johnped Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hei..! Noe sinnsykt har skjedd på maskinen her(xp standard) Vet nesten ikke hvordan jeg skal få forklart dette, men prøver: Jeg får ikke åpnet noen av programmene på maskinen. Meldings boksen som dukker opp sier: DENNE FILEN HAR IKKE TILKNYTTET PROGRAM SOM KAN UTFØRE DENNE HANDLINGEN. OPPRETTE EN TILKNYTNING I KONTROLLPANELET MAPPEALTERNATIVER. Greia er at ting fungerer ikke i kontroll panel heller. På start/kjør fungerer heller ingenting: Får opp feilmeldings boks der også. KAN IKKE ÅPNE FILEN (eks. REGEDIT.EXE) FILEN KAN IKKE ÅPNES HVIS IKKE WINDOWS VET HVILKET PROGRAM SOM OPPRETTET DEN. hENT MANUELT FRA LISTE,ELLER SØK PÅ INTERNETT. (Herifra er det faktisk den enste veien jeg kommer ut på nett også) siden jeg ikke får startet IE fra noen andre steder. Jeg ser også at endel ikoner på oppgavelinja mangler... Har tatt online virus scanning, som ikke ga resultat. Etter at problemet dukket opp, så får jeg heller ikke brukt adaware programmene mine heller. Prøvde å installere adaware fra cd rom, men da fikke jeg etter innstallasjon den samme feilmeldinge som ovenfor. Merkelig... Hadde 2 trojanere her i går, men de er slettet. Samt ettfulgt i regedit. Mistenker at jeg har en defekt fil eller noe.... Vet faktisk ikke hva jeg skal skrive mer her nå. Dwere får heller spørre meg. En annen ting: Ikke foreslå RE innstallering. Jeg vil først prøve alt annet. Kom gjerne med vettuge svar. På forhånd takk ! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Dette problemet hadde jeg selv for en liten tid tilbake. Det er i så fall en meget enkel fiks til det. Jeg må se om jeg kan huske hva det var, men det dreier seg om endring av en linje i registeret, som kan ha blitt tøyset med under avinstallering av noe annet. Kommer tilbake. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 OK - fant ikke akkurat den siden jeg selv var inne på den gangen, men her er en samleside for forskjellige slike problemer: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm Det du skal forsøke her er først og fremst EXE File Association Fix (Restore default association for EXE files) Folder Association Fix (Restore default associations for File Folders) Last ned, unzip, dobbeltklikk, svar OK hvis du blir spurt om du vil legge inn i registeret. Kan hende du må ta en omstart etterpå. Disse filene er ment å rette opp feil i registeret som kan oppstå under virus-angrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå