Gå til innhold

Alternativer til Amilo D1845?

SOEDAL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer en FUJITSU SIEMENS AMILO-D1845. Denne har 3.2GHz prosessor, 512RAM, Radeon 9700 skjermkort, trådløst nettverkskort, TV-ut, og firewire.

Alt virker jo greit på papiret, men jeg blir litt bekymret over kommentarene rundt manglende stabilitet på FS-maskiner, og viftestøy/varme på D1845.

Er det noen andre alternativer jeg burde se på? Vil helst ikke gå over 13.000,-

Endret av SOEDAL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg vurderer en FUJITSU SIEMENS AMILO-D1845. Denne har 3.2GHz prosessor, 512RAM, Radeon 9700 skjermkort, trådløst nettverkskort, TV-ut, og firewire.

Alt virker jo greit på papiret, men jeg blir litt bekymret over kommentarene rundt manglende stabilitet på FS-maskiner, og viftestøy/varme på D1845.

Er det noen andre alternativer jeg burde se på? Vil helst ikke gå over 13.000,-

Dell 9300.

Tror ikke jeg ville kjøpt D1845. Kanskje en A1630 istedenfor (det er 2 stk på komplett.no), men ville valgt 9300 om jeg hadde hatt muligheten :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Dell 9300 kommer på over 16.000,- når jeg legger inn 80G disk, 512 RAM, og et 128Mb skjermkort. Prosessoren er forøvrig bare på 1.6GHz. FS er på 3.2. Jeg synes Dell virker litt dyr i forhold til konkurentene?

Amilo A1630, som du anbefaler, virker som en grei maskin. Den har dog ikke firewire, og blir sånn sett likt priset som D1845, da dette må kjøpes i tillegg. A1630 koster 11,850,-+firewirekort. D1845 koster 12.170,-

Kan du begrunne hvorfor du anser A1630 å være en bedre maskin enn D1845?

Er det prosessortypen du vektlegger? Noen forskjell i støy? Ytelse?

Jeg kan nevne at maskinen stort sett ikke kommer til å bli noe særlig flyttet på, så vekt er ikke et vesentlig moment. Den viftestøyen som enkelte påpeker på D1845 bekymrer meg litt mer.

Primært ønsker jeg best mulig ytelse til videoredigering og spill, samt et støynivå som ikke er så altfor irriterende.

Endret av SOEDAL
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Dell 9300 kommer på over 16.000,- når jeg legger inn 80G disk, 512 RAM, og et 128Mb skjermkort. Prosessoren er forøvrig bare på 1.6GHz. FS er på 3.2. Jeg synes Dell virker litt dyr i forhold til konkurentene?

Amilo A1630, som du anbefaler, virker som en grei maskin. Den har dog ikke firewire, og blir sånn sett likt priset som D1845, da dette må kjøpes i tillegg. A1630 koster 11,850,-+firewirekort. D1845 koster 12.170,-

Kan du begrunne hvorfor du anser A1630 å være en bedre maskin enn D1845?

Er det prosessortypen du vektlegger? Noen forskjell i støy? Ytelse?

Jeg kan nevne at maskinen stort sett ikke kommer til å bli noe særlig flyttet på, så vekt er ikke et vesentlig moment. Den viftestøyen som enkelte påpeker på D1845 bekymrer meg litt mer.

Primært ønsker jeg best mulig ytelse til videoredigering og spill, samt et støynivå som ikke er så altfor irriterende.

Som du ser så har A1630 AMD prosessor, det betyr at batterilevetiden på laptopen er mye bedre. Dessuten er AMD ansett til å yte bedre under spill og XviD enn det Pentium 4 er. Jeg vil også tro (etter å ha lest en del her på forumet den siste uka) at AMD maskina bråker en smule mindre enn P4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...