvd "knopix" på pc'n min, bare for å teste. og tviler på att du vill få problemer med å kjøre gta vc med noen av disse kortene.. når jeg spilte det kjørte jeg 1024x1280 uten lagg med ett gf440 mx... en kamerat hadde ati 9200se 128mb pci.. kjørte vc helt fint... vill tru at agp versjonen har noe bedere ytelse.. =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, tenkte det kunne være lønnsomt å vente litt for litt mer power... Trenger ikke noe nytt før GTA:SA kommer til pc.

 

Jeg har bestemt meg for å gå opp litt i pris (skal kjøpe for ca. 1000,-).

Tror jeg skal kjøpe et 6800LE (971,- som demovare) og softmodde det, men hvordan er det i forhold til f.eks:

 

Gainward GeForce FX 5900 128MB

Sapphire Radeon X700 128MB (AGP)

Evt. et 6600GT til 1200,-, men det er litt i dyreste laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Har/ Hadde et 9550 ATI kort og det fungerte MEGET bra i forhold til prisen (500kr) og jeg syntes det var et godt kjøp.. spilte en del doom 3 på det uten problemer (på middels kvalitet med fremdeles så funket det bra) Cs' var ikke noe problem, ikke vice city heller så jeg kan gå god for akkurat det kortet, ikke mange detaljer på spillet men kjører spillene bra nok.

Satt før med et Geforce 4 MX og det må jeg si sugde mye rart.. ikke engang cs likte den helt og lagget i vilden sky :!:

 

Fint lite kort til liten pris. Sitter nå med ATI X800XT PE og det er også kos men kansje litt dyrt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...