BearCat Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 HER kan du finne en grei intro til FTP, velskrevet på engelsk, av en svenske. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Windows Server 2003 er et operativsystem og det SUGER KRAFTIG!!! Og nei, du er ikke dum Ja det må jeg si er et velbegrunnet argument. Men hey, du er jo hele 13 år og kan selvfølgelig alt om Windows servere. Hold deg heller til ting du kan, som IRC og DC++, før du uttaler deg... Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Windows Server 2003 er et operativsystem og det SUGER KRAFTIG!!! Og nei, du er ikke dum Ja det må jeg si er et velbegrunnet argument. Men hey, du er jo hele 13 år og kan selvfølgelig alt om Windows servere. Hold deg heller til ting du kan, som IRC og DC++, før du uttaler deg... Nå dømmer du. Selv er jeg tretten, og har meget liten interesse i ting som IRC og DC++; jeg er heller mer interessert i buildkernel, diverse nettverksservere og Unix generelt. Jeg kan jo ikke med klarhet si at _RebooT_ er som meg, men jaja. Selv er jeg en motstander av Windows 2003 Server, men det er heller av lisensbaserte-grunner. Jeg ville brukt Windows 2003 Server hvis det var det eneste middelet jeg hadde, men heldigvis er det ikke slik, og idag er jeg en glad bruker av flere BSD-system Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Nå dømmer du. Selv er jeg en motstander av Windows 2003 Server, men det er heller av lisensbaserte-grunner. Jeg ville brukt Windows 2003 Server hvis det var det eneste middelet jeg hadde, men heldigvis er det ikke slik, og idag er jeg en glad bruker av flere BSD-system Det som forundrer meg er at dere aldri har sett et stort Windows-nettverk i drift, men allikevel kan komme med så barslige uttalelser som at WINDOWS SUGER. Jeg skulle gjerne utfordret deg i å sette opp et stort enterprisenettverk i 30 land med 200 kontorlokasjoner, 1000 servere og 20.000 brukere. Med fare for å virke VELDIG nedlatende: Du er for ung til å vite hva du snakker om. Hva mener du f.eks. med at du ikke vil bruke Windows av lisensbaserte grunner? Synes du ikke folk skal få betalt for de de lager? Hvor tror du pengene til mat, klær, mobiltelefon, pc, tv, Playstation kommer fra? Vi kan snakkes om 15 år når du selv har møtt virkeligheten. Endret 19. april 2005 av kaffenils Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nå dømmer du. Selv er jeg en motstander av Windows 2003 Server, men det er heller av lisensbaserte-grunner. Jeg ville brukt Windows 2003 Server hvis det var det eneste middelet jeg hadde, men heldigvis er det ikke slik, og idag er jeg en glad bruker av flere BSD-system Det som forundrer meg er at dere aldri har sett et stort Windows-nettverk i drift, men allikevel kan komme med så barslige uttalelser som at WINDOWS SUGER. Jeg skulle gjerne utfordret deg i å sette opp et stort enterprisenettverk i 30 land med 200 kontorlokasjoner, 1000 servere og 20.000 brukere. Med fare for å virke VELDIG nedlatende: Du er for ung til å vite hva du snakker om. Hva mener du f.eks. med at du ikke vil bruke Windows av lisensbaserte grunner? Synes du ikke folk skal få betalt for de de lager? Hvor tror du pengene til mat, klær, mobiltelefon, pc, tv, Playstation kommer fra? Vi kan snakkes om 15 år når du selv har møtt virkeligheten. Må jeg nok si meg enig med Kaffenils. Erfaring er _alt_ Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Fungerer Windows Server slik at man kan komme inn vi nette og? Endret 19. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nå dømmer du. Selv er jeg en motstander av Windows 2003 Server, men det er heller av lisensbaserte-grunner. Jeg ville brukt Windows 2003 Server hvis det var det eneste middelet jeg hadde, men heldigvis er det ikke slik, og idag er jeg en glad bruker av flere BSD-system Det som forundrer meg er at dere aldri har sett et stort Windows-nettverk i drift, men allikevel kan komme med så barslige uttalelser som at WINDOWS SUGER. Jeg skulle gjerne utfordret deg i å sette opp et stort enterprisenettverk i 30 land med 200 kontorlokasjoner, 1000 servere og 20.000 brukere. Med fare for å virke VELDIG nedlatende: Du er for ung til å vite hva du snakker om. Hva mener du f.eks. med at du ikke vil bruke Windows av lisensbaserte grunner? Synes du ikke folk skal få betalt for de de lager? Hvor tror du pengene til mat, klær, mobiltelefon, pc, tv, Playstation kommer fra? Vi kan snakkes om 15 år når du selv har møtt virkeligheten. Microsoft fortjener en viss del av lisenspengene, finner jeg deres løsninger ufleksible (noe jeg på mange måter ikke har fullstendig rett i, men jaja) og mener at Microsoft tar seg alt for godt betalt. Men hva kan jeg gjøre; saken er jo at Microsoft KAN ta seg så godt betalt, siden de har monopol på desktop-fronten, som igjen fører til en viss popularitet på server-fronten. Jeg vil ikke at Microsoft skal være gratis, men heller være billigere. På det med at jeg er for ung, har du med stor sikkerhet rett. Jeg er fortsatt en unge, og har lite erfaring med adminstrering av større nettverk. Men siden det virker slik at du har det, kunne du vel fortalt meg litt om deg selv og jobben din, evt. gi meg noen tips hvis jeg noen gang blir systemadminstrator. Og helst ikke vent 15 år. Da har jeg dødd av diabetes Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Og helst ikke vent 15 år. Da har jeg dødd av diabetes Hva!? Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Og helst ikke vent 15 år. Da har jeg dødd av diabetes Hva!? Jeg drikker for mye brus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Windows Server 2003 er et operativsystem og det SUGER KRAFTIG!!! Og nei, du er ikke dum Ja det må jeg si er et velbegrunnet argument. Men hey, du er jo hele 13 år og kan selvfølgelig alt om Windows servere. Hold deg heller til ting du kan, som IRC og DC++, før du uttaler deg... Nå dømmer du. Selv er jeg tretten, og har meget liten interesse i ting som IRC og DC++; jeg er heller mer interessert i buildkernel, diverse nettverksservere og Unix generelt. Jeg kan jo ikke med klarhet si at _RebooT_ er som meg, men jaja. Selv er jeg en motstander av Windows 2003 Server, men det er heller av lisensbaserte-grunner. Jeg ville brukt Windows 2003 Server hvis det var det eneste middelet jeg hadde, men heldigvis er det ikke slik, og idag er jeg en glad bruker av flere BSD-system Er nok mer som deg, for jeg både kan og interresserer meg lite for dc og irc og sånt. Det som forundrer meg er at dere aldri har sett et stort Windows-nettverk i drift, men allikevel kan komme med så barslige uttalelser som at WINDOWS SUGER. Jeg skulle gjerne utfordret deg i å sette opp et stort enterprisenettverk i 30 land med 200 kontorlokasjoner, 1000 servere og 20.000 brukere. Å, vær så snill da. Nei, jeg har ikke sett et så stort nettverk, men har ilag med en annen driftet et par win servere på lan med ca 100 personer som kjørte DNS, Firewall og AD. Og jeg har holdt på med data i omkring 5 år nå (ja, bare le), men jeg har erfart såpass at windows faktisk er elendig. Men du kan jo mene hva du vil, det er iallefall min mening, ikke for å prøve å være kul eller noe. Og ikke kom og fortell meg at windows er stabilt og sikkert, please! Endret 19. april 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Og ikke kom og fortell meg at windows er stabilt og sikkert, please! Windows er blitt veldig stabilt siden Windows 2000. De eneste restartenejeg har hatt i løpet av flere år skyldes innstallering av patcher. Windows 95/98/Me (og til dels NT4) var ustabilt. Feilen sitter som regel mellom stolen og skjermen. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 WINDOWS SERVER 2003 er dritt bra....Bruker d på serveren min.....(d var helt til CPUén smelta ) Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du må nok åpne noen porter på brannmuren din. Hvis det er samme maskin som du sitter på så fungerer sikkert localhost også. BTW: Elsker Windows folk som bruker bakgrunner med Tux (not). Jeg har åpnet portene 20-21 og 80-81. Men hva skal jeg skrive inn der? Jeg har prøvd Bulletproof Ftp Server, fikk det sånn halveis til. Bare maskinene i nettverket fikk kome inn, ikke maskiner ifra internett. Hva må gjøres? Har eksakt det samme problemet som deg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Har eksakt det samme problemet som deg. Flott at jeg ikke er alene å virker så utrolig dum Du kan kanskje se litt i denne tråden. Endret 22. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå