doffaa Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Vil gjerne ha best mulig vidvinkel til mitt 20D. Har i dag EF 16-35 2.8L som jeg er godt fornøyd med. Testet EF-S 10-22, men er ikke helt overbevist. Får jo mer vidvinkel, men er ikke helt fornøyd med fortegningen i bildet. Er det andre vidvinkelobjektiver som er bedre? Eventuelt ett med fast brennvidde? Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vil gjerne ha best mulig vidvinkel til mitt 20D. Har i dag EF 16-35 2.8L som jeg er godt fornøyd med. Testet EF-S 10-22, men er ikke helt overbevist. Får jo mer vidvinkel, men er ikke helt fornøyd med fortegningen i bildet. Er det andre vidvinkelobjektiver som er bedre? Eventuelt ett med fast brennvidde? Det spørs om du får så mye bedre enn 16-35 f2.8 L som du har i fra før. Mulig EF 14mm f2.8 L , men det er vel enda mer vidvinkel du er ute etter. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det kommer jo snart en ny 10-20mm EX fra Sigma, men det har bare f4-5,6 og prisen er ukjent. Men så har den jo HSM (USM) da. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 På så ekstrem vidvinkel så må man vel regne med noe fortegning. Jeg synes 10-22 virker svært bra (bortsett fra byggekvaliteten som er litt mer middels) og testene jeg har sett konkluderer med at det er en svært skarptegnende linse i denne klassen. Når DxO kommer med plugin for denne linsa (de gjør vel det?), så burde det problemet være løst. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Kanskje blir det mindre fortegning hvis man velger et objektiv som tegner 35mm.. Lenke til kommentar
LasseDahl Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hej, du skriver: "Når DxO kommer med plugin for denne linsa (de gjør vel det?), så burde det problemet være løst. " DxO version 2.2 understøtter 10-22.. Se: http://www.dxo.com/en/photo/optics_pro/cameras_lenses.php Mvh Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå