Gå til innhold

Nytt digitalkamera til ca. 4000,-

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe nytt digitalkamera til sånn cirka 4000,-.

Skal brukes til vanlig bruk, ferie (ute, sommer?).

- Sony

- 7 megapixler (mer?)..

- Minnekort (er ikke helt inne på dette så helst det mest vanlige og beste (Compact flash?)) :)

Kom med tips :D

Helst en norsk nettbutikk! :)

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony og Compact Flash går ikke akkurat hånd i hånd. Hvis du har bestemt deg for Sony, har du allerede låst deg til Sony Memorystick som er det dyreste og minst vanlige minnekortet på markedet (kun Sony som bruker dette... de har alltid vært litt sære med sine egne standarder).

Vil heller anbefale Nikon Coolpix 7900. Bruker SD kort som nå er den vanligste minnekorttypen blant kompakte digitalkamera. Søk her på forumet, så ser du mange poster der jeg anbefaler dette kameraet og hvorfor.

Og hvorfor nettbutikk? Vanlige butikker kan være like billige, spesielt i Oslo Sentrum. Nikon Coolpix 7900 kan du vel få til rundt 3700, og med et SD kort på 256 MB kommer du rett over 4000 kroner. Personlig mener jeg CP7900 er det beste kjøpet i denne klassen nå.

Og hvorfor (nok en gang) 7 megapixler? Fem holder egentlig lenge. Det holder til A3, du får mindre støy på bildene dine, du sparer plass på minnekortet og du sparer penger. CP5900 er helt lik CP7900 med har altså fem mot syv megapixler og koster under 3000 kroner.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Og hvorfor nettbutikk? Vanlige butikker kan være like billige, spesielt i Oslo Sentrum. Nikon Coolpix 7900 kan du vel få til rundt 3700, og med et SD kort på 256 MB kommer du rett over 4000 kroner. Personlig mener jeg CP7900 er det beste kjøpet i denne klassen nå.

Uaktuelt å reise 200 mil for å kjøpe det :-)

Lenke til kommentar
Hehe... skjønner. Da er du vel ikke i nærheten av en større by med stor konkurranse heller? Da kan nettet være greit. Men ta en titt på CP5900 eller CP7900. De er knallgode kamera og du finner de på Komplett.

Nærmeste byen som er litt størrelse på her, er vel Tromsø, som er 5-6 timers kjøring herfra :) Men takk for tipsene :thumbup:

EDIT: Hva er SD Memory Card? Secure Digital?

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Vil heller anbefale Nikon Coolpix 7900. Bruker SD kort som nå er den vanligste minnekorttypen blant kompakte digitalkamera. Søk her på forumet, så ser du mange poster der jeg anbefaler dette kameraet og hvorfor.

Da er det bestilt :w00t:

Lenke til kommentar
litt sent dette nå, men jeg har alltid opplevd at butikkene fører helt sjuke priser iforhold til nettbutikker. ofte en 1000,- iforskjell.

og ja da tenker jeg på plasser som tromsø f.eks.. sikkert ikke like ille i oslo da.

Vel, så skal det sies at jeg ikke hadde tenkt meg på Tromsøtur for å kjøpe kamera uansett ;-) Bor i Hammerfest, og det er veldig få fotobutikker her.

Lenke til kommentar

Da er det bestilt :w00t:

Kom tilbake med en liten "review" når du har fått testet det litt :) Valgte du den svarte? Den synes jeg er utrolig stilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...