bamsefar Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hei folkens. Etter nesten 2 års fortvilelse er det på tide å bytte ut kassa med et nytt kabinett. Valget har da landet på et Chieftec kabinett. Jada, vet en del har det men _litt_ spesielt skal jeg nok klare å fikse det med litt tid ... Det har seg bare sånn at om ei stund bytter jeg ut innmaten også og pga, blant annet peltier kjøling trenger jeg et kabinett med plass til to SEPARATE psu'er ovenfor hverandre. Har vært i kontakt med noen folk som har kabinett typen (ikke nødvendigvis fargen) som sier det er plass. For sikkerhets skyld har jeg kontakten Itbutikken.dk og komplett.no og multicom.no med spørsmål om det er plass til to separate psu'er. Alle averterer med samme kabinett, størrelse og farge. Fra Itbutikken fikk jeg svar at det var plass til to ovenfor hverandre(dyreste av de tre). Fra komplett fikk jeg vite at det IKKE var plass(husk:samme kabinett og størrelse avertert!) og multicom sover vist. Microplex vet jeg har kabinettet med plass til to separate strømforsyninger men jeg nekter å kjøpe kabinettet til 950kr + strømforsyning til ???(?)kr når jeg kan få hele greia til 950kr en annen plass..(+ at jeg skal kjøpe vifter og lazer led og et til psu seinere derfra) Så spørsmålet mitt til dere er som følger: Noen som vet hvem som lyger? Noen som har samme kabinett som kan fortelle meg hvor de kjøpte det? (under 1100 kr+frakt) Vet det ble en lang post men jeg klarer bare ikke tenke på å kjøpe et kabinett å finne ut at noe av det viktigste for meg ikke var der!! Takk for meg! _________________ "Du kan gjerne forlate denne verden.. Bare gi meg pc'en din først" Har en sugen maskin.. Gleder meg til peltierkjølt Barton eller P4--> [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-07-06 15:33 ] Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Glemte forresten å si at Komplett og Itbutikken kaller begge sine kabinett BIG TOWER (Full,Maxi etc.) men modellmerket er forskjellig: Komplett: DA-01BL-D Itbutikken: DA-01B-D ?????? Skjønner ingenting jeg.. Synes også det er veldig rart fra komplett å si at det ikke er plass til ei ekstra strømforsyning i et 67 cm høyt tower når det er tros alt 14 cm høyere en sin lillebror på 53 cm !! [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-07-06 15:43 ] Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hei bamsefar: Du finner visst ikke ut av det her!? Teorien min er at hvis det står at det er 67 cm høyt så lyger de ikke om det, å det er vel ikke så mye forsjell på oppbygginga at du ikke kan modde inn ei exstra psu. dessuten har jeg sett på bildene på http://www.chieftec.com og de så vel identiske ut. Teorien min er også at de(webshopfolka) tror at du mener at du kan skvise inn ei psu uten å gjøre annet en å skru inn skruene, altå ikke modde! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Ingen lyver trur jeg. spørs hvordan de har tolket spørsmålet. Det er i utgangspunktet ikke plass til det men med litt modifiasjon så går det greit med 2 PSUer. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Har sjøl sett på bildene på http://www.chieftec.com men jeg synes de ser ut som miditower hele gjengen. Vis du velger å se insiden på et midi får du samme bildene som du får på full. joda strukturen er den samme men når du har plass til flere slotter på et full skulle det jo være naturlig å ha også plass til ei ekstra psu. Har sjøl sett bilder av kabinettet i sølv med dette. Derfor stusset jeg så veldig av hva jeg fikk vite på komplett. Er vel gnien med pengene så jeg skal være _ekstra_ sikker før jeg kjøper noe :grin: .. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 kan vell ikke gjøre noe annet enn å bestille og se på kassa etterpå da :sad: ... Har jo returrett uansett.. Fant ut at multicom ble det billigste alternativet. Har uansett bare hørt positivt om dem De har enda ikke svart på mailen min men det får så være.. Takk for svarene Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 hvordan er de reglene for returrett? Kan du innen de 10? dagene sende tilbake varen uansett stand? eller må den være uåpnet? Har bestillt ett gf3 på psdata og etter å ha lest om grafikkort som rett og slett er for store til å brukes på visse hovedkort er jeg litt nervøs;) Lenke til kommentar
Komle Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har selv det chiftech'et som ruver 67cm over bakken.(dog med litt modding 72cm) jeg har en tidlig modell av dragon serien med psu på høykant(???), har ikke sett dette kabinettet med psu på høykant hos noen andre. det er fint plass til to i dette tårnet viss du bare er teknisk nok anlagt til å lage et skruehull eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå