El Matador Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg leste idag en guide om hvordan man kan sette opp sine egen server i Hjemmepc. Jeg har fulgt guiden, men det er en ting som ikke står beskrevet. Hva i al verden skal jeg skrive inner her? (bilde under) Jeg har prøvd med ip-adressen min som komemr ifra Chello (statisk ip) Men kommer ikke inn. Kan noen hjelpe meg på vei? Eventuelt komme med andre guder til andre server programmer? Sorry STort bilde! Endret 17. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du må nok åpne noen porter på brannmuren din. Hvis det er samme maskin som du sitter på så fungerer sikkert localhost også. BTW: Elsker Windows folk som bruker bakgrunner med Tux (not). Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Du må nok åpne noen porter på brannmuren din. Hvis det er samme maskin som du sitter på så fungerer sikkert localhost også. BTW: Elsker Windows folk som bruker bakgrunner med Tux (not). Jeg har åpnet portene 20-21 og 80-81. Men hva skal jeg skrive inn der? Jeg har prøvd Bulletproof Ftp Server, fikk det sånn halveis til. Bare maskinene i nettverket fikk kome inn, ikke maskiner ifra internett. Hva må gjøres? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har åpnet portene 20-21 og 80-81. Peker de til den datamaskinen på nettverket som har FTP-serveren? Muligens kan det også være en brannmur på den lokale datamaskinen hvilket skaper problematikken. Kanskje du ikke har åpnet opp for trafikk utad mot nettet for akkurat FTP-serverprogrammet? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Skal prøve på en maskin uten brannmur senere. Men får å komme inn på serveren må man skrive ip 192-168.xx.xx Det er en lokal Ip. Får andre maskiner utenifra også kontakt på den adressen?? Jeg har skaffet meg "No-ip" Men får det ikke helt til å virke enda. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Får andre maskiner utenifra også kontakt på den adressen?? Nei ! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Får andre maskiner utenifra også kontakt på den adressen?? Nei ! Hva må jeg da gjøre? Jeg vet jeg er dum Jeg fant en cd hjemme "MicroSoft Windows Server 2003" Er det et oprativsystem eller er det et program? Er det bra? Flott at noen endelig svarer! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Noen som vet om noen bra guider? Jeg har fult diverse guider som følger Bulletproof FTP server, men guidene setter jo ikke med programmet! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hva må jeg da gjøre? For å koble deg til din server utenfor nettverket, må du benytte din eksterne IP-adresse på Internett. Denne finner du på mang en side, eksempelvis følgende: http://www.whatismyip.com/ http://www.myip.dk/ Ellers kan du jo alltids benytte no-ip, slik du selv nevner. Da behøver du ikke koble deg til med en IP-adresse, hvilket attpåtil kan være forskjellig dersom den oppdateres hver gang du logger deg på nettet. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hva må jeg da gjøre? For å koble deg til din server utenfor nettverket, må du benytte din eksterne IP-adresse på Internett. Denne finner du på mang en side, eksempelvis følgende: http://www.whatismyip.com/ http://www.myip.dk/ Ellers kan du jo alltids benytte no-ip, slik du selv nevner. Da behøver du ikke koble deg til med en IP-adresse, hvilket attpåtil kan være forskjellig dersom den oppdateres hver gang du logger deg på nettet. Hvordan setter jeg opp serveren slik da, sånn at jeg kan komme inn via nettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Får andre maskiner utenifra også kontakt på den adressen?? Nei ! Hva må jeg da gjøre? Jeg vet jeg er dum Jeg fant en cd hjemme "MicroSoft Windows Server 2003" Er det et oprativsystem eller er det et program? Er det bra? Flott at noen endelig svarer! Windows Server 2003 er et operativsystem og det SUGER KRAFTIG!!! Og nei, du er ikke dum Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Og nei, du er ikke dum Takk takk Men dea er det bare 3 ting jeg lurer på. 1. Se mitt spørsmål i første post! 2. Hvordan gjør jeg slik at andre fra nettet også kommer inn? Altså hvordan bruker jeg den eksterne Ip adressen 62.179.xxx.xxx og IKKE 192.168.xx.xx?? 3. Hvordan knytter jeg serveren min opp til NO-IP? Endret 17. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er enkelt. Ja, du bruker den eksterne ip'en for de som skal aksessere serveren utenfra. Du må åpne for port 21 i routeren og peke den til serveren din sin interne ip-adresse. Hvis du skal knytte serveren din til no-ip vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, er sikkert noe web grensesnitt, bruker dyndns selv. Der velger jeg et navn, og skriver inn min ip. Da pekes den til serveren. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Det er enkelt. Ja, du bruker den eksterne ip'en for de som skal aksessere serveren utenfra. Du må åpne for port 21 i routeren og peke den til serveren din sin interne ip-adresse. Hvis du skal knytte serveren din til no-ip vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, er sikkert noe web grensesnitt, bruker dyndns selv. Der velger jeg et navn, og skriver inn min ip. Da pekes den til serveren. ok. Men hvilket FTP program vil du anbefale? Bulletproof er det eneste jeg har fått til som går and å bruke over nettet og ikke bare FTP program, minuset er at det bare er 30 dager prøve versjon. Filezilla får jeg ikke til over nettet. Hva vil du anbefale? Endret 17. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Når jeg skriver inne adressen til serveren min ftp://192.168.xx.xx Vises det på "monitoren" til Filezilla serveren at jeg er inne, men jeg kommer ikke inn. Det er liksom ingenting der. Hva er galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har du satt hjemmemappen da? Uansett, det jeg ville gjort var å installere gnu/linux (liker slackware) og bruke proftpd. Men det ser ut til at det er uaktuelt for deg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Har du satt hjemmemappen da? Uansett, det jeg ville gjort var å installere gnu/linux (liker slackware) og bruke proftpd. Men det ser ut til at det er uaktuelt for deg. Jeg har en maskin ligende som jeg kan bruke, men jeg vil helst prøve litt på min egen først. Så jeg lærer meg det. Lenke til kommentar
skol Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hei, følgende guide for bulletproof er grei å lese: http://www.ocshoot.no/ftpguide.htm Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Nå som vi er ig ang med UPC. Hvordan i helvete fikk du tak i statisk ip av dem? Me vil også ha Iline å irc Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Nå som vi er ig ang med UPC. Hvordan i helvete fikk du tak i statisk ip av dem? Me vil også ha Iline å irc er ikke Statisk IP sånn man har samme IP hele veien? Vi har det, på Chello Easy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå