Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en restarter eller fryser under spill.

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg spiller ett spill så restarter PC'en eller fryser. Det begynner å bli utrolig irriterende. PC'en er langt fra gammel, fikk den i slutten av Mars. Har ikke overklokka den eller noe. Når den fryser, blir skjermen helt svart. Det går ikke ann å trykke noen taster eller noe lignende. Eneste jeg kan gjøre da er å slå PC'en av.

Følgende spill har den restartet eller fryst på :

- SWAT 4 (Demo)

-Empire Earth 2 (Demo)

- Unreal tournament 2004 (Demo)

Alle de demoene er fra www.itavisen.no

Jeg trodde derfor at det var noe feil med demoene og ikke PC'en min. Helt til jeg kjøpte fullversjonen av Unreal Tournament 2004.

PC'en blir ofte varm (Kjenner bak på PC'en) når jeg spiller spill, og du kan høre det bråke. Som om viftene går fortere enn vanligvis.

Her er hardware'en til PC'en min som er kjøpt fra www.netshop.no

- Netshop Amd 64 m/ socket 939

- Strømkabel m/jord 2 meter

- Produksjon og testing av PC

- Viking miditower, sort, 350 watt PSU

- Gigabyte K8NF-9 nforce4-4x

- Amd Athlon 64 3200+2.0GHZ Boxed,512KB Cache (Winchester)

-DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ)

-Seagate 120GB S-ATA NCQ 7200 RPM

-POV Geforce 6600GT 128MB PCIe

-Sony floppy

-NEC DVD brenner 16x

TAKKER FOR ALL HJELP! :D

Jeg håper dere kan hjelpe meg med å løse dette problemet fortest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok muligens varmeproblemer.

Send mail til netshop og forklar situasjonen, så gir de deg nok noen gode råd.

Jeg ville invistert i noen kabinett vifter iallefall. Kanskje netshop gir deg det gratis hvis du forklarer situasjonen.

Last også ned alt av Windows update filer, samt installer nyeste skjermkort driverne.

Lenke til kommentar

70 grader er mye for en CPU ja. Jo høyere varme, jo mindre levetid på komponenter.

Åssen annet program? SiSoft Sandra er nogenlunde likt Everest.

Er det du eller NetShop som har satt sammen maskinen?

70 grader er mye, selv med boxed vifte.

Sjekk av kjøler har god kontakt med cpu, samt at det er et tynt lag med kjølepasta imellom kjøler og cpu.

Hvis det er NetShop som har satt den sammen for deg, så burde du vel sende den inn. Tror du mister garantien hvis du fikler inni der selv, er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Har ikke tuklet inne der, og ikke rørt BIOS. Netshop har satt sammen PC'en. Jeg prøvde Sandra og fikk 1.39V i CPU Voltage, er dette mye?

Jeg fikk denne Advarselen inne på Sandra : Warning W235 - Processor Vcore less than rated minimum. Unless the reported value is incorrect or the processor is a different type that is not correctly detected, the voltage is lower than it should be. If you’re under-clocking the processor you may have pushed too far.

Fix: If the BIOS supports processor Vcore setting, check that the voltage programmed is correct for the processor installed. If not, check whether the mainboard supports the installed processor.

Help ? :S

Lenke til kommentar

vcore på 1,39v er riktig; Winchester skal ha 1,4v og en så liten forskjell er innenfor sikkerhetsgrensene.

Hvis 70 grader stemmer (det er ikke alltid programmer viser riktig temperatur, mens BIOS ofte ligger ganske nær virkeligheten), så kan det være grunnen til restarting. Da kan det komme av monteringsfeil på CPU-kjøleren, eller altfor dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet. Du har full mulighet til å ta av kjøleren og sjekke at den er montert riktig, ingen garanti som brytes der. Men om du derimot ikke vet hvordan ting skal gjøres, og knuser litt av prosessorkjernen, er dette brukerfeil, og dekkes ikke av garanti. På en Athlon 64 er det en beskyttelseshette av metall over kjernen, så det skal være vanskelig å knuse den. (med hammer er det nok ikke vanskelig).

Sjekk bygge-PC-guiden her på Hardware, under Guider, og sjekk også feilsøkingen hos , her kan det kanskje være noen tips.Komplett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...